obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
Nieuw huis, nieuwe manier van aansluiten.
baatje30
Hallo allemaal,

Over een aantal maanden ga ik verhuizen. Momenteel heb ik al sinds 2005 Versatel/Tele2. De installatie hier is destijds door een monteur gedaan. In ons nieuwe huis wil ik eerst nog even via dezelfde manier blijven bellen en internetten alvorens we op glasvezel overgaan. Dus analoog bellen via KPN en adsl (tot 20mb) van Tele 2. E.e.a. is dus met een splitter aangesloten.

Nu heb ik al gezien dat het ISRA in ons nieuwe huis in de meterkast zit. Volgens mij de 2e van links. Momenteel nummer van 3 van links. Zie bijlage voor de afbeelding.

Is het mogelijk dat jullie in DUMBO taal kunnen uitleggen hoe ik straks mijn internet weer werkend kan krijgen?

Graag jullie reacties.

Marco
baatje30 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Fear leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering....
 
baatje30
Die pagina had ik al gezien maar die isra's zijn toch iets afwijkend dacht ik. Maar het is gewoon stekkertje uit isra in de splitter links inklikken. Stekkertje rechts naar de telefoon en gewoon rechtsboven een stekker naar dsl ingang Modem?

En mijn splitter is hier niet met stekkertjes aan gesloten maar met draadjes. Die kan ik dan gewoon verwijderen?
Fear leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering....
 
cornfed
Ik zou geen gebruik maken van de splitter die er al hangt.
Je weet niet wat er allemaal mee gebeurd is.

Het beste is om je eigen installatie precies zo over te nemen vanaf je oude huis.
Het enige wat verandert is de kabel van de ADSL splitter naar het ISRA.
Als je echt de 2e van links hebt, is het zeer simpel.
Nu is er een kabel met de vier pinnen stekker. Die vervang je voor een korte kabel met modulaire stekkertjes.
Die stop je in de lijn ingang van de splitter en in een van de uitgangen van het ISRA.
Als er geen DSL lampje gaat branden, moet je de andere uitgang van het ISRA punt uitproberen.

Dat is alles.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
baatje30
Ik neem ook mijn eigen splitter mee. Alleen de monteur heeft in 2004 niet met stekkertjes gewerkt maar met draadjes. Is heb nu de isra, de 3e van links. Vandaar mijn verwarring.

Dus gewoon de kabel uit de isra halen, een kleine telefoonkabel (RJ....) in de isra stoppen, het uiteinde hiervan in de lijn ingang van de spiltter, kabel die naar de woonkamer gaat rechts in de spitter en een kabel, zoals nu, naar mijn modem modem en klaar is kees?

Welke telefoonkabel kan ik gebruiken? Of maak dat niet uit?
Fear leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering....
 
cornfed
Heb je geen splitter die zowel met losse draden als met modulaire stekkertje kan werken?
Anders zal je wel een oud model hebben, vermoedelijk.

Die kleine modulaire stekkertjes zijn RJ11 of RJ12.
Heb je de korte kabeltjes nog uit het installatiepakket? Die zijn prima.

Maar komt het modem ook in de meterkast te hangen?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
baatje30
Ik heb wel een splitter met beide opties.

Installatiepakket heb ik nooit gehad. Monteur had alles bij zich.

De isra zit in de meterkast en dan moet daar toch ook het modem komen toch?
Fear leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering....
 
baatje30
Ok wederom bedankt. Vanaf de meterkast gaan overal kabelgootjes heen dus ik plaats mijn modem gewoon in de meterkast.
Fear leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering....
 
cornfed
Ik bedoel deze kabeltjes.
Die zijn handig om de splitter aan te sluiten aan het ISRA.
cornfed voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
baatje30
Goedemorgen,

Kan het plaatje niet vergroten. Heb je misschien een link waar ik ze kan bestellen?

Marco
Fear leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering....
 
kobus1960
Dat zijn gewoon telefoonkabeltjes van een halve meter, niets meer niets minder.
Hornbach heeft die dingen op allerlei lengtes. Losse stekkertjes, kneltang kan ook
maak je ze zelf exact op lengte.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuw huis, nieuwe manier van aansluiten.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
nieuwe simkaart Klacht over Tele2 : 1 24 sep 2019
Amino 150 op versterker aansluiten. Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 2 01 okt 2017
nieuw tv-menu vreselijk onhandig ! Balen ! TV diensten : 2 08 apr 2017
sateliet ontvanger op modem aansluiten Helpdesk : 2 07 jun 2014
Bestaande Tele2 modem aanluiten op nieuwe decoder Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 4 05 mei 2014
Advertentie