obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met bellen via internet voip telefonie.
 Onderwerp afdrukken
LET OP: Beltarieven fors verhoogd
Tele2 Webcare
Beste ACRijkhof,

Bedankt voor je privebericht!

Ik ga uitzoeken hoe dit zit en kijken wat ik hierin voor je kan betekenen. Ik kom er nog bij je op terug!

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2
 
Tele2 Webcare
Beste ACRijkhof,

Ik heb van mijn collega vernomen dat er contact met je is opgenomen en dat er uitleg is gegeven over de tarieven. Er wordt sinds kort een speciaal tarief gerekend voor klanten die naar Frankrijk bellen naar nummers die beginnen met 09 na het landnummer. Het gaat hier om nummers waarbij de mensen in Frankrijk gratis of goedkoop kunnen bellen en waar eerder 10 cent per minuut voor werd berekend en nu 1 euro per minuut.

Mochten er verder nog onduidelijkheden hierover zijn, dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

P.S. Beste Tieper, ik heb jou probleem nog in behandeling en ik zal er morgen bij je op terug komen.
 
kobus1960
Dit wordt dus aan de grote klok gehangen,

Ik heb eens even snel geinformeerd bij Vodafone, mijn eigen provider, bij KPN,
waar ik middels mijn werk wat ingangen heb, en vervolgens mijn ISP, Ziggo.
Ten laatste Tele2 zelf, óók middels m'n werkomgeving, hoor en wederhoor.
2 Schoten in de lach, 1 zegt regelrecht dat er een belangenverstrengeling is
tussen Tele2 en de franse provider die de goedkope tarieven hanteert.
Geld moet ergens vandaan komen nietwaar? Je mag gokken van welke de
laatste opmerking was. Informeren doe ik niet bij HD's, paar lagen hoger.
Doe er je voordeel mee en vlucht.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
Als Tele2 andere tarieven hanteert naar bepaalde nummers in Frankrijk, zou dat niet eerlijk en klantvriendelijk zijn om dat ook te vermelden op de tarieven pagina?
Want daar staat niets daarover.
Een servicenummer is een vast begrip en dan kan je niet naar believen groepen telefoonnummers onder schuiven.
Hoe moet de klant uitvinden welke nummers onder welk tarief vallen?
Heeft het aanpassen van een html pagina bij Tele2 zoveel tijd nodig?

Omdat de klanten niet eerder geïnformeerd waren over het andere tarief, ga ik er automatisch van uit dat de extra belkosten gerestitueerd worden..?
Gewijzigd door cornfed op 28 april 2011, 20:34
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
tieper
Ik heb van Danielle de toezegging dat ik het te veel betaalde terug krijg. Nog belangrijker is het natuurlijk als ik tegen het normale tarief met mijn dochter kan bellen te meer omdat ze mijn SMS ook niet ontvangt.
Men is nog met het onderzoek bezig dus nog even geduld.
 
Tele2 Webcare
Beste Tieper,

Ik had je beloofd er vandaag op terug te komen, echter ben ik er nog mee bezig.
En ik wil graag eerst het een en ander uitsluiten voordat ik je een definitieve terugkoppeling geef.
Ik kom er volgende week bij je op terug.

Alvast bedankt voor je geduld.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2
 
ACRijkhof
Ik heb in Frankrijk geinformeerd naar het type telefoonnummers dat met een 9 begint.
En raad eens wat, de nummers beginnend met 9 zijn toegekend aan telecom bedrijf Orange.
Het zijn gewone privee nummers, mar wel van de concurent in Frankrijk. Is dat soms de rede dat Tele2 extra belast, iets wat absoluut verboden is geworden in Europees verband. Ook de OPTA kan hier boetes voor opleggen.

Hier nog even een copy van het antwoord dat ik uit Frankrijk heb gekregen:
Geen sprake van dat ik een service heb oid. Het is een 09 nr omdat ik via de computer bel (orange dus gewoon). Service nummers beginnen met 08 in Frankrijk. Net als in NL geloof ik. Bel je met KPN dan wordt er niets berekend.
Wij hadden ooit Tele2 maar waren blij dat we er vanaf waren. Wat een zooitje ongeregeld en wat een onbeschofte helpdesk. Volgens mij worden jullie dus gewoon belazerd.
Ik ben benieuwd wat hier uit gaat komen.

gr. André
 
cornfed
Jouw verhaal sluit naadloos aan de reply van Danielle.
Daarmee is nu wel verklaard waarom er een duur tarief gerekend wordt naar nummers die met 9 beginnen.
Alleen heeft de klant domme pech als hij dit niet van te voren weet.
Op de tarieven pagina van Tele2 staat nog steeds niets daarover.

Tele2 zegt dat ze klantvriendelijk hoog in het vaandel hebben staan.
Dat zal wel een heel klein vaandeltje zijn, neem ik aan.
Gewijzigd door cornfed op 03 mei 2011, 18:06
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
tieper
Om even aan te sluiten op het verhaal van ACRijkhof het volgende:

Ik heb op verzoek van Danielle contact opgenomen met mijn dochter in Frankrijk en kreeg onderstaand mailtje terug:

"Het eerste nummer (003349231....) is mijn gewone telefoonnummer, dit is het nummer waar mijn telefoontjes binnen komen.

Het tweede nummer (095226.....) is het nummer van Free, hierop is de modum aangesloten en dit is ook de telefoonlijn waar ik gratis mee bel.

Het nummer is dus niet doorgeschakeld of zo, de telefoon komt gewoon op het eerste nummer binnen en ik heb hiervoor ook 2 gescheiden telefoons".
 
kobus1960
Ik heb in bericht 33 een ballonnetje opgelaten over belangenverstrengeling.
Lees dit maar even.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'LET OP: Beltarieven fors verhoogd', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie