obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Internet tot 50 Mbit/s via VDSL, voorheen Fiberspeed via VDSL tot 60 Mb/s
 Onderwerp afdrukken
Slechte Modem, Geen 50 Mbit
Blids
Ik had voor heen ICT Concepts D 24 Mbit U 1 Mbit en daar haalde ik D 22,9 Mbit U 1,2 Mbit zo wel draadloos als kabel met Linksys Wag325N, Linksys Wag320N

ik ben zins vrijdag bij tele2 Ik haal geen 50 Mbit maar D 22,6 Mbit wat ik erg laag vind, ook schommelt het veel met bedraad wat voor nood even heb gelegd cat5e, U 5 Mbit is beter schommelt minder

Draadloos is echt waardeloos
Kanaal 4,5,6,8,9,10,11,12,13 krijg ik geen verbinding met de comtrend
Kanaal 1,3,7 krijg ik wel verbinding maar de verbinding klapt er steeds uit
Kanaal 2 werkt wel maar niet goed, laptop van me pa met 54G, komt niet op de D 5 Mbit U 4 Mbit met veel timeouts, Andere Laptop van mij vriendin 300N komt niet op D 1 Mbit U 1 Mbit ook met veel timeouts, Mij vaste pc op zolder draadloos 300N komt ook niet boven de D 10 Mbit U 4 Mbit uit met ook daar veel timeouts, Mij laptop 300N niet hoger dan D 8 Mbit U 4 Mbit
Met de Linksys werkte alle kanalen gewoon zonder problemen

Tele2 gebeld en over 2 dagen krijg ik bericht, zij zeiden dat de snelheid onder de maat was

De Dreambox 8000 die ook aan gesloten is werk ook niet meer met de comtrend, Het beeld geeft blokjes, met de linksys was het geen probleem

Met bedraad valt streaming muziek uit regelmatig, Hd 720p buffelt om 10 sec 1080p buffelt om 5 sec
Netmeter meter steeds onderbrekingen van 0 kb/s naar 22,6 mb/s en zo verder 0 mb/s 22.6 mb/s 0 mb/s erg vaag allemaal

Ik heb er dan ook schoon genoeg van en wil weer van tele2 af, nog niet eens 30 Mbit haal, wat tele2 mij wel genaderde, en een modem waar ik het helemaal mee heb gehad
 
kobus1960
Bij Tele2 hangt de snelheid grotendeels af van de afstand tot de gebruikte
wijkcentrale. Het is bekend dat Tele2 niet alle wijkcentrales gebruikt voor
VDSL. Men lust door. De comtrend is geen geweldig modem, ook dat is
bekend. Let wel op, indien er een monteur komt en het blijkt dat de boel
niet volgens Tele2 voorschriften aangesloten is, zijn de kosten voor jou.
Met name de afstand ISRA tot modem mag (Tele2 regel) niet meer dan
2 meter zijn. Verder blijkt hier weer eens (met alle respect) dat inlezen
alvorens een product aan te schaffen noodzaak is. Je bent zeker niet de
enige met dit probleem. Verder rest nog te melden dat Tele2 randapparaten
NIET ondersteund, dus ook de dreambox niet. Succes gewenst met de
oplossing die Tele2 eventueel biedt.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Blids
BBnet Afstand:± 1115 meter
Dienst Omschrijving Snelheid (max.)
ADSL BBned ATM DSL 2-8Mb/512Kb
ADSL2+ BBned ATM DSL 16-24Mb/1Mb
SDSL BBned ATM DSL 2.3Mb/2.3Mb
B-SDSL BBned ATM DSL (IMA/4WIRE) 9.2Mb/9.2Mb
ADSL2+ BBned Ethernet DSL 12Mb/1Mb
ADSL2+M BBned Ethernet DSL 12Mb/2Mb
VDSL2 BBned Ethernet DSL 20Mb/3Mb
B-SDSL.bis BBned Ethernet DSL 20Mb/20Mb

Speedtest meter 921 Nunspeet NUNSPEET 0341

ISRA Punt zit hier in de meterkast, Tele2 Modem staat ook in de meterkast, DSL kabel is 30 cm en zelf gemaakt omdat ik hem zo kort mogelijk wauw hebben

Met ICT Concepts 24 Mbit D en 1 Mbit U haalde ik 22,9 MBit D en 1,2 Mbit U, nu zit alleen het tele2 modem er achter en zit op max 22,6 Mbit D en 5 Mbit U, Tele2 geeft aan dat het modem op 24 Mbit D zit en 5,1 Mbit U

Onder de maat volgens Tele2

ICT Concepts 24 Mbit had mij Linksys Wag 325N D staan 22,991 kbps en U 1,211 kbps, Linksys Wag 320N 22,560 kbps en U 1,205 kbps
 
kobus1960
Het draadloze gedeelte van de comtrend is ronduit zwak, daar kun je met een router
op een gunstiger punt veel meer uithalen. De D en U snelheid zit niet meer in gezien
de afstand naar wijkcentrale in combinatie met VDSL, welke sneller afzwakt dan ADSL.
Maar wie weet wat Tele2 uit de hoge hoed tovert.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Blids

Quote

kobus1960 schreef:
Het draadloze gedeelte van de comtrend is ronduit zwak, daar kun je met een router
op een gunstiger punt veel meer uithalen. De D en U snelheid zit niet meer in gezien
de afstand naar wijkcentrale in combinatie met VDSL, welke sneller afzwakt dan ADSL.
Maar wie weet wat Tele2 uit de hoge hoed tovert.
Ja had ik al in de gaten gelukkig één probleem minder met de Linksys e4200 er achter de comtrend, draadloos uit van de comtrend, Nu ook draadloos 22,6 Mbit D, en 5 Mbit U, Dreambox 8000 werkt weer

De Vaste PC laat nog even bedraad met de comtrend met 100 mbps verbinding, met Linksys e4200 1 gbps verbinding
Nu nog snelheid om hoog naar 50 Mbit, 30 Mbit is de grens, ik zit er dik onder, inderdaad zal mij benieuwen over 2 dagen wat de uitspraak wordt

Dus als ik het zo begrijp, is het niet raar dat ik met adsl2+ 22,9 mbit kon halen en nu max 22,6 mbit
Ik vrees het ook dat de snelheid niet hoger kan dan die nu is
Gewijzigd door Blids op 02 mei 2011, 23:28
 
kobus1960
Yep, daar ga ik vanuit, zie onderstaand schema van snelheids verloop.
Je hebt overigens VDSL2, om precies te zijn. Ga even uit van 60 Mb start-
snelheid en je ziet wat ervan overblijft. Ik hoop van ganse harte dat ik er
naast zit, laat dat duidelijk zijn Wink. Ik zat met 60 Mb fiber van Tele2 op
plm 53 Mb op 180 meter van de wijkcentrale. Dat begon Oktober vorig jaar
te kwakkelen, vandaar geen Tele2 klant meer.

VDSL2_Snelheid
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
ADSL en VDSL gebruiken andere frequenties.
Dan is het mogelijk dat je bij ADSL een naar verhouding veel betere waardes krijgt, dan bij VDSL.
Als je een goede ADSL verbinding hebt, is dat geen garantie dat je dat ook zult hebben bij VDSL.
Pas bij de daadwerkelijke aansluiting weet je waar je aan toe bent.
Andersom is het wel van toepassing. Als je ADSL brak is, zal je VDSL nog veel brakker zijn.
Dus even afwachten wat Tele2 gaat doen.

Citaat Wiki: "Bij VDSL2 wordt gebruikgemaakt van frequenties tot 30MHz terwijl bij ADSL slechts gebruik wordt gemaakt van frequenties tot 1MHz."


Bedoel je met 'blokkjes in beeld' dat je tv aan het streamen bent over je netwerk?
Want anders zou ik je LNB en coax eens goed nakijken.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Blids

Quote

cornfed schreef:

ADSL en VDSL gebruiken andere frequenties.
Dan is het mogelijk dat je bij ADSL een naar verhouding veel betere waardes krijgt, dan bij VDSL.
Als je een goede ADSL verbinding hebt, is dat geen garantie dat je dat ook zult hebben bij VDSL.
Pas bij de daadwerkelijke aansluiting weet je waar je aan toe bent.
Andersom is het wel van toepassing. Als je ADSL brak is, zal je VDSL nog veel brakker zijn.
Dus even afwachten wat Tele2 gaat doen.

Citaat Wiki: "Bij VDSL2 wordt gebruikgemaakt van frequenties tot 30MHz terwijl bij ADSL slechts gebruik wordt gemaakt van frequenties tot 1MHz."


Bedoel je met 'blokkjes in beeld' dat je tv aan het streamen bent over je netwerk?
Want anders zou ik je LNB en coax eens goed nakijken.

De snelheid is iets om hoog gegaan, Snelheid zit op 22,7 Mbit D en 5,1 Mbit U

Oke dus zo als @kobus1960 al aan gaf kan mij snelheid nog gaan in zakken

Ja Dreambox 8000 aan het streamen bent over je netwerk met Vlc player werkt super

Ik ben niet terug gebeld vandaag, het lijkt T-Mobile wel die bellen ook nooit terug
Dus ik ga zelf maar weer bellen
 
Blids

Quote

hcblids schreef:

Quote

cornfed schreef:

ADSL en VDSL gebruiken andere frequenties.
Dan is het mogelijk dat je bij ADSL een naar verhouding veel betere waardes krijgt, dan bij VDSL.
Als je een goede ADSL verbinding hebt, is dat geen garantie dat je dat ook zult hebben bij VDSL.
Pas bij de daadwerkelijke aansluiting weet je waar je aan toe bent.
Andersom is het wel van toepassing. Als je ADSL brak is, zal je VDSL nog veel brakker zijn.
Dus even afwachten wat Tele2 gaat doen.

Citaat Wiki: "Bij VDSL2 wordt gebruikgemaakt van frequenties tot 30MHz terwijl bij ADSL slechts gebruik wordt gemaakt van frequenties tot 1MHz."


Bedoel je met 'blokkjes in beeld' dat je tv aan het streamen bent over je netwerk?
Want anders zou ik je LNB en coax eens goed nakijken.

De snelheid is iets om hoog gegaan, Snelheid zit op 22,7 Mbit D en 5,1 Mbit U

Oke dus zo als @kobus1960 al aan gaf kan mij snelheid nog gaan in zakken

Ja Dreambox 8000 aan het streamen bent over je netwerk met Vlc player werkt super

Ik ben niet terug gebeld vandaag, het lijkt T-Mobile wel die bellen ook nooit terug
Dus ik ga zelf maar weer bellen

Ja Dreambox 8000 streamen over het netwerk met Vlc player werkt super
 
Blids

Quote

hcblids schreef:

Quote

hcblids schreef:

Quote

cornfed schreef:

ADSL en VDSL gebruiken andere frequenties.
Dan is het mogelijk dat je bij ADSL een naar verhouding veel betere waardes krijgt, dan bij VDSL.
Als je een goede ADSL verbinding hebt, is dat geen garantie dat je dat ook zult hebben bij VDSL.
Pas bij de daadwerkelijke aansluiting weet je waar je aan toe bent.
Andersom is het wel van toepassing. Als je ADSL brak is, zal je VDSL nog veel brakker zijn.
Dus even afwachten wat Tele2 gaat doen.

Citaat Wiki: "Bij VDSL2 wordt gebruikgemaakt van frequenties tot 30MHz terwijl bij ADSL slechts gebruik wordt gemaakt van frequenties tot 1MHz."


Bedoel je met 'blokkjes in beeld' dat je tv aan het streamen bent over je netwerk?
Want anders zou ik je LNB en coax eens goed nakijken.

De snelheid is iets om hoog gegaan, Snelheid zit op 22,7 Mbit D en 5,1 Mbit U

Oke dus zo als @kobus1960 al aan gaf kan mij snelheid nog gaan in zakken

Ja Dreambox 8000 aan het streamen bent over je netwerk met Vlc player werkt super

Ik ben niet terug gebeld vandaag, het lijkt T-Mobile wel die bellen ook nooit terug
Dus ik ga zelf maar weer bellen

Ja Dreambox 8000 streamen over het netwerk met Vlc player werkt super

En morgen woord ik terug gebeld, dan kan ik downgraden of opzeggen, ik vind het jammer dat ik de 50 mbit niet kan halen, oorzaak erg slechte kabels in de grond van Kpn
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Slechte Modem, Geen 50 Mbit', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
wekkergeluid uit modem Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 29 aug 2016
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 aug 2016
Tele2 adsl en eigen modem Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 8 25 feb 2016
Advertentie