obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
davolink E4200 en Qnap nas
willie22
Ik heb de qnap in de DMZ van de Linksys gezet om zeker te weten.

Je tip probeer ik direct uit en zal de server herstarten. ik laat van me weten.

bedankt
 
willie22
http://qnapnasts809.mycloudnas.com vraagt om een gebruikersnaam en wachtwoord. De website meldt: “DSL Router”

Helaas is het bovenstaande de melding die ik krijg als ik probeer in te loggen
 
cornfed
Je NAS is zichtbaar op het internet!
Ik zie je Web Server Guide verschijnen in de browser en de FTP server antwoorden in mijn FTP cliënt.
Poort 21, 22, 80, 139, 445 en 8080 staan open.

Jezelf kan je dat niet testen via je WAN ip adres. Daarvoor moet de Davolink NAT loopback ondersteunen.
En dat beheerst die niet. Daarom kom je steeds in de webpage van de Davolink terecht.

De enige manier om dat via buitenom te testen is een internetproxy gebruiken of via een andere verbinding.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
willie22
Ik heb de Web Server Guide al eerder gezien vanaf mijn werk. Maar verder kwam ik ook niet. Ik probeer via mycloudnas.com er in te komen en dat lukt me ook niet via een andere computer (buurman).

Wat is nu wijsheid?
 
cornfed
Op andere verbindingen moet je je WAN ip adres gebruiken. (87.208.xxx.xxx)
Dan wordt je automatisch op poort 8080 omgeleid.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
willie22
Waar kan ik die vinden dan?

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt geloof ik.
 
cornfed
Surf naar deze site via je eigen Tele2 verbinding: http://whatismyipaddress.com/
Daar zie je aan de rechterkant je WAN ip adres staan waarmee je op het internet gaat.
Uit veiligheidsoverwegingen mag je nooit zomaar dat ip adres openbaar maken op fora en dergelijke.
Ik kan je WAN ip adres wel zien, omdat ik beheerdersrechten heb.

Je moet dat WAN ip adres intikken in de browser van de buurman. Dan zie je vanzelf je Qnap verschijnen.

mycloudnas.com is iets anders. Dat is als je een cloud aanlegt in combinatie met je NAS.
Maar dat is iets meer voor gevorderden gebruikers. Daar heb je nu niets aan.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
willie22
Ik heb gedaan wat je zei. Het adres wat ik dan zie is hetzelfde als wat in mijn DSL modem staat.

Is dat dan de bedoeling? Als ik dat wan ip adres type kom ik dan niet weer terecht in het modem?
 
cornfed
Als je dat WAN adres gebruikt op een andere verbinding, kom je niet in het modem terecht.
Dat gebeurt alleen als dat adres gebruikt op je eigen verbinding.

Quote


Jezelf kan je dat niet testen via je WAN ip adres. Daarvoor moet de Davolink NAT loopback ondersteunen.
En dat beheerst die niet. Daarom kom je steeds in de webpage van de Davolink terecht.

De enige manier om dat via buitenom te testen is een internetproxy gebruiken of via een andere verbinding.

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
willie22
Mag ik je hartelijk danken voor je tijd en hulp.

Ik zal je morgen op de hoogte houden indien het me is gelukt!

Nogmaals dank.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'davolink E4200 en Qnap nas', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
poorten opzetten davolink dv 2020 voor klikaanuit Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 17 jul 2016
Davolink router vervangen Helpdesk : 326 20 dec 2015
Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch Helpdesk : 570 13 apr 2015
Linksy wrt54g achter davolink 2020 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 6 18 feb 2015
davolink dv-2020 van tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 12 20 nov 2014
Advertentie