obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
Wel lokale verbinding, geen internet
BiYaY
Ik kan niet bij het centrale ISRA punt omdat dit in de berging zit van iemand anders.

Zo'n beige doosje zit er niet in. Alleen een stekker die je in een varkenssnuit kan steken.

Wat voor verschil kan er nog zijn in de verschillende draden die binnen komen? Ik heb nu de blauwe en de rode gebruikt (er is ook nog oranje, wit en een kale koper kabel).

Ik zal in elk geval eens kijken of het wisselen van de draden nog verschil uitmaakt.
 
cornfed
Dan moet je vragen aan diegene wie daar woont of aan de huismeester/verhuurder/VVE
of je eens kan kijken. Een monteur zal daar ook naar vragen.

De combinaties zijn normaal gesproken rood/blauw en oranje/wit.
De koperdraad is alleen voor aarding.
Maar daarom is het interessant om te kijken hoe je bent aangesloten.
Wij weten niet wat er allemaal in het verleden is gebeurd.
Als daar een iemand heeft zitten prutsen kan dat al de oorzaak zijn.

Men zal wel het aansluitdoosje vergeten zijn. Zit er normaal altijd bij.
Ze komen meestal in twee smaken:

m_telefoondoos_bedr_vierk

m_wcd_rj12_box
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
BiYaY
Ik heb alle combinaties geprobeerd maar krijg alleen met Rood/blauw verbinding met Tele2. Moet dus wel goed zitten lijkt mij maar zal ook nog even proberen te achterhalen van wie de berging is.

Het onderste plaatje dat je laat zien lijkt erg op die "splitter" van mij. In die van mij zit alleen 2 identieke uitgangen omdat alle draadjes dubbel zijn uitgevoerd en 1 naar elke uitgang loopt. Wat als ik nou de helft van de draadjes verwijder zodat er nog maar een werkende uitgang overblijft? Dat zou het "splittende" effect toch op moeten heffen of werkt dat niet?
 
cornfed
Zoiets:

P1040143Large

Dat is geen ADSL/VDSL splitter, maar het bewuste aansluitdoosje.
In een iets andere variant, maar met dezelfde functie.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
BiYaY
Ja dat is het inderdaad. Dan is de aansluiting (afhankelijk van centrale ISRA-punt) wel helemaal in orde lijkt mij.
 
cornfed
De juiste paar draden heb je wel te pakken. Anders kan Tele2 je modem niet zien.
Je weet alleen niet hoe je centrale ISRA punt eruit ziet.
Als daar een draadje niet goed vast zit, kan dat de oorzaak zijn van je problematische verbinding.

Maar dat is puur speculatie...

Als je problemen niet verdwijnen komt het vaak uit op een modemruil of het sturen van een Tele2 monteur. En als dat ook niets brengt, mag je kosteloos onder je contract uit.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wel lokale verbinding, geen internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Airport verbinding verbreekt steeds Algemeen : 1 13 apr 2020
kinderen veilig en beschermd het internet op te laten gaan Tele2 Internet beveiligingspakket : 2 22 nov 2018
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
VPN verbinding Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 01 mrt 2016
Internet ineens te traag voor tv Snelheid : 2 09 jan 2016
Advertentie