obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Internet tot 50 Mbit/s via VDSL, voorheen Fiberspeed via VDSL tot 60 Mb/s
 Onderwerp afdrukken
VDSL 50MB via kabel? of glasvezel?
cornfed
Heb je die snelheidstest gedaan via een bedrade verbinding of via WIFI?
Want dat moet echt een stuk hoger zijn dan 13Mbit met die afstand tot de centrale.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
kobus1960
Vriend, de topicstarter heeft nu een 20 Mb aansluiting, geen 50.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
SusanLisa
Bedankt en doenne we!

Zie alleen wel op tegen het opzeggen van vaste telefoon bij KPN en kabel bij UPC.....veel ellende overgelezen, over het opzeggen en de "service"....

Ik heb deze snelheidstest gedaan:

http://speedtest.tele2.nl/

Op mijn laptop (geen bedrading dus) of bedoel je dat niet? Zou het dan wel kunnen, die waarden?
 
cornfed

Quote

kobus1960 schreef:

Vriend, de topicstarter heeft nu een 20 Mb aansluiting, geen 50.


De snelheden zijn ook voor ADSL aan de magere kant.
Ik heb ook ADSL 20 Mbit, maar ik zit net tegen de 16 Mbit aan op +2 kilometer!
TS moet dan hoger scoren bij +-500 meter. Vandaar de vraag.


@ SusanLisa

Snelheidstest worden alleen betrouwbaar als je via een netwerkkabel test.
WIFI verstoort vaak de meting.
Probeer die test nog eens, maar dan via een laptop/pc aangesloten via een netwerkkabel aan de router.

Je glasvezel of kabel vraag is ontstaan omdat je niet weet dat er heel veel verschillende glasvezelnetwerken bestaan.
Die van Tele2 gaat maar tot de telefooncentrale. Andere zoals die van Reggefiber lopen verder door naar de huizen.
Dat zijn dus gescheiden netwerken en zijn niet met elkaar verbonden.
Bij Tele2 wordt dus de telefoonlijn (koper) gebruikt voor het laatste stuk naar je huis.
En daar kan je kiezen voor ADSL of VDSL. De afstand tot de centrale bepaald dan welke xDSL vorm en welke snelheid
je maximaal kan halen.
Gewijzigd door cornfed op 05 april 2012, 09:03
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
SusanLisa
Ik zal die test ook es proberen met een "bedraade" laptop. Hoewel het alweer eeuwen gelede is dat ik uberhaupt naar het modem heb gekeken, dus hoop dat ik nog weet hoe dat moet.

Ik ben inderdaad wat geruster op het feit dat Tele2 (nog) niet via de glasvezel gaat, die bij mij nog niet goed afgemaakt is, en dat ik wèl een snellere internetverbinding kan krijgen via de telefoonlijn/kabel.

Ik twijfelde daar dus over, en vond het nogal verwarrend, omdat ik dacht (en lees) dat VDSL via de glasvezel gaat.

Efin, heel erg bedankt voor de antwoorden en reacties, ik ga wel het voor Tele2 3 in 1-pakket, tenzij ik nog veel slechte dingen erover lees.
 
Hawkeye123
Ik heb ook tele2 en haal down 39Mbit en up 5 Mbit
Interactieve tv, internet 50Mbit en telefonie.
Waar een wil is is een weg. Helaas zijn er op mijn weg wegwerkzaamheden.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'VDSL 50MB via kabel? of glasvezel?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox op 50MB VDSL Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 13 18 okt 2016
VDSL Snelheden in Amsterdam postcode gebied 1091 Klacht over Tele2 : 1 20 feb 2016
Nat Type 3 PS4 Glasvezel Helpdesk : 3 13 aug 2014
scart naar din? kabel Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 4 16 jun 2014
Problemen afstandsbediening glasvezel Tele2 Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 11 20 feb 2014
Advertentie