obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router
cornfed
Aha, dus toch.

Bedankt voor de moeite, Kobus! Thumbs Up

Dat topic is uitsluitend voor Davolink routers. Comtrend routers werken daar niet mee.
Je kan helaas niet zonder een Comtrend op een Tele2 VDSL2 verbinding.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Titan_Fox
@Kobus & @cornfed : In de PDF die Comtrend nota bene zelf levert staat duidelijk vermeldt : "Data Rate : Up to 54Mbps"

http://www.comtrend.com/br/dbase/upload/DS_CT6373_CT6373E_R1.2_042208.pdf

Het liefste zou ik een degelijke AVM Fritz!Box gebruiken, zoals de 3370 of 7390 of zo. Ik heb alleen geen idee hoe ik dat
ding zou moeten configureren voor het Tele2 netwerk. Om op voorhand € 100 - € 200+ uit te gaan geven voor iets waarvan je niet
eens zeker weet dat het gaat werken vind ik een te groot risico...

Ik wacht wel even tot ik van Tele2 een nieuw CT6373 modem heb gekregen. Als die dan nog zo warm wordt maak ik in de bovenkant
een gat met de gatenboor en schroef er een 100x100mm ventilator op. Dan kost het me maar een paar euro "boete" als ik er voor
moet betalen na einde contract.

Het meest vervelende is dat ik regelmatig timeouts krijg van het modem. Als ik op links klik krijg ik regelmatig een melding dat de
site niet bereikbaar is of iets dergelijks. Ik moet de pagina dan vernieuwen (soms enkele malen) voordat deze op het scherm komt.
Dit soort problemen heb ik nog nooit eerder gehad.

Ik kijk het de komende 12 maanden wel aan. Tele2 heeft aangegeven dat als de problemen te erg worden, ik vroegtijdig van mijn
contract af kan. Ik snap wel dat je met DSL de nodige concessies doet qua snelheid, maar de verbinding moet wel stabiel blijven.
Anders pak ik volgend jaar gewoon weer een contract bij Ziggo.

Ik ben naar Tele2 gewisseld omdat ik zo op jaarbasis makkelijk €200 - €300 kan besparen omdat ik dan geen televisieabonnement
hoef af te nemen. Als dat echter betekend dat ik met een gammele internetverbinding blijf zitten wissel ik gewoon weer terug
naar mijn vorige provider. Besparen is prima, maar niet ten koste van alles.

Nogmaals; Tele2 zelf is heel erg coulant en behulpzaam geweest. Daar heb ik ook absoluut geen klagen over. Er zijn veel providers
die daar wat van kunnen leren. De snelheid van het internet is ook prima. Het onstabiele modem is het enige kritiekpunt.
 
kobus1960
Oke, duidelijk.

Quote

In de PDF die Comtrend nota bene zelf levert staat duidelijk vermeldt : "Data Rate : Up to 54Mbps"

De aan mij geleverde 2e Comtrend, nieuw in doos, niet gebruikt, foutje Tele2 in
het verleden, heeft de vermelde specs wel, dus B/G/N. Ik zou als ik jou was toch
een nieuw modem vragen. Het is dat je ver weg woont, anders had je het met
eigen ogen kunnen bekijken hier.

Hoop dat we het hier lezen als er verder nog wat bijzonders gebeurd? Wink
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Titan_Fox
@kobus : Mocht er nog wat bijzonders gebeuren zal ik het hier vermelden. In ieder geval bedankt voor de feedback.
 
cornfed
Over dat PDF van Comtrend heb je gelijk.
Alleen is dat niet het complete verhaal.
De Tele2 versie van de Comtrend heeft een andere WLAN kaart ingebouwd.
Die kan wel 802.11N.
Ook de ADSL mogelijkheid is verwijderd uit de Comtrend.
Daarbij heeft de Comtrend een eigen firmware gekregen van Tele2.
Dus dat PDF is een algemene product beschrijving van de CT-6373

Zo de stand van zaken nu is, moet je de Comtrend als modem gebruiken.
Anders modems werken niet op een VDSL verbinding van Tele2.
En omdat je het router gedeelte niet kan uitschakelen, zit je ook vast aan de router functies.

Voor de rest zal niemand je tegenspreken over de kwaliteiten van de Comtrend.
Het is niet bepaald een prijswinnaar onder de routers.
Voor huis-tuin-keuken internet voldoet het, maar de gevorderde gebruiker zal zich snel eraan ergeren.

Als je problemen met webpagina's hebt, kan je alternatieve DNS servers proberen.
Bijvoorbeeld die van Google of OpenDNS, maar er zijn nog andere mogelijkheden.
Vaak lost dat het probleem al op.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
kobus1960
Om het even helder te houden, hierbij wat foto's (tja. kon het niet laten),

http://members.ziggo.nl/kobus1960/
Gewijzigd door kobus1960 op 26 juni 2013, 19:23
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Titan_Fox
@kobus1960 & cornfed : Ik heb gisteren het "nieuwe" modem gekregen van Tele2. Dit ding is al langere tijd in gebruik geweest; de antennes zitten behoorlijk los.
Ik heb vervolgens een speedtest gedaan (zowel via speedtest.ziggo.nl en speedtest.net) en kwam niet hoger dan 18Mbit (via het bekabelde netwerk). Nadat
ik het oorspronkelijke modem weer had terug geplaatst haalde ik weer 30,5 Mbit.

Gisteren overigens geprobeerd om Call of Duty : Modern Warfare 3 online te spelen via het Playstation Network. Man ... wat een ellende. Ping-tijden van 40ms +
(meestal rond de 80 - 90ms) terwijl ik bij Ziggo nooit boven de 12ms uitkwam.

Om eerlijk te zijn heb ik er nu al spijt van dat ik bij Ziggo ben weg gegaan. Met die 30Mbit kan ik prima leven. Met het gammele modem en de belabberde
ping-tijden heb ik een veel groter probleem. Ook is het knap irritant dat webpagina's vaak al op voorhand een foutmelding geven dat ze niet bereikbaar zijn,
wat op te lossen is door de pagina (soms meerdere malen) te verversen. Dit soort problemen heb ik via de kabel nog nooit gehad.

Ik had overigens al navraag gedaan of het mogelijk zou zijn om bijvoorbeeld een AVM Fritz!Box te gebruiken i.p.v. dat Comtrend prul waar zij me mee afschepen.
Helaas blijkt dit niet mogelijk te zijn. Jammer ... ik zit gedurende de contractduur dus vast aan deze ellende.

De komende tijd zal ik het nog aankijken. Als ik me er echter nog meer aan ga storen zal ik een verzoek indienen om mijn contract voortijdig te beëindigen omdat
ze geen stabiele internetverbinding leveren en de gebruikte netwerkapparatuur ondermaats is. Ik weet wel dat ik een deel van de problemen zou kunnen oplossen
door er een eigen router neer te gaan zetten, maar een beetje fatsoenlijke router kost ook weer een aanzienlijk bedrag.

Voor dat jaartje ga ik geen geld investeren. De kans is heel erg klein dat ik het contract na 12 maanden laat verlengen; dit is namelijk gewoon niet leuk meer.
Dan moet je nagaan dat dit nog VDSL is. Ik heb medelijden met mensen die op ADSL zijn aangewezen en niet de mogelijkheid hebben om een abonnement
op kabel of glasvezel te nemen...

Is het nou echt te veel gevraagd om anno 2013 een stabiele internetverbinding te krijgen van je provider terwijl deze je ook van een dergelijk modem voorziet ?
Blijkbaar wel ...

Automatisch samengevoegd met vorige post op: 01 juli 2013, 01:41:08:
Ik heb voor de zekerheid nógmaals gekeken in de instellingen van het modem, maar ik kan enkel 802.11b (11Mbit) of 802.11g (54Mbit) kiezen.
Mijn modem heeft geen wireless-N. Bovendien beschikt het Comtrend wel degelijk over ADSL functionaliteit; er zitten twee lampjes op voor iedere
modus.

Het vervangende modem dat ik van Tele2 had gekregen was nog slechter als het modem dat ik bereids had. Dit gaat dus linea recta retour.

Overigens haal ik met het minst slechte modem volgens de speedtest maar 8 á 9 Mbit in 54G modus. Ik heb al geprobeerd om van kanaal te
wisselen, maar zonder noemenswaardig resultaat.

Tele2 had mij gewoon van een Wireless-N modem moeten voorzien met 5 GHz bereik en een gigabit router. Het Cisco modem dat Ziggo mij destijds gaf heeft
deze functionaliteit wel. Ik heb dit terug moeten sturen omdat ik anders € 42,50 moest betalen voor het modem. Kortom; zo'n modem-router zijn de kosten
niet. Ik zou Tele2 graag € 50 betalen als zij mij vervolgens een VDSL modem-router met vergelijkbare technologie zouden leveren.

Als ze mij voor het einde van het contract van een dergelijk modem voorzien wil ik wel klant blijven, anders wordt het gewoon weer kabelinternet van Ziggo.
Dan betaal ik maar wat meer (en zit helaas aan een nutteloos TV-abonnement vast á € 17,45 per maand), maar ik heb geen zin om me constant te moeten
ergeren aan mijn internetverbinding en de geleverde apparatuur. Zoiets moet gewoon zorgvrij werken, en dat doet het momenteel dus niet.
Gewijzigd door Titan_Fox op 01 juli 2013, 01:41
 
kobus1960

Quote

Tele2 had mij gewoon van een Wireless-N modem moeten voorzien met 5 GHz bereik en een gigabit router. Het Cisco modem dat Ziggo mij destijds gaf heeft
deze functionaliteit wel.


Volkswagen levert bluetooth op de Polo,
Renault niet op de twingo. SCHANDE SCHANDE

Je blijft maar appels met peren vergelijken, als consument heb je in
deze totaal geen recht. Je hebt akkoord gegaan met een contract.

De veronderstelling dat een goede Gb router smak geld kost? € 38,-.

Ik blijf erbij dat je goed vooronderzoek had kunnen plegen,
Dit forum was al zeer toegankelijk via het Ziggo zusterforum.
Dit zijn dingen die al jaren bekend zijn.
(ik ga ook maar dingen herhalen)Helpless
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Titan_Fox
Als het dingen zijn die al jaren bekend zijn, is het nog schandaliger dat er nooit adequate actie is ondernomen.
Jij gaat er vanuit dat mensen alles op voorhand al weten. Zelfs ondanks het gegeven dat ik al vele jaren
in de ICT zit, was het niet bij me opgekomen dat een provider mij van 5 jaar oude, instabiele apparatuur
zou voorzien.

Mijn ervaringen bij Ziggo zijn namelijk dat ik een fatsoenlijk modem krijg bij het afsluiten van mijn contract.
Bovendien beweerde de Tele2-medewerker tijdens de bestelling dat ik ook een ander type modem zou
krijgen. Welk dat precies was weet ik niet meer, maar in ieder geval geen Comtrend. Als ik dat namelijk
had geweten had ik eerder een contract bij Online of KPN afgesloten. De modems die zij leveren zijn
ook niet helemaal je-van-het, maar in ieder geval stukken beter dan die CT-6373 die ik van Tele2 gekregen heb.

Een provider moet mij fatsoenlijk adviseren, zeker als ik daar bewust om vraag. Ik heb foutieve informatie ontvangen
en dat meegenomen in mijn beslissing om naar Tele2 te wisselen. Zo hebben ze mij ook niet fatsoenlijk geïnformeerd
over het opzeggen van het abonnement bij Ziggo; zij zouden het voor mij gaan regelen. Uiteindelijk bleek dit niet
te gaan omdat Ziggo dat niet toelaat voor abonnementen waar kabel-TV bij zit inbegrepen (in principe dus alle
abonnementen-). De medewerker die voor mij het contract had gestart was daar niet van op de hoogte, met als
gevolg dat ik een maand langer klant moest blijven bij Ziggo. Tele2 heeft deze kosten wel netjes gecompenseerd
(over de service heb ik vooralsnog niks te klagen), maar het had in feite nooit mogen gebeuren.

Ik snap ook niet waarom mensen altijd de behoefte hebben om auto's als vergelijking te gaan gebruiken. Maar
goed, om het jou naar de zin te maken : ik heb er geen enkel probleem mee om een Renault te rijden, maar wel
als na afsluiten van het leasecontract blijkt dat de ruitenwissers versleten zijn, het profiel van de banden bijna op is
en de centrale vergrendeling niet werkt waardoor deze niet door de APK komt.

Zo zie ik het momenteel. Als Tele2 het op zijn minst zou toelaten dat ik een eigen DSL modem zou kunnen
gebruiken, zou het leed nog te overzien zijn. Ik ben zelfs bereid om Tele2 te betalen voor een fatsoenlijk
modem. Zoals het er nu voor staat is het (maximaal) een jaar VDSL en dan als de wiedeweerga terug naar de
kabel.
 
kobus1960

Quote

Als het dingen zijn die al jaren bekend zijn, is het nog schandaliger dat er nooit adequate actie is ondernomen.
Jij gaat er vanuit dat mensen alles op voorhand al weten. Zelfs ondanks het gegeven dat ik al vele jaren
in de ICT zit, was het niet bij me opgekomen dat een provider mij van 5 jaar oude, instabiele apparatuur
zou voorzien.


Nogmaals, de apparatuur voldoet aan hetgeen Tele2 belooft.
Dat jij iets anders verwacht had, is jouw probleem, niet dat van Tele2.

Verder komen er nu weer andere zaken ter sprake.
Als het zo'n verschrikking is, je hebt een aanbod om op de kunnen zeggen.
Blijf je dan bij deze gruwelijke provider?? Terug naar Ziggo of ander.

Dit was mijn laatste melding, v.w.b. deze discussie, waar geen voor
jou bevredigend antwoord uit zal komen, Ik kan niet meer dan aan-
geven dat je niet meer krijgt dan waarvoor je getekend hebt.


Ik ben niet van Tele2, alleen lid van dit forum, welke geen
enkele binding heeft met Tele2 zelf. dus ook niet aansprakelijk.
Gewijzigd door kobus1960 op 01 juli 2013, 12:11
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Comtrend VI-3223 poorten open zetten Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 06 dec 2017
Admin toegang voor de Comtrend router Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 107 12 dec 2016
Problemen met het verkrijgen van een IP adres Algemeen : 9 02 nov 2016
wekkergeluid uit modem Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 29 aug 2016
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 aug 2016
Advertentie