obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
DV2020 regelmatig verbinding kwijt
Wilfred Roossien
Ik heb hier ook elke dag last van. Mijn modem is soms helemaal niet meer te bereiken, maar soms kan ik nog inloggen en zie ik dat het wan- ip adres failed is of gewoon blanco is. De helpdesk is al maanden bezig mij te helpen. Echter de enige oplossingen die ze tot nu toe kunnen verzinnen is een andere modem en andere firmware. Ik word er inmiddels wel flauw van. Elke dag weer zit ik zonder telefoon. En kom er pas achter als er geinternet wil worden en dat kan niet. De modem geeft helaas niks aan met een rood lampje dat de verbinding weg is.. je moet het helaas steeds proef ondervinden. Wie heeft hier een duidelijke oplossing voor?
 
cornfed
Alle informatie die de router levert over de kwaliteit en stabiliteit van je verbinding is onzichtbaar voor klanten.
De helpdesk kan wel alles inzien. Zij hebben een admin account van de router.
Daarom is het moeilijk en hele toer om zelf er achter te komen waar de problemen liggen.

Heeft Tele2 al de router eens vervangen voor een ander exemplaar?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Wilfred Roossien
Ja de modem is recent vervangen (2 week terug). Hierop was nog steeds hetzelfde probleem. identiek.
Tevens hebben ze na een paar dagen een nieuwe firmware geplaatst. (speciaal uit amerika werd mij verteld)
Tevens heb ik nu 24 uur per dag een ping log aan gezet. hierop zie ik dat de verbinding enkele uren stabiel draait, dit
is ook te zien aan de hand van mijn download snelheden die altijd constant zijn en rond de 490kb/s zijn met een 4mbit lijn. echter dan begint er afen toe een ping die niet door komt (soms 1 van de 4 dan 2 van de 4 en langzamer hand steeds meer die niet door komen).. gevolgd door ongeveer een kwartier later helemaal uit te vallen.
Gewijzigd door Wilfred Roossien op 18 januari 2010, 22:58
 
cornfed
Bijzonder dat er een speciale firmware er op zit!
Bij mijn weten nog nooit gebeurd.
Heb je die nog steeds erop staan?

En had je ook de voedingsadapter ook uitgewisseld?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Vieira07
Hallo,

Ik heb het zelfde probleem als Wilfred en we hebben een nieuwe router gekregen (1 week gelden) maar er is een verschil...terwijl het internet (per ethernet) perfekt werkt, werkt de wireless niet, of tenminste niet at fullspeed of active, maar als ik vraag om me te connecten zegt hij dat het niet kan.

kunnen jullie mij helpen?
 
cornfed
Hoi Vierira07,

Maak aub een eigen topic aan voor je probleem.
En zet daarin zoveel mogelijk info, zoals wat je al geprobeerd hebt en zo.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Wilroy
Ik heb sinds een paar maanden Vaste Telefonie en Internet (kom van KPN waar ik losse abonnementen had: iets duurder maar wel betrouwbaar)

Mijn Davolink DV2020 verliest al weken dagelijks meerdere malen de verbinding op de lanpoorten 3 en 4 (pc en satellietontvanger). De modemleds zijn groen maar die op lanpoorten 3 en 4 knipperen heel snel volgens een vaste frequentie. Ziet er anders uit dan bij normaal gebruik. Vanochtend na 3x spanningsloos modem 'normaal' knipperende leds en lan weer OK. Op de PC kan ik dit herstellen vaak met het IE-browser tool wat soms enkele minuten een lopen treintje in een plaatje laat zien tussen modem en pc. Vervelender is dat de satellietontvanger steeds herstart met worden en geprogrameerde opnamen mislukken. Iemand een idee? Ik gebruik op port 3 en 4 hoge kwaliteit cat 5 prefab ethernetkabels die altijd goed werkten met de Speedtouch modem / router.
Wilroy
Gewijzigd door cornfed op 27 januari 2010, 17:00
 
cornfed
Het snelle flikkeren wijst op veel activiteiten op je netwerk.
Doe je veel met torrents? Dat kan de router overbelasten.
Check je pc ook na op virussen en mal-ware.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Wilroy
Beste Cornfed / beheerder,

Nee, torrents gebruik ik niet. Bovendien is de pc uit als de lan 3, 4, poorten plat gaan. Dus geen dataverkeer anders dan modem / lan protocol. Nu heb ik de kabels op 3 en 4 omgedraaid en de DV2020 van verticaal naar horizontaal geplaatst (stond met front naar beneden maar werd niet warm want ruimte vrij en geen poes die er op kan gaan liggen want vroeger is een Speedtouch modem door vermoedelijk overtemperatuur 'overleden'- nu 'poesblokkade'aangebracht dus). Voorlopig geen storing meer gehad sinds ca. 24 uur. Ik blijf het volgen en meld over een poosje hoe het gaat weer.
Wilroy
 
cornfed
Prima.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'DV2020 regelmatig verbinding kwijt', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Airport verbinding verbreekt steeds Algemeen : 1 13 apr 2020
VPN verbinding Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 01 mrt 2016
Opeens geen verbinding meer met Linux Live CD Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 37 21 okt 2015
Trage internet verbinding Snelheid : 1 18 dec 2014
wifi verbinding op mij LG lukt maar niet Algemeen : 2 12 sep 2014
Advertentie