obey-robots.txt
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Geen verbinding met email van bedrijf
cornfed
Dat betekent dat je ip adres niet vertrouwd wordt.
Nu of in het verleden is een bereik waar je ip adres onder valt, misbruikt voor spam of zo.
Dan komt de hele rits ip adressen op zulke zwarte lijsten.
Daar kan overigens alleen Tele2 weer rechtzetten.
Zij beheren de ip adressen namelijk.

Ik weet niet of de systeembeheerder ook gebruik maakt van zulke lijsten.
Het kan misschien ook de hosting provider zijn, die dat doet.
Daar kan ik je geen antwoordt op geven.
Je moet contact opnemen met de sysop.

Maar je wordt zeker geblokt door de site. Dat staat nu wel vast.
 
mels
Ik begrijp dit nog steeds niet helemaal.

Hoe is het te verklaren dat ik met ping en nslookup wél response krijg, en dat ik over de browser (poort 80)geblokt wordt?
Als mijn ip-adres op een black-list staat, zou ik toch met géén enkele poort door moeten komen?


-
Gewijzigd door mels op 10 december 2008, 16:52
If you're too open minded, your brains will fall out.
 
cornfed
Ik weet niet of die blacklist die blokkade ook daadwerkelijk veroorzaakt. We weten niet hoe ze de boel daar organiseren.
De hosting provider of sysop kan zelf ook ip adressen blokkeren.

Dit is alleen een aanwijzing waarom er soms problemen zijn om mail te versturen of op bepaalde site's te komen.

Misschien blokt die site alleen op poort 80?
Ik ben zelf geen expert in die materie.
Gewijzigd door cornfed op 10 december 2008, 20:04
 
mels
Ok, ieder geval bedankt voor je snelle reacties.

Ik heb het probleem ook al voorgelegd bij tele2.
Deze zouden het voorleggen aan de experts.

Ook gaan we proberen of we een testsite naast deze webmail-site in de lucht kunnen brengen, om te testen of het wellicht aan de manier ligt waarop onze exchange-server het verzoek afwerkt en ofdat we dan wél door onze bedrijfsrouter komen.

Ik hou je op de hoogte!





----
If you're too open minded, your brains will fall out.
 
mels
Nog steeds geen antwoord ontvangen van Tele2.
Heb gezegd dat als hier geen oplossing voor komt, ik mijn contract opzeg.

Zie geen andere mogelijkheden meer.
Kan modem niet vervangen.

Geprobeerd bij planet/ telfort / ziggo /xs4all, en daar werkt 't alemaal wel.

Conclusie: Het moet aan tele2 liggen.





-
If you're too open minded, your brains will fall out.
 
jantjebeton
Als je nog in je contractsperiode zit zul je er waarschijnlijk niet vanaf kunnen, dat 1 website niet bereikt kan worden is geen reden om voortijdig een abonnement op te zeggen.
 
cornfed
Je kan ook andere proxy servers eens proberen.
Er zijn ook programma's waarmee je automatisch via een proxy
kan surfen, GhostSurf bijvoorbeeld. Keuze zat.
 
mels
Als tijdelijke oplossing zou ik hier wel mee kunnen leven.
Primair vind ik dat dit opgelost moet worden door Tele2.

Het antwoord dat ik van tele2 krijg inzake de blokade van mijn ip-adres op verschillende sites, is de volgende:

> Ook begrijp ik uit uw e-mail dat u voor bepaalde sites op de zwarte
> lijst staat.
> Waarschijnlijk heeft u , na een bezoek aan deze sites, een virus of spam
> achter gelaten zonder hier van bewust te zijn.

Dit is onbegrijpelijk want ik ben nog maar zeer kort aangesloten bij tele2, en de gehele reeks ip-adressen van tele2 staan op deze lijsten.
En door de 'experts' wordt ik niet teruggebeld.
If you're too open minded, your brains will fall out.
 
cammikaze

Quote

mels schreef:
Als tijdelijke oplossing zou ik hier wel mee kunnen leven.
Primair vind ik dat dit opgelost moet worden door Tele2.

Het antwoord dat ik van tele2 krijg inzake de blokade van mijn ip-adres op verschillende sites, is de volgende:

> Ook begrijp ik uit uw e-mail dat u voor bepaalde sites op de zwarte
> lijst staat.
> Waarschijnlijk heeft u , na een bezoek aan deze sites, een virus of spam
> achter gelaten zonder hier van bewust te zijn.

Dit is onbegrijpelijk want ik ben nog maar zeer kort aangesloten bij tele2, en de gehele reeks ip-adressen van tele2 staan op deze lijsten.
En door de 'experts' wordt ik niet teruggebeld.


Van die blokkades die je opgezocht hebt moet je je niet veel aantrekken, ik sta bij dezelfde sites als jouw geblokkeerd, en een kenis van me (heeft hetnet) ook. Dus maak je daar niet druk over. Je hebt het al met diverse pc's geprobeerd zie ik, maar ik kon nergens terug vinden of je bekabeld of draadloos geprobeerd hebt.
 
mels
Zowel draadloos als bekabeld, zonder succes :-(










----
If you're too open minded, your brains will fall out.
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen verbinding met email van bedrijf', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
zonnet email verzenden gaat niet meer Algemene computer vragen. : 16 06 sep 2016
vpn en email Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 4 09 aug 2016
VPN verbinding Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 01 mrt 2016
uitgaande email Algemeen : 2 07 jan 2016