obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier alles m.b.t. de TV diensten.
 Onderwerp afdrukken
Draadloze TV Link voor 2e TV - Modem crasht
BERK
Hi allen,

ik heb het halve internet afgespeurt naar een oplossing voor het probleem waar ik mee zit, maar ik schijn de enige te zijn die er last van heeft. Misschien kan iemand mij hier helpen?

Ik heb een tijd geleden bij de klantenservice geinformeerd naar de mogelijkheden van een tweede decoder/settop box om in de slaapkamer op een 2e TV aan te sluiten. Dit was niet mogelijk omdat de verbinding bij mij thuis te slecht was en als ik twee TV's tegelijk aan zou hebben, het beeld dan zou storen (?). Ik heb nooit twee TV's tegelijk aan, wat ik ook heb gemeld, maar kreeg toch geen tweede decoder. Maar dit terzijde.

Ik ben verder wezen speuren wat de mogelijkheden dan waren en heb uiteindelijk een Philips SLV5400 draadloze TV-link gekocht. Wel een noodoplossing eigenlijk, maar hij doet het prima. Op een ding na.

Als ik een tijd op de tweede TV heb gekeken, dus met de TV-link aan, gaat het beeld vaststaan. Als ik dan zap, krijg ik op andere kanalen zwart beeld. Na verloop van tijd krijg ik de melding dat de gevraagde zender niet kan worden weergegeven, of ik de aansluitingen wil controleren, en als het probleem zich blijft voordoen, blabla. Ook gaat het (bovenste) rode lampje op mijn modem branden.
Als ik de stekker van de modem uit het stopcontact haal, en hem er weer in doe, heb ik na een paar minuten weer beeld. Maar loopt hij na ongeveer een kwartier weer vast, enz. Je begrijpt vast, dat is erg vervelend om elke keer naar het modem te moeten lopen!

Ik denk dat het draadloze signaal op de een of andere manier te sterk is of het signaal van het modem 'blokkeert'. Is dit zo en is hier een oplossing voor?

Groeten,

Koen Berkhout
 
cornfed
Als de tv-link uitgeschakeld is, heb je dan nog steeds modem problemen?
En hoe gaat het normale tv kijken via de decoder zonder tv-link?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
BERK
Nee, dan doet het modem het wel gewoon en bij het normale tv kijken heb ik geen problemen dus. Het probleem zit em dus blijkbaar in de link, maar ik snap niet hoe de TV-link het signaal kan jammen op de een of andere manier.
Enig idee / oplossing?
 
cornfed
Als alles prima werkt zolang de Tv-link uitstaat, vindt ik het waarschijnlijk dat hij de router stoort.
Ik weet niet met welke frequenties die tv-link werkt. Maar het is mogelijk.

Hoe ver staan ze uit elkaar?
Kan je ze verder uit elkaar zetten?


Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
BERK
Ze staan ongeveer 5 meter uit elkaar, dus dat zou genoeg moeten zijn lijkt me.. Kan ze niet veel verder uit elkaar zetten, settop staat via scart-kabel verbonden aan de TV-link.
Is er een manier om dit te verhelpen? Niemand die hetzelfde probleem heeft?
 
cornfed
Een oplossing is niet eenvoudig.
Je kan een ander apparaat inzetten om de tweede tv te bereiken of je gaat via een SCART kabel werken.
Een ander type router is niet mogelijk. Bij Tele2 moet je dat type gebruiken. Er is geen andere.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draadloze TV Link voor 2e TV - Modem crasht', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Voip instellingen voor MediaAccess TG789bvn Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 1 10 jan 2018
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
Poorten openen voor de Xbox & Playstation Helpdesk : 76 22 feb 2017
Admin toegang voor de Comtrend router Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 107 12 dec 2016
wekkergeluid uit modem Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 29 aug 2016
Advertentie