obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
Blu-Ray streamen
Godenzoon
Onlangs heb ik een QNAP nas gekocht samen met een Dune Prime 3.0 media player. Mijn doelstelling was uiteraard om al mijn films te gaan streamen en zodoende geen dvd's meer te gebruiken.

Het enige probleem dat ik heb heeft betrekking op het streamen van volledige Blu-Ray iso's. Al het andere wordt goed af gespeeld. Volgens de specs van mijn hardware mag Blu-Ray echter ook geen probleem zijn. Hoewel alle verbindingen goed zijn (Homeplug, minimaal 150mbs gemeten) stotteren deze films regelmatig. In die gevallen valt het geluid ook weg.

Ondanks dat de Davolink 100mbit ondersteunt denk ik dat het probleem toch in de router zit. Ik heb eerlijk gezegd weinig goede ervaringen met Versatel/Tele2 hardware. Om die reden heb ik de Tele2 helpdesk gebeld om te vragen of er problemen bekend zijn mbt de Davolink router en het streamen van veel data. Hij bevestigde dat de Davolink het hier nog wel eens moeilijk mee heeft. Dit is vreemd aangezien ik heb gemeten dat de Blu-ray die ik wil spelen maximaal 45 mbit over de lijn schiet.

Maar goed, wat ik graag wil weten of iemand soortgelijke ervaringen heeft of mij van advies kan voorzien. Ik ben nu namelijk van plan om een goede switch achter de Davolink te hangen en vervolgens al mijn hardware hieraan te koppelen.

Alle input is welkom!!
Gewijzigd door Godenzoon op 10 januari 2010, 14:38
 
cornfed
Je vraagt ook het uiterste van de router. Het is goed mogelijk dat de router het niet bij kan benen.
Blue-ray streamen is ook een zeer veeleisende taak voor het netwerk.

Een switch van een goed gerenommeerd merk kan dat probleem verhelpen.
Een gigabit (1000Mbit) ethernet netwerk is ook een optie van de toekomst.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Godenzoon
Hoi Cornfed,

Bedankt voor de feedback!

Niet geremd door veel 'netwerk kennis' Smile dacht ik dat 40 a 50 mbit ruim genoeg binnen de marge van 100 mbit zou liggen. Ik realiseer mij echter dat een deel van de 100mbit verloren zal gaan aan overhead.

Zelf zat ik te denken aan een gigabit Netgear switch aangezien mijn Devolo homeplugs 200 mbit ondersteunen. Of kun jij mij iets anders aanraden?
 
kobus1960
Hier staan er een paar, ook de tests zijn er te vinden.

http://reviews.cnet.com/routers/d-lin...45084.html
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
Ik verwacht dat de Netgear wel goed zal werken.
Je kan eens kijken of er reviews zijn van dat apparaat.

Heb je ook aan de bekabeling gedacht?
Cat5e zijn het minimum voor gigabit.

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Godenzoon
Nou ben ik helemaal de weg kwijt Angry

Zojuist de switch geplaatst. Resultaat: het is in deze setup alleen maar veel slechter geworden! Nu zijn mijn NAS, homeplug en router dus gekoppeld aan de switch.

Ik had gedacht door de switch te plaatsen te voorkomen dat het dataverkeer nog over de router zou gaan. Volgens mij is dit niet het geval; als ik de switch niet aan de router koppel ziet mijn Dune de NAS niet. Kan ik dan niet om die router heen?! Sad
 
kobus1960
De router bepaald de netwerkinstellingen, de switch is een soort "splitter", maakt geen netwerkinstellingen o.i.d.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
Als je zonder router wilt testen, kan dat.
Het is dan noodzakelijk om alle apparaten die aan de switch hangen een vast (statisch) ip adres te geven.

Zolang er apparaten zijn die via de DHCP server van de router hun netwerkinstellingen verkrijgen, zal je netwerk niet goed functioneren.


Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Godenzoon
Inmiddels is duidelijk geworden dat de router niet de bottleneck is. Ik heb mijn Dune met een hele lange UTP kabel direct aan de router gekoppeld waaraan de NAS ook gekoppeld was. Dit werkt prima; super strak beeld zonder enkele stottering. Zelfs de zwaarste BR's vormen geen enkel probleem voor de router. De switch kan dus weer retour... Grin

Mijn conclusie is dus dat het probleem hem toch in de homeplugs moet zitten. Ik heb de oude setup gisteren nog even geprobeerd en BR's met een bitrate van gemiddeld 30mbit spelen dan prima. Andere BR's van gemiddeld > 40 mbit ps spelen niet meer goed.

Inmiddels heb ik Devolo om support gevraagd aangezien al de stopcontacten die ik gebruik op dezelfde groep zitten en mijn electriciteitsnet i4 jaar geleden volledig is vernieuwd. Als dit niet kan zijn de homeplugs erg instabiel! Even afwachten waar Devolo mee komt. Als dit duidelijk is zal ik het wel even posten!
 
kobus1960
Dat klink goed!!
Mooie referentie voor eventueel komende problemen op het forum.
Bewijs dat het modem/router dergelijke snelheden aankan.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Blu-Ray streamen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Streamen van laptop naar (XBOX360) Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 22 14 aug 2009
Advertentie