obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
Wireless met DV2020 heel onstabiel
the_man_called_jakob
Hallo mensen,

Ik heb hier een Davolink DV-2020 vaan Tele2 en de Internet&Bellen tot 20mb/s contract.

Nu valt het Wireless signaal heel vaak weg, is erg slecht of helemaal niet te berijken.
Soms is het maar ook echt goed.

Probeert heb ik al op verschillende kanaalen te zenden,
maar het wordt niet beter.

iStumbler zegt mij dat de burren zo opgestelt zijn:
1, 3, 6, 9, 9, 11, 11, 11

Ik beveilig het internet met WPA2

Wij hebben drie computer welk het wireless internet gebruiken willen,
2 Macs en een XP. Overall het zelfde probleem.

Vaak is ook de SSID niet te zien, en soms is het voor een half uur niet eens mogelijk in te loggen.

Danneer is het alleen mogelijk met kabel te internetten, dat werkt ook altijd goed.
Maar het is geen oplossing...

Ik heb al met het Klantenservice van Tele2 gebellt, maar deze hebben gezeggt, het is geen probleem van hun,
omdat:
- de Speedtest van hun goed was (maar het probleem bestaat niet altijd en juist als ik opgebellt heb was het natuurlijk goed. Maar ik heb ook geen vertrouwen in speedtests, omdat wel een site zoals google.nl 30sek(!!!) duurte om te laden.)
- zij een virus op mijn computer vermoeden. een beetje vergezocht, ik denk niet alle drie computer een virus hebben. maar ik heb wel voor de zekerhijd op een virus getest, en het is clean.

Wel, ik heb de verbinding naar mijn router onderzoekt met Visualroute.
Hier is het resultaat:
http://www.a-stroke-of-genius.de/file...ute-2.html
meer details maar groot beeld: http://www.a-stroke-of-genius.de/file...router.png

Hier hetzelfde naar tele2:
http://www.a-stroke-of-genius.de/file...ute-1.html
meer details maar groot beeld: http://www.a-stroke-of-genius.de/file..._tele2.png

Ik ben geen expert, maar hier is toch te zien, dat het geen probleem van mij computer is, of?

Ik zou graag een nieuw router kopen, maar zonder het davolink van tele2 is het niet mogelijk te bellen... en tele2 wil het router niet ruilen.

Is het mogelijk dat de oorzaak toch mijn computer is? Of een instelling van het modem? Of de wijkcentrale? Of wat kan het zijn?
hebben jullie ideen?
Ik zou nu nog een keer tele2 bellen, ik houd jullie op de hoogte...

Bedankt voor aantwoorden!!!
 
the_man_called_jakob
Ik heb net nog een keer opgebellt, met een aardige medewerker gesproken en krijg een nieuw modem opgestuurt. success!
en mijn vertrouwen in de Klantenservice is weer gerepareerd, je moet alleen sommige keer opbellen om de juiste mens aan het toestel te krijgen.

Ik hoop dat dat de oplossing is!
Kan dat?
 
leeg
ach meestal is de klantenservice wel aardig.
ineengeval beter dan bij alice.
Daar moet je 10000 keer bellen willen ze uberhoud gaan kijken voor je.
 
kobus1960
Ja, kan heel goed het modem zijn.
Stel bij het nieuwe modem middels de wizzard een wireless netwerk in.
Dan zou het goed moeten zijn.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
BMW318TI
Deze probleem heb ik al jaren met de DV201AM.
Misschien toch maar Tele2 mail sturen en vragen om nieuwe modem.
 
the_man_called_jakob
ik zou het probeeren en houd jullie op te hogte!

success @ die Bayrischen Motorenwerke
 
the_man_called_jakob
heey,

sorry ik ben helemaal vergeten jullie op de hoogte te houden.

Ik had nog een gesprek met een medewerker met technisch verstand en heb een nieuw davolink ontvangen.
Deze werkt heel veel beter. ik ben nog steeds een keer per week de verbinding kwijt, maar goed.

okay dat was het al Smile
 
cornfed
Bedankt voor de feedback.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wireless met DV2020 heel onstabiel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Mijn vraag is heel simpel kan ik nu wel of niet portforwarden Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 19 07 feb 2016
ip camera aansluiten op een DV2020 Algemeen : 20 26 feb 2013
WIFI signaal DV2020 verbeteren, diverse oplossingen Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 19 18 feb 2013
wireless range extensie davolink2020 Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 2 15 feb 2013
Davolink DV2020 + Belkin Play Max F7D4401 Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 6 01 dec 2012
Advertentie