obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
Draadloos thuis Netwerk
wimlev
Omdat alles met Lan wel goed draait is de inrichting goed.

Eigenlijk is kortweg de vraag, heeft iemand het voor elkaar gekregen om meerdere machines, Wireless, in een netwerk te laten draaien via dit modem ?

Zo ja, dan zijn mijn instellingen niet juist.

Zo nee, dan maakt het modem het onmogelijk, denk ik.

Op het Tweekers.net wordt verondersteld dat op het modem : "AP Isolation" aanstaat, weet iemand hier iets van ?

Hoor het graag....
 
PeeGee
Hallo

AP isolation betekent "Access Point Isolation". Deze instelling verhindert dat 2 draadloze clients direct onderling contact kunnen hebben. Gezien de beschreven symptomen denk ik dat dit inderdaad hier het geval is.

Zet AP isolation uit en het zou moeten werken.
 
blubber

Quote

wimlev schreef:
Omdat alles met Lan wel goed draait is de inrichting goed.

Eigenlijk is kortweg de vraag, heeft iemand het voor elkaar gekregen om meerdere machines, Wireless, in een netwerk te laten draaien via dit modem ?

Zo ja, dan zijn mijn instellingen niet juist.

Zo nee, dan maakt het modem het onmogelijk, denk ik.

Op het Tweekers.net wordt verondersteld dat op het modem : "AP Isolation" aanstaat, weet iemand hier iets van ?

Hoor het graag....


Ja, ik heb gedraaid met meerdere pc's, laptops, pda's draadloos via het tele2 modem(davolink) en bestanden gedeeld . Werkt gewoon prima.

Ik moet er wel bijzeggen dat om één of andere reden het niet echt snel werkte onderling. Van pc naar pc kopieren wilde niet echt vlotjes.

Eén van de redenen waarom ik een 2e router erbij heb gezet waaraan mijn hele netwerk hangt.

1 stel je wireless in op het tele2 modem, bij voorkeur eerst met wep encrytie omdat wpa/wpa2 soms problemen kan geven op XP omdat dit hierin een verouderd besturingssysteem is. Als het werkt kun je daarna je encryptie nog wijzigen naar wpa/wpa2 als je wilt.

2. stel je pc's in en verbind via draadloze verbinding. Zorg dat je bestands en printerdeling geinstalleerd hebt staan bij je verbindingseigenschappen. werkgroep hetzelfde etc.
Gebruik voor het gemak dhcp instellingen ipv toegewezen ip adressen.

3 Open windows verkenner, ga naar extra/map opties tab weergave en zorg dat je daar simpele bestandsdeling aangevinkt hebt staan.
Zo niet, vink hem aan, klik toepassen en herstart de pc's

4 maak een gedeelde map aan op elke pc en deel deze.

herstart voor de zekerheid nog een keer alle pc's en het zou gewoon moeten werken.

Wat betreft ap isolation, deze staat standaard uit in het tele2 modem maar kan geen kwaad om even te checken en indien nodig op off te zetten.

Persoonlijk werk ik liever met een aparte router die ik helemaal naar wens kan instellen, dus mocht het je echt niet lukken met het tele2 modem is het misschien een overweging waard.
Een goede wireless router kost een paar tientjes (rond de 50 euro).
Gewijzigd door blubber op 22 augustus 2008, 16:36
 
wimlev
Bedankt voor jullie reactie....
AP Isolation staat standaar op Off, en kan ook niet gewijzigd worden.

Prettig te horen Bas dat alles wel kan draaien via het Modem, dan zijn er toch instellinge niet correct. Maar welke ? Als ik jou stappenplan volg, dan heb ik dat allemaal zo ingesteld. Ik werk nog met WEP encryptie, ik heb de machines op Automatisch IP adres ingesteld en ook wel op een vast IP adres, ook dat haalt niets uit.

Misschien toch beter om een Losse Router er tussen te zetten.
Wat is eenvoudig doch goede Router, met uiteraard net zoveel bereik als de Tele2 Router ?

 
cornfed
Kijk eerst eens of je ip netwerk fuctioneert tussen de pc's.

Je moet een ping sturen naar de andere pc en vice versa.

Dus DOS venster openen in Windows.
Type daarin Ping 192.168.1.8 (de ip van de andere pc)
Bij de andere pc hehaal je dat (uiteraard ip gebruiken van de eerste pc)

Als daar een time-out error uit rolt, is er mis met je netwerk.
Gewijzigd door cornfed op 22 augustus 2008, 23:27
 
wimlev
Dat is precies mijn probleem, de andere (wireless machines) kunnen niet gezien worden. Dus met Ping krijg je de foutboodschap.

Echter op de Modem/ Router worden onder Station Info wel de (wireless) machines met hun Mac Adres gemeld. Dus dan zijn ze toch met deze Router verbonden. En ik heb maar 1 Werkgroep.

Ik ben ook met deze vraag op Tweakers.net, onder Netwerken, en mijn naam

Zie de volgende link :
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1308117

Dan kun je zien welke stappen er allemaal genomen zijn.

Elke suggestie hier, is uiteraard ook welkom....
 
cornfed
Ik heb door de link heen geworsteld....Shock

De meeste reacties zijn al op het juiste spoor.
Eerst moet er een verbinding zijn op ip basis. Pas als dat werkt moet je kijken naar de instellingen van Windows zelf. Maar daar was je al zelf op gekomen.

Ik zou het volgende proberen:

* Zorg dat alle firewall's uit zijn. Je vermeldde dat wel al, maar vaak worden beveilingspakketten door de fabrikant opgezet. Ik denk dan aan Norton, Bullguard, McAffe en dergeljke. Volledige deïnstallatie is gewenst.

* Boot beide machines opnieuw en ga nu naar de "beveiligde modus" van Windows. Tijdens het booten van Windows [F8] indrukken. Doe daar weer je ping test op beide machines.

* Zorg ervoor dat de juiste/nieuwste drivers geïnstalleerd zijn voor je wlan kaarten.

* Probeer het eerst om zonder een beveiling in te stellen een verbinding te maken. (Geen WEP dus)
 
cornfed
De router is nog niet 'gehacked'. Dus admin toegang kan niet.
Tele2 bellen heeft geen zin. Die weten ook niks daarover.
Er zijn natuurlijk wel gasten die dat wel weten, maar voor je die aan de telefoon krijgt heb je eerder Sinterklaas (de echte!) aan de telefoon.


Probeer dit eens:
Koppel de router af van je telefoonlijn (ISRA).
Doe dan een fabrieksreset. Knopje achterop even vasthouden.
Als je router weer is opgestart kan je je netwerk weer gebruiken.
Doe nog niet je DSL kabel in de router!
Zo voorkom je de firmware update.
De router heeft geen internet nodig om je netwerk te laten functioneren.

Als je netwerk dan wel werkt, is het probleem in de firmware.
Als hij niet werkt, is het waarschijnlijk dat de router defect is.

Succes.
Gewijzigd door cornfed op 27 oktober 2008, 12:14
 
cornfed
Blijkbaar is ergens iets misgelopen met de router.
Het zou me niets verbazen dat het probleem lag bij een 'dodgy' firmware.

In ieder geval kan je weer verder netwerken....Wink
 
jeans
Ja hallo,

BEDANKT TELE2!

Toevallig dat ik vandaag bij deze post uitkom. Ik had al een jaar liggen klooien om een stabiele verbinding te kunnen krijgen met twee draadloze computers op het davolink 201 arm modem.

MIJN GOD NOG AAN TOE wat is er hier gezocht waarom dat maar niet lukt!!!!

WAT BLIJKT....

AP ISOLATION kun je maar beter UIT zetten. Je hoeft overigens niet eens met twee clients te communiceren als het aanstaat. HET MODEM GOOIT JE TOCH WEL STEEDS ERUIT. Zal wel om beveiligingsredenen zijn maar zelf kom je er ook niet op!!!

Wat een punthoofd krijg je daarvan! Allemaal niet erg hoor. vooral als je zelf de gebruiksaanwijzing niet hebt gelezen. Maar toevallig heb ik dat wel gedaan.

HET STAAT ER DUS GEWOON NIET IN!!

Bedankt TEle2 voor de duidelijkheid
Mijn langste tijd ben ik bij u klant geweest!


Met vriendelijke groeten, Jeans
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draadloos thuis Netwerk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
netwerk-id, netwekfrequentie en symboolfrequentie Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 22 apr 2016
vaste telefonie + draadloos internet Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 4 25 apr 2015
Ipcamera bekijken buiten thuis netwerk Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 20 25 dec 2013
geen netwerk op vaste pc meer Klacht over Tele2 : 15 10 aug 2013
Netwerk plat zodra p2p actief wordt. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 6 15 jul 2013
Advertentie