obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
Hoe Netgear Stora extern toegankelijk maken?
online99
Hallo, ik heb sinds een week een Netgear Stora NAS. Deze kun je volgens de handleiding via internet benaderen. Heb ondertussen eens wat rondgeneusd hoe dit moet maar ik kom er toch nog niet uit. Ervaringen? Tips? Is het instellen van een vast IP adres verplicht (heb daar een slechte ervaring mee)? Moet de NAS direct op de davolink router of werkt het ook via een hub? Alvast bedankt!
 
cornfed
Hoe wil je de NAS beheren? FTP of HTTP?
Hoe dan ook moet je de poorten openen in de firewall van de router.

Een vast ip is handig, omdat de poort rule altijd naar dezelfde ip adres blijft wijzen.

De NAS mag direct op de router aangesloten worden, maar dat kan ook via een switch ( geen hub ). Moet je zelf beoordelen wat het handigste is.
Gewijzigd door cornfed op 28 januari 2010, 14:11
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
online99
Hallo Cornfed,

Je vraag over het beheer snap ik niet, het beheer van de NAS gebeurt lokaal. Of bedoel je wat anders? Toegang extern zou ik in ieder geval via http willen, via de www.mystora.com website.

Dus in ieder geval port forwarding instellen, voor poort 80 voor http als ik het goed heb?

Waarom werkt het niet via een hub?

Bedankt, Peter.
 
cornfed
Je wilt dus via Http gaan werken.
Helaas is poort 80 bezet in de router.
Het lijkt mij het beste om het ip adres in te vullen bij de "DMZ Host".
Daarmee omzeil je de firewall van de router.
Zorg dus voor afdoende beveiliging van de NAS!

Hub's zijn de domme voorlopers van switchen.
Switchen kunnen verkeer direct naar de juiste plek leiden.
Hub's kunnen dat niet.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
online99
Kan ik proberen. Acht jij de 'stora-naam', userid en wachtwoord voldoende beveiliging als ik de stora in de dmz plaats? De stora documentatie zegt hier helaas niets over.
 
cornfed
Ik weet niet of er de "Stora" iets speciaals heeft qua beveiliging.
Wel twee tips: gebruik een goed wachtwoord!
Dus niet van Bob als naam en dan Bob1234 voor wachtwoord of zoiets.
Kijk op speciale sites zoals : http://www.testmijnu.nl/WachtwoordGen...erator.php
Maar er zijn veel meer sites. Google maar eens.

Tip twee: probeer te werken met toegangsrechten.
Dus gebruiker 1 kan alleen op partitie A
Gebruiker 2 alleen op partitie B.
Ik weet alleen niet of de "Store" daar mee overweg kan.
Gewijzigd door cornfed op 01 februari 2010, 00:56
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
online99
Hi Cornfed,
Heb het IP adres als DMZ host opgegeven in de router en het werkt! Overigens gewoon via de hub en voorlopig nog even met dynamisch IP adres. Moet ik alleen nog even uitzoeken hoe ik het ding met een vast IP adres werkend krijg - de toen ik het eerder probeerde kon ik de stora niet meer bereiken en was een harde reset nodig...
 
online99
Smile En natuurlijk enorm bedankt!
 
cornfed
Als je een vast ip adres zoekt, kan je beter een hoge nemen.
192.168.1.100 is prima. Subnet moet 255.255.255.0 zijn en de gateway 192.168.1.1

Succes ermee!
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
online99
Een hoog IP adres had ik ook al bedacht, ik had .255 genomen i.p.v. 100. Subnet (netmasker) en gateway staan zoals aangegeven. Moet ik in de Davolink of elders nog iets doen? Behalve natuurlijk de DMZ host aanpassen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hoe Netgear Stora extern toegankelijk maken?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Poort open zetten voor camera voor extern erop te kijken Algemeen : 6 23 jan 2013
Nas extern benaderen Algemeen : 16 10 sep 2011
Probleem met benaderen Synology NAS vanaf extern netwerk Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 14 31 aug 2011
Ip Camera Netwerk Instellen van Ip en vervolgens verbinding ermee maken Algemeen : 23 11 aug 2011
Verbinding maken met Ipad2 en Modem Algemeen : 16 18 jun 2011
Advertentie