obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
DHCP client tabel inzien
jpm57
Ik heb een DV201AM modem/router en heb deze aangesloten op powerline adapters.
een van de pc's zie ik niet in mijn netwerk terwijl alle pc's wel in de zelfde werkgroep zitten.
Alle pc's hebben wel verbinding met internet dus de verbinding is er wel.
Ik heb een mail gestuurd naar de helpdesk van tele2 om te vragen hoe ik de DHCP tabel van de router kan inzien en krijg het antwoord dat ik dat niet kan zonder opgave ven reden. Dit lijkt mij wat kort door de bocht en vraag mij af of het wel juist is.
Weet iemand hoe ik van de router de DHCP tabel kan inzien?
Gewijzigd door cornfed op 08 maart 2010, 14:45
 
kobus1960
Het modem is een huurapparaat en feitelijk eigendom van Tele2, evenals de software
die het ding aan de gang houdt.
Je hebt dus een netwerk probleem, is die ene pc toevallig een windows7 pc?
Er zijn wat collega beheerders met fantastische netwerk kennis, die komen je vast helpen,
even geduld Wink
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
jpm57
Ik heb alleen xp draaien
Het probleem is waarschijnlijk het powerlan systeem maar inzicht in de client tabel zou wel duidlijk geven over de identificatie van de diverse pc's
Nu kan de pc die niet in de werkgroep zit niet printen op de printer aan een van de andere en dat is wel de bedoeling
 
kobus1960
Da's vreemd, check voor zekerheid even of de werkgroepnamen gelijk zijn, zou gewoon moeten werken. De IP range van de Davolink is ruim zat om dit toe te passen.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
Waarvoor moet je de DHCP tabel inzien?
Als je op alle pc's internet hebt, is op TCP/IP niveau alles in orde.
Op de Davolink kan je alleen met admin toegang de DHCP tabel zien.


Heb je iets op LAN 1 en LAN 2 aangesloten op de Davolink?
Zoek uit welke ip adres de 'verloren' pc heeft en probeer die te pingen vanaf de andere pc's.
Gewijzigd door cornfed op 07 maart 2010, 14:39
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
jpm57
Ik wil de DHCP tabel inzien om zeker te weten dat de uitgifte goed werkt. alle pc's hebben internet en een uniek ip adres maar ik zie die ene pc niet in de werkgroep en kan hem ook niet pingen. mijn vermoeden is dat het ligt aan het powerlan systeem. Op welke van de 4 poorten ik de powerlanadapter heb aangesloten is in principe toch niet belangrijk? Ik heb wel iets in het forum gezien over digitale tv die over een of twee van de rj45 connectoren zou gaan maar als ik hem in de verkeerde poort zou hebben gestopt zouden alle pc's niets doen.
 
jpm57
Ik ben begonnen met powerlan omdat mijn draadloze netwerk van de ene minuut op de ander de geest gaf, het vernieuwen van de draadloze router hielp ook niet en ben daarom powerlan gaan proberen wat goed en snel werkt op het genoemde probleen na. Aan de instellingen op alle pc's is niets veranderd dus kan het geen firewall instelling zijn want dan zouer ook geen internet zijn
 
cornfed
Welke ip's krijgen alle pc's?

LAN 1 & 2 zijn exclusief voor de tv decoder. Iets anders werkt daarop niet.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'DHCP client tabel inzien', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
DHCP op modem geeft verkeerde DNS servers uit Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 12 27 jul 2011
dhcp probleem, geen internet, wel verbinding Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 9 07 sep 2010
LAN verbinding kan geen contact met DHCP-server maken Algemene computer vragen. : 15 10 mei 2010
DV2220 - DHCP Range aanpassen Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 4 05 nov 2009
DHCP server van Tele2 Algemeen : 1 13 feb 2009
Advertentie