obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier alles m.b.t. de TV diensten.
 Onderwerp afdrukken
Opnemen via tijd
Superdude
Ik heb gisteren iets opgenomen op de HD-recorder. Dat ging prima, alleen was de opname niet lang genoeg, terwijl ik toch een kwartier langer had opgenomen als het programma duurde. Is het niet mogelijk om via een in te stellen tijd op te nemen. Dus zeg een programma duurt van 20.30-22.00 uur en dat je dan kan opnemen op elke tijd die je wil van bijv 20.15 - 22.30 uur. Dat zit je altijd "save" om het hele programma op te nemen!
 
wallia
Had dit onderwerp al in het begin aangekaart, want hoe later je programma's bij RTL gaat opnemen, hoe meer ze uitlopen en dan heb je met 15 minuten verlenging veels te weinig. Misschien komt dit bij de nieuwe up-date aan de orde. I hope so !!!!
 
jessie
Ik neem zelf bijna niet op, maar je zou het programma wat er na komt ook op kunnen nemen.
Dan zit je helemaal goed lijkt me.
 
wallia
Ja, maar dan neem je een programma op, die misschien een uur of anderhalf uur duurt, dat lijkt me weer te veel van het goede en energie-verspilling!
 
wallia
Niet alleen de Animo staat dan aan, maar ook mijn andere apparaten staan aangesloten (TV, video, Home-Cinema center, stereo-installatie en verlichting) Met 1 knop gaat alles uit als ik naar bed ga !
 
kobus1960
Ten tijde van de video recorder was er sprake van een soort EPG signaal, daarmee konden de
zenders een signaal met de programma's meezenden waarop de videorecorders reageerden.
Uitloop, reclameblokken e.d. konden moeiteloos doorgegeven worden.
Zo had je perfect een programma opgenomen.
Maarrrrrrrr, de commerciële zenders zonden dergelijke signalen niet mee, hebben dat vanaf het
begin geboycot, en wel om logische redenenen.
De reclame-inkomsten zouden hierdoor teruglopen, daar bestaan ze van.
e.e.a. Wordt dus nooit realiteit. Ruim opnemen is de enigste optie.

Hoe het signaal exact heette is me even ontschoten, maar kijk maar op EPG, die tijden staan
er nooit zuiver bij.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
PDC=Programme Delivery Control.
Zo heette dat vroeger voor Nederland en België. (bestaat dat nog?)
VPS=Video Programming System.
Concurrerend systeem werd o.a. in Duitsland gebruikt.

Naast PDC bestond/bestaat nog ShowView.
Samen met PDC kon je je VHS programmeren via de ingave van een cijferreeks.

Zo, nu ben je weer up-to-date.Wink
Gewijzigd door cornfed op 19 april 2010, 10:22
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
kobus1960
GrinGrinGrin Als we onze wandelende bibliotheek niet hadden!!
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Superdude
Dus, kortom, het is niet mogelijk om langer dan 15 minuten "over de tijd" heen op te nemen! Komt zoiets wel in de volgende update? Dat de PVR bijvoorbeeld "ziet" dat het programma uitloopt en dan vanzelf langer doorgaat met opnemen. Dit lijkt me in deze tijd toch niet zo moeilijk te realiseren, of wel dan?
 
kobus1960
Overlappende tijden in opnames? Lastig idd, wat te doen met de volgende opname?
Wat er in de update komt weet zels Tele2 Webcare niet.
Commercieële belangen gaan altijd voor de klant.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Opnemen via tijd', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen andere zenders kijken als ik aan het opnemen ben ! TV diensten : 5 09 jun 2014
Te beperkte info op site betr opnemen dig TV Klacht over Tele2 : 8 10 apr 2011
Router heeft zeer veel tijd nodig voor afgifte ip adre Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 15 09 feb 2011
opnemen mer harddisc recorder TV diensten : 5 22 aug 2010
Opnemen Recorder TV diensten : 4 07 aug 2010
Advertentie