obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Connection lost!!! Alweeeeeeeeeeeeeer.
Rickje112
Ik ben echt woest ondertussen. Heb alle woede van afgelopen maanden zitten opkroppen en dat komt er nu uit.

Volgende is aan de hand:

1) Ik constateerde dat hier thuis mijn connectie van bijvoorbeeld MSN zomaar weg viel.
2) Na wat zoeken en research erachter gekomen dat dit gebeurt wanneer er veel data verkeer is. (Veel connecties van/naar buiten)

Om dit even heel praktisch te weergeven. Internet werkt 'redelijk' wanneer ik alleen op msn zit en een beetje surf. Wanneer iemand ook maar heel even een torrent o.i.d. download dan krijg ik elke minuut / 2 minuten dat msn weg valt, DIRECT vanaf het moment dat er wordt gedownload.

Ben zelf ook niet dom en heb begrepen dat het heel goed mogelijk is dat de NAT-Table vol is van de router, MAAR HOE kan in godsnaam een NAT-Table ZO SNEL volzitten!? Het gaat om zo'n DV-2020 modem/router. Volgens mij is dat ding gewoon kapot of defect want om heb nog nooit eerder meegemaakt dat een ding zoveel connection drops doorgeeft.

Zo ben ik ook met IPv6 bezig en probeer ik Usenet. Haal je iets binnen, zou het in 3 uur compleet moeten zijn.. krijg ik na 15 minuten een error: Connection closed! Ja, lekker is dat! Kan ik handmatig honderden bestandjes gaan activeren die hij niet pakt door die klote connectie.

Meer mensen met deze klachten? Meer mensen die dit kennen en hier last van hebben?
Of iemand die kan vertellen of dit het modem is, of dat het gewoon aan Tele2 ligt. Want als dat zo is dan vertrek ik direct. Je kan bijv. niet eens een eigen router instellen. Bah.


Extra toevoeging voor ALS iemand van Tele2 dit leest. Er is een systeembeheerder langsgeweest en die heeft lopen pingen en weet ik veel wat. Die heeft opgemerkt dat om de X-aantal pings er gewoon geen response is. Hij vertelde mij dat ik om een nieuw router moet vragen. Dus bij deze, en anders dan bel ik komende dagen simpelweg jullie helpdesk.
Gewijzigd door Rickje112 op 06 mei 2010, 21:53
 
cornfed
Als je al maanden problemen hebt, waarom wacht je dan maanden met het melden ervan?
En dan laat je frustraties hier op een forum af in plaats van te bellen.

Je moet toch begrijpen dat het allemaal een beetje vreemd is..
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Rickje112
True.

Maar wellicht dat iemand mij iets nuttigs kan melden over deze kwestie. Zoals ik in me 1e bericht ook vraag. Cool

*Voegt bestand toe met voorbeeld van wat ik bedoel, kom op, ik kan niet eens normaal iets downloaden.*
Rickje112 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
cornfed
Wat wil je dan weten?

Als je veel met torrents werkt, moet je de connecties limiteren.
Maar daar hebben veel router last van. Op zich niets bijzonders.

Maar downloaden via usenet en via een site mag geen problemen geven.
Als het dat wel doet heb je een klapperlijntje of een defecte router/stroomadapter.
In beide gevallen moet je bellen met Tele2.
Gewijzigd door cornfed op 06 mei 2010, 22:32
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
zx12richard
Ik download via newsgroups, gaat op zich prima. Alleen ik had voorheen bij tele2 6mbit en na de storing van vorige week heb ik opeens 4mbit.

Tele2 gebeld en die geven aan dat er een ruis in de lijn zit naar de modem toe, maar kunnen er niets aan doen.

Offtopic:
Ondertussen abonnement opgezegd en naar de concurrent gegaan met dezelfde ****** helpdesk, maar wel betere internet en tv :p UPC geven we dus maar een 2e kans.
UPC Fibernet30.

825768194
 
Dax
Ik heb precies hetzelfde probleem met de DV-2020.
Één pc met msn en browsen gaat nog wel redelijk, maar zodra er een tweede pc aangaat met internet flipt het internet. Msn valt uit en/of laat berichten niet door. Ook stoppen downloads en krijg ik vaak time-outs.

Nu heb ik eeuwen naar een oplossing gezocht, maar die is er simpelweg nog niet (of ik kan niet zoeken)

Sinds twee weken heb ik via wat omwegen een andere router ertussen gehangen (een oude van e-tech) en alles werkt perfect. Afgezien van de gewoonlijke kuren van dat ding..(Alles loopt vast na x aantal uur..)
Met dat ding kan ik WEL met 4 pcs internetten msnen en torrents aan hebben zonder gedoe.

Oftewel; de DV-2020 is een waardeloos kut ding en Tele2 zou eens een goede router moeten aanschaffen...
Dit kan toch niet..

Ik ga nu maar opzoek naar een goede speedtouch of linksys oid...
 
kobus1960
Bel gewoon even de helpdesk, vertel dat je modem te pas en te onpas uitvalt en vraag
een nieuw modem. Ik ga er hierbij even vanuit dat het wel goed gewerkt heeft.
Ook die modems/voedingen sneuvelen weleens. Ik heb er in het verleden ook 2 versleten.
Als je met een ander modem wel goeie resultaten haalt is het echt een defect aan die davolink. Je kan in principe veel met dat ding, ook torrents, newsgroepen enz.
En al zeker een thuisnetwerk draaien.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Dax
Heb gister een ongebruikte router van tele2 geprobeerd en diezelfde avond meteen weer problemen.
Zodra ook maar iemand in het huis inlogt op msn of een torrent gebruikt, gaat de verbinding er bij mij uit. (en andersom)
Dit blijft herhaaldelijk gebeuren tot msn of het torrent programma uit is. Deze komt na een korte tijd weer terug. Ook ontvangt(en verzendt) msn veel berichten niet gedurende die periode.

Beide tele2 routers hebben dus hetzelfde probleem, terwijl ons antieke e-tech router daar geen enkel probleem mee had.

Gebruikt tele2 nu nog steeds de DV-2020?

Ik zie haast geen andere keuze dan een nieuwe speedtouch of linksys router kopen...wat toch eigenlijk niet een oplossing hoort te zijn...
 
kobus1960
Advies blijft hetzelfde, Helpdesk bellen, zeker omdat er de woning niets veranderd is.
Moet het dus buiten de deur, en dus Tele2-KPN zijn.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
Kijk eerst eens of er andere draadloze netwerken je eigen netwerk storen.
Een ander kanaal instellen helpt wellicht.
Ook is het signaal van de Davolink niet erg sterk.
Het kan best zo zijn dat je net te ver af zit om een stabiel signaal te houden.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Connection lost!!! Alweeeeeeeeeeeeeer.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
USB connection Algemeen : 2 20 feb 2008
password lost Storing : 2 03 jun 2007
Advertentie