Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de mobiele telefonie.
Het leed dat mobiel internet heet? Of toch niet?
|
|
Het Ratje |
Geplaatst op 28 May 2010, 17:45
|
Activiteit Berichten: 2 Lid sinds: 28 May 2010 |
Brief welke onlangs is opgestuurd naar TELE2 (jullie mogen ook hier reageren als jullie willen?) Tele 2 Nederland BV T.a.v Klachtenafhandeling Mobiel Postbus 70041 9707 AA Groningen Haarlem, 26 mei 2010 xxxxx xxxxx xxxxx Betreft : Klacht over mobiel internet op de mobiele telefoon Geachte heer/mevrouw, [justify]Sinds 2 maanden ben ik de trotse bezitter van een HTC HD2 welke bij een smartphone-stunter is afgesloten met een abonnement van jullie. Het ging hier om een voordeelbundel 500 abonnement én een data onbeperkt plus-pakket.Na ontvangst van mijn mobieltje heb ik voor het eerst, sinds ik gebruik maak van mobieltjes, kunnen genieten van een zeer korte duur aan service en goede bereikbaarheid. Kort nadat ik jullie simkaart heb ontvangen en het internet (data) te hebben mogen gebruiken werd mijn data-abonnement om vreemde reden afgesloten; meneer u heeft teveel data verbruikt. Goed, wat ik nog weet van de voorwaarden op deze locatie , fair-use-policy en mijn contract is dat er expliciet over staat vermeld; Indien de door de Klant gegenereerde datahoeveelheid of de kosten van dat dataverkeer (in het geheel of buiten de databundel) significant meer is dan het gemiddelde van andere particuliere Klanten die dezelfde dienst van Tele2 afnemen, heeft Tele2 het recht om de snelheid van de dataverbinding van de Klant te verlagen voor het resterende deel van de maand. De beoordeling van de bovenstaande norm ligt geheel bij Tele2. Tele2 gaat hierbij uit van normaal dataverbruik van de particuliere Klant. Indien het dataverbruik ook na het verlagen van de snel heid bovengemiddeld blijft, zal Tele2 de Klant informeren en behoudt Tele2 zich het recht voor om (i) alle daarmee verbandhoudende kosten aan de Klant in rekening te brengen en/of (ii) de gehele mobiele dienstverlening aan de Klant buiten gebruik stellen en/of te wijzigen en/of (iii) de overeenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen. Nu is meteen na de betreffende maand mijn data-abonnement afgesloten omdat mijn toegestane kredietbedrag is/was overgschreven, deze mag namelijk niet boven de €150 uit komen. Goed, de medewerker bij TELE2 meldde mij dat dit een administratief foutje zou zijn, echter wel eentje met de nodige gevolgen met oog op mijn geduld; het duurde namelijk bijna 2 weken voordat weer aangesloten werd. Goed, de eerste keer dat zoiets gebeurd? Tja, bij andere telecomaanbieders heb ik het weleens 100x erger meegemaakt, net ook mijn oude provider natuurlijk niet voor niks opgezegd. Goed, alles fijn, ik kon er weer gebruik van maken. Een paar dagen later keek ik alleen op mijn mobieltje en wat is er nu weer aan de hand? ‘De modem aan de andere kant accepteert uw verzoek tot connectie niet’; ofwel ik ben afgesloten van de data-bundel waar ik per maand maar liefst 15 euro betaal. Normaal gesproken ben ik niet zo moeilijk, maar na mijn oude provider te hebben opgezegd, mijn andere oude telefoon (iPhone) te hebben verkocht en mij heb laten inpakken door de mooie aanbieding(en) van TELE2, als bedrijf, ben ik écht boos. Wat blijkt; men krijgt bij TELE2 dus DATALIMIET maximaal 40 MB aangesmeerd, wat dus niks te maken heeft met een Fair-Use- Policy. Ofwel; ik ben zwaar in het ootje genomen. Maar hier laat ik het niet bij zitten mag u weten. Ik ben AFHANKELIJK van mobiel internet, elke dag zonder mobiel internet is voor mij zaken (digitaal) mislopen. En tuurlijk, elk bedrijf heeft zijn/haar regels. En die werken gewoon altijd, OMDAT het moet. Tuurlijk mag niet zomaar iedereen alles downloaden wat hij- of zij wil, maar dit gaat écht te ver. Weet u wel wat 40MB is op een telefoon is als deze? Of met een variant als de iPhone? Een paar websites en mailtjes bekijken; klaar. Na wat zoeken op wat fora kwam ik erachter dat ik niet de enige ben welke te kampen heeft met een probleem. Dus besloten jullie maar eens te gaan bellen als ‘nieuwe klant’ en te vragen wat jullie verkoopdienst er zelf van weet (zie bijlage / link hieronder). Luister en huivert, en wat vinden jullie hiervan als professioneel bedrijf? Professioneel nietwaar? Ook erg professioneel dat ik trouwens niet even netjes middels e-mail en/of sms ben gewezen op het feit dat mijn data-bundel bijna overschreden is. Nu moet ik overal zelf achteraan bellen. En nu? Wat gaat er nu gebeuren? Van mij kant wil ik graag kenbaar maken, indien ik niet spoedig een berichtgeving mag ontvangen, ik een zaak ga starten. Nee, zeker niet om mij de mond te doen laten snoeren en mij gewoon mijn geld terug te geven waar ik recht op heb/had, nee. Wat ik wil is gewoon een onbeperkt data-bundel variant ‘plus’, waar ik elke maand €15-. voor betaal; OMDAT IK HET NODIG HEB. Overigens zou ik ook graag willen zien dat jullie de bedrijven welke deze abonnementen van JULLIE afnemen ook weten wat ze verkopen, zij weten namelijk van niks omdat jullie er zó geheimzinnig over doen.[/justify] Mocht u nogmaals willen zien/kijken/aanschouwen waar ik de nodige informatie uit heb gehaald, zie hier: http://i50.tinypic.com/30rmte8.jpg http://tele2.gebruikers.eu/files/Fair_Use_Policy_Mobiele_telefoondiensten.pdf http://tele2.gebruikers.eu/files/Algemene_Voorwaarden_-_Mobiel_Internet.pdf http://tele2.gebruikers.eu/files/AlgemeneVoorwaarden-Tele2_voor_mobiele_diensten.pdf Met vriendelijke groet, Het Ratje Bestandje met gesprek met TELE2 over wat de (onwetende?) klantenservice mij aansmeert op aanvraag per pb verkrijgbaar Gewijzigd door Het Ratje op 28 May 2010, 17:49 |
|
|
jessie |
Geplaatst op 28 May 2010, 17:54
|
Activiteit Berichten: 121 Lid sinds: 26 May 2007 |
Het is toch wat, neem contact op met de de OPTA zou ik zeggen. |
|
|
Het Ratje |
Geplaatst op 28 May 2010, 17:59
|
Activiteit Berichten: 2 Lid sinds: 28 May 2010 |
Het is zeker wat ja. Zelf zit ik in de ICT, hou veelal alarms ed in de gaten (onderweg etc) met mijn mobieltje, normaal gesproken werkt dit gewoon top, maar dit is a-relaxt. Maar de OPTA? Wat kan deze voor mij betekenen? Gratis ontbinding van mijn abo? Dat wil ik niet! Ik wil gewoon een goede service krijgen en waar voor mijn geld. |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 29 May 2010, 10:57
|
Superbeheerder Berichten: 5398 Lid sinds: 04 Aug 2008 |
De enige optie voor je is om te proberen je contract te annuleren. Tele2 gaat niet het datalimiet extra aanpassen voor jou. Mobiel internet in combinatie met Tele2 is een ongelukkige keuze. Hoe de zaken nu staan kan ik het alleen maar afraden om mobiel internet te nemen bij Tele2. En dat zeg ik niet snel... |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Het leed dat mobiel internet heet? Of toch niet?', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
kinderen veilig en beschermd het internet op te laten gaan | Tele2 Internet beveiligingspakket | : 2 | 22 Nov 2018 |
vaste telefonie niet meer kunnen bellen | Tele2 vaste telefonie (analoog) | : 3 | 11 Jun 2017 |
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 | Algemeen | : 5 | 11 Feb 2017 |
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer | Algemeen | : 1 | 01 Jan 2017 |
zonnet email verzenden gaat niet meer | Algemene computer vragen. | : 16 | 06 Sep 2016 |
Advertentie