obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Tele 2 levert de volgende Settop boxen met HDTV kwaliteit: VisonBox, Amino Communications type A132 en type A532
 Onderwerp afdrukken
Verzameltopic Decoder Problemen
cornfed
Aangezien te veel informatie verspreidt is over teveel topics, ben ik dit topic begonnen om alles eens goed bij te houden.

Hier kan je je problemen melden met de decoders en het tv kijken.

Wij proberen de startpost up-to-date te houden met de actuele problemen.



---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Een van de problemen/bugs zijn:

* de decoder neemt niet altijd de uitzendingen op die je programmeert. => Dat moet Tele2 nog oplossen.

* je kan niet uitsluitend via de tijd opnemen. Alleen via de EPG lukt dat. => Tele2 moet dat nog oplossen.

* er zijn nog steeds beeldproblemen bij sommige platte tv's (zwart beeld, wel geluid) => Tele2 moet dat nog oplossen.

* productcode Philips LCD voor synchronisatie afstandsbediening niet compleet: externe bron wordt wel getoond op beeld na indrukken van middelste knop bovenaan ab, maar is niet te activeren (alleen te verwijderen door opnieuw indrukken) => Tele2 moet dat nog oplossen.

* infobalk na intoetsen kanaal blijft in beeld staan en is alleen te verwijderen door indrukken "terugknop" op afstandbediening. => Tele2 nog oplossen.

* schakelen tussen radio en tv zenders lukt niet. Ze blijven op de radiozenders staan. => Tele2 moet dat nog oplossen.

* harde schijf in decoder blijft aan staan, hoewel de decoder op standby staat. => Tele2 moet dat oplossen.

* de tv stream naar de decoder blijft actief, hoewel de decoder op standby staat. => Tele2 moet dat oplossen.

* je kan teletekst pagina's niet doorbladeren met de P+ en P- toetsen. => Tele2 moet dat oplossen.


Suggesties:

* Meer en bredere film informatie in de TV gids. (regisseur, acteurs, genre enz.) => Van Tele2 nog geen reactie.






Dit zijn enkele. Jullie mogen meer problemen melden. Dan worden ze hier neergezet.


Actuele firmware/skinversie van de decoder= AO.16.2-19SO.25TO2
Gewijzigd door cornfed op 30 juni 2010, 14:07
 
wavestrider
mijn problemen:
1. productcode Philips LCD voor synchronisatie afstandsbediening niet compleet: externe bron wordt wel getoond op beeld na indrukken van middelste knop bovenaan ab, maar is niet te activeren (alleen te verwijderen door opnieuw indrukken)
2. infobalk na intoetsen kanaal blijft staan en is alleen te verwijderen door indrukken "terugknop"op afstandbediening


Ze staan erbij...
Gewijzigd door cornfed op 01 juni 2010, 22:12
Listen! There's music in the air
 
McBeukie
Nog een probleem:

Harde schijf blijft met regelmaat draaien terwijl decoder in standby staat. ook als hij aan staat maakt hij met regelmaat geluid. Vaak even aan/uit zetten en het is weer even weg.

Verder gebeurd het ook wel eens dat de decoder uit staat maar toch de bandbreedte van internet afsnoept Zelfde verhaal
even aan en weer uit zetten en de bandbreedte is weer terug.


Ze staan erbij..
Gewijzigd door cornfed op 02 juni 2010, 12:02
Met Vriendelijke Groet,

McBeukie
 
Tara2008
Als ik 's avonds de decoder uit zet / stand by. kan het zijn dat als ik 's ochtends beneden kom hij doodleuk weer aan staat.

Ook nog steeds haperende beelden, dit gaat samen met een stotterend snerpend geluid.

Edit mod;
Van 2 berichten 1 gemaakt, kies voor het aanvullen van je berichten de knop bewerken onderin je post.
We proberen dit topic overzichtelijk te houden zodat ook Webcare er wat mee kan.

Gewijzigd door kobus1960 op 02 juni 2010, 09:09
 
leeg
De info balk wil niet weg.
(automatich) Wel met de terug knop ?

Edit mod; antwoord in post2 Wink
Gewijzigd door kobus1960 op 02 juni 2010, 09:24
 
mistermood
decoder blijft actief in standby zodat internet snelheid in gebruik blijft voor TV , na reset opgelost.


Staat erbij...
Gewijzigd door cornfed op 02 juni 2010, 18:33
 
Tr1bal
Vanuit Nederland 1 terugzappen gaat ie over naar Radio ipv naar zender 99 bijv.


Is dat niet hetzelfde als wat beschreven staat in de OP?
Gewijzigd door cornfed op 02 juni 2010, 18:34
 
ihgvp
Net gebeld met tele2 want niks deed het meer!

Ik kreeg dit te horen:

De afstand aansluiting naar de modem mag max 2 meter zijn.
Afstand modem naar decoder (ethernet RJ45 kabel) mag onbeperkt zijn. Dan schijnen de meeste klachten verholpen te zijn zegt de aardige meneer. Nou ik moet het nog zien. Maar misschien heeft men hier iets aan?

Oh en hij had het over "kinderziektes" waarop mijn antwoord was: Ik bestel een product wat deugdelijk hoort te zijn en dat is het niet en kinderziektes werden niet vermeld. Als ik bovengnoemde aanpassingen doe en nog steeds problemen heb kan er gepraat worden over verdere maatregelen of een monteur. Angry
Gewijzigd door ihgvp op 02 juni 2010, 19:27
 
cornfed
Dat is heel algemene informatie en al heel oud.
Dat geldt ook voor normale ADSL verbindingen.

De netwerkkabel tussen router en decoder mag maximaal 100 meter zijn en dat is dus niet onbeperkt.
Gewijzigd door cornfed op 02 juni 2010, 19:29
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
ihgvp
Sorry ben geen professional op dit vak, weet hoe ik het aan moet sluiten maar exacte details zijn me nooit verteldSad Ben helaas geen technicus. Maar zal het proberen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verzameltopic Decoder Problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zelf extra decoder kopen teogestaan? Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 1 30 jun 2017
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
Problemen met het verkrijgen van een IP adres Algemeen : 9 02 nov 2016
code voor tele2 amino / aminet decoder te besturen via philips Goeiedag, ik heb zojuist een philips Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 01 aug 2014
Bestaande Tele2 modem aanluiten op nieuwe decoder Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 4 05 mei 2014
Advertentie