Onderwerp bekijken
Post hier alles m.b.t. de TV diensten.
 Onderwerp afdrukken
Ervaringen met 2e decoder
rudolf
hallo,

Ben nieuw op dit forum en sinds 2 maanden redelijk tevreden triple-account abonnee van Tele2.
Van een vriend (die eerder een Tele2 account had) kreeg ik een 2de Samsung decoder om een tweede TV aan te sluiten. Aansluiten op het modem verliep probleemloos en de ontvangst is prima maar.... ik kan alleen hetzelfde kanaal ontvangen als waar de 1ste TV (als die aanstaat) op staat. Ga ik zappen dan bevriest het scherm van de ene TV en gaat de ander op zwart.

Weet iemand wat ik hieraan moet doen?

alvast bedankt!

rudolf

cornfed
Als je tv wilt kijken via Tele2, moet je decoder aangemeld staan op de server.
Er moet namelijk een stream naar de decoder gestuurd worden.
Als je maar één decoder hebt aangemeld, kan je dus ook maar naar één stream kijken.
Als je één decoder op kanaal 1 zet en de tweede decoder op kanaal 2, dan moeten er ook twee streams zijn daarvoor.
Dus je kan alleen naar één zender tegelijk kijken.
Dat is dus wat er ook gebeurd bij jou.

Als je toch graag naar andere zenders wilt kijken, moet je een tweede tv-aansluiting vragen aan Tele2.

P.S.
De decoders zijn in bruikleen, dus ik verwacht wel dat je vriend nog een rekening krijgt van Tele2 hierover.
Gewijzigd door cornfed op 01 December 2008, 10:05

rudolf
hallo cornfed,

bedankt voor je snelle antwoord!
die vriend van me heeft nooit bericht van tele2 gehad, maar misschien komt dat nog...
als ik bij tele2 een 2de aansluiting vraag zal ik daar waarschijnlijk voor moeten betalen, neem ik aan?
enig idee of dat meer kost dan gewoon een tweede decoder te vragen?

groetjes
rudolf

cornfed
Dit is van de Tele2 site geplukt:

Een 2e decoder kunt u aanvragen bij de klantenservice op nummer 0900 241 1602.
Een 2e decoder kost 1 malig €49,95 en is net als de 1e decoder, in bruikleen.

Cruciaal is of je genoeg snelheid hebt op je internetverbinding.
Je moet zeker +- 5 Mbit reserveren per tv stream.
Als je niet snel genoeg bent, krijg je geen tweede aansluiting.
Gewijzigd door cornfed op 01 December 2008, 16:10

rudolf
hee cornfed,

wederom bedankt voor je antwoord!
al lezende op dit forum merkte ik al dat die snelheid belangrijk is
hoe kom ik er achter wat mijn doorgifte snelheid is?

groetjes
rudolf

cornfed
Trek de stekker uit al je decoders (belangrijk!).
Doe dan een paar downloads met een .bin bestand.
Trek daar je gemiddelde uit en je hebt het resultaat.

http://www2.versatel.nl/100mb.bin
Gewijzigd door cornfed op 02 December 2008, 11:33

Stannol
Ik kan nergens wat terug vinden hoe je een tweede decoder aan moet sluiten.

We hebben namelijk nog geen TV van Tele2, maar zitten er wel aan te denken. We hebben dan twee decoders nodig, de eerste zal via de modem aangesloten moeten worden, maar hoe zit het met de tweede?

Moet deze via een UTP kabel op de modem aangesloten worden? Of gaat dat via de eerste decoder met een coax kabel doorlussen?

jantjebeton
LAN1 en LAN2 zijn voor TV-decoder aansluitingen.
LAN3 en LAN4 zijn voor Computer aansluitingen.

blondendom
Stel, je gaat op vakantie en je wilt op maandag Ned1, op dinsdag RTL5 en op vrijdag NET5 opnemen (willekeurig gekozen), moet er dan iemand steeds de decoder op een andere zender komen zetten? Nu begrijp ik van wel.
En belangrijker: WORDT DIT PROBLEEM OPGELOST MET EEN TWEEDE DECODER???? Ik twijfel nl. om er een 2e decoder bij te nemen of.... met hangende pootjes terug te gaan naar Ziggo.... Sad. Wie heeft hier ervaring mee?

cornfed
@ blondendom

Misschien is het raadzaam om een nieuwe topic te openen voor je vragen.
Je hebt nu al enkele keren een oud topic gekickt. Shock
Gewijzigd door cornfed op 30 September 2009, 23:12

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ervaringen met 2e decoder', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zelf extra decoder kopen teogestaan? Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 1 30 Jun 2017
code voor tele2 amino / aminet decoder te besturen via philips Goeiedag, ik heb zojuist een philips Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 01 Aug 2014
Bestaande Tele2 modem aanluiten op nieuwe decoder Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 4 05 May 2014
Oude Siemens decoder Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 4 05 Jul 2012
aMINET DECODER/BEAMER/VERSTERKER Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 4 08 Jun 2012
Advertentie