obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier alles m.b.t. de TV diensten.
 Onderwerp afdrukken
Ervaringen met 2e decoder
Eimpy
Heeft er al iemand ervaringen met een 2e decoder opgedaan. Ik heb reeds enige tijd 1 decoder en heb daar nogal veel problemen mee met blokkerig en stilstaand beeld. Wordt dat erger met een 2e decoder of heeft dat geen invloed. Bij tele2 erkennen ze mijn probleem en zijn ze bezig dit op te lossen.
Heb daarnaast ook telefoon en internet (20/1) en ben daar best tevreden over.
Zit nu wel te denken over Diditenne van KPN, een prima alternatief als de beeld kwaliteit (nog) minder zou worden met een tweede TV aansluiting.
 
t2day
Welkom op het forum Eimpy.
Wat betreft je vraag, ik heb geen ervaring met een 2e decoder, maar heb er inmiddels wel al verhalen over gehoord van andere gebruikers.
Deze personen waren allen positief, wel moet ik dan vermelden dat zij voor die tijd ook geen problemen hadden w.b.t. de internet verbinding en het tv beeld.
Ik bedoel dus geen haperingen en blokken in het beeld etc.
Tele2 zal ook eerst beoordelen of het voor jou mogelijk is om een 2e decoder te plaatsen!

Je vraagt of je beeldkwaliteit slechter wordt met een tweede decoder.
Je kan er van uit gaan dat een decoder ongeveer 4 Mbit van je bandbreedte snoept.
Heb je beide decoders aanstaan dan kost dat je dus al 8 Mbit, bijna de helft van de aangeboden maximum snelheid.
Als je dan ook nog een beetje wil internetten hou je erg weinig over, bellen kan je dan wel vergeten denk ik Grin

De kwaliteit is dus zeer afhankelijk van de snelheid die jij in huis binnenkrijgt!
Is die snelheid laag dan zal de kwaliteit dat ook zijn en vice versa.
 
maxtrash
met 5 mbit kan je prima internetten, browsen via internet explorer merk je al zeker geen vertraging. voor telefonie heb je misschien 0,0064 mbit nodig dus ik kan me niet voorstellen dat dat problemen op levert
 
ptr
ik heb sinds kort een tweede decoder. Nog geen problemen ondervonden eigenlijk.Ik heb ze de eerste dagen expres tegelijkertijd aan laten staan. Dat ging eigenlijk gewoon goed.

Voorheen had ik wel wat problemen met doorgifte in de vorm van blokkend en stokkend beeld, maar dat lijkt na de laatste upgrade van anderhalve maand geleden (?) ook verleden tijd...
 
boerharms
Nou ik zou er niet aan beginnen, tegen mij zeiden ze dat het geen probleem zou wezen volgens de postcode check.
Vervolgens tweede decoder aangeschaft, alleen als ik die aanzet klappen ze er allebei uit, en kan dus helemaal niks kijken.
Er over geklaagd inmiddels bijna E40.00 aan telefoonkosten verder en nog steeds bagger.AngryAngryAngry
 
wipkip

Quote

boerharms schreef:
Nou ik zou er niet aan beginnen, tegen mij zeiden ze dat het geen probleem zou wezen volgens de postcode check.
Vervolgens tweede decoder aangeschaft, alleen als ik die aanzet klappen ze er allebei uit, en kan dus helemaal niks kijken.
Er over geklaagd inmiddels bijna E40.00 aan telefoonkosten verder en nog steeds bagger.AngryAngryAngry


Ik heb al bijna een jaar twee decoders en nog GEEN ENKEL probleem ermee gehad. Het is alleen belangrijk te weten hoe ver je van de wijkcentrale zit en ik raad je aan een snelheidstest te doen. Wanneer er genoeg ruimte op je lijn zit kan twee decoders prima.
Ikzelf zit 800 meter bij de huiscentrale vandaan en haal draadloos 9 mb snelheid. Genoeg ruimte dus voor extra bezetting.
 
pedro

Quote

boerharms schreef:
Nou ik zou er niet aan beginnen, tegen mij zeiden ze dat het geen probleem zou wezen volgens de postcode check.
Vervolgens tweede decoder aangeschaft, alleen als ik die aanzet klappen ze er allebei uit, en kan dus helemaal niks kijken.
Er over geklaagd inmiddels bijna E40.00 aan telefoonkosten verder en nog steeds bagger.AngryAngryAngry


als je de helpdesk belt van tele2
gebruik dan 1 van deze nummers

0800 0029 of 0800 0222035
dan bel je gratis
 
justkidding
Niet doen, als zo boven 2e kastje aanzetten vallen ze allebei uit
 
ernieball_d
Ik wil tv van Tele2 nemen en ik vraag me af of ik mijn tweede decoder van internet kan halen..
Heb net Tele2 gebeld en zij zegt eerst: "Nee, dat kan niet want de tweede poort moet geactiveerd worden en dat kan alleen bij de aanschaf van een 2de decoder". Toen ik haar vertelde dat ik het achterlijk vind dat de poort niet open gezet wordt als je geen decoder via hun koopt, zei ze: "De decoder wordt aan mijn adres gekoppeld waardoor een andere decoder niet bij mij zou werken"

Weet iemand of dit klopt en dat ik dus verplicht ben om een nieuwe decoder via Tele2 te kopen?
 
pedro
dat schijnt te kloppen . de decoder word voor geprogrammeerd.
dus een decoder via marktplaats kopen schijnt niet te werken.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ervaringen met 2e decoder', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zelf extra decoder kopen teogestaan? Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 1 30 jun 2017
code voor tele2 amino / aminet decoder te besturen via philips Goeiedag, ik heb zojuist een philips Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 01 aug 2014
Bestaande Tele2 modem aanluiten op nieuwe decoder Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 4 05 mei 2014
Oude Siemens decoder Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 4 05 jul 2012
aMINET DECODER/BEAMER/VERSTERKER Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 4 09 jun 2012
Advertentie