obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
internet radio werkt niet meer
ppserne
heb al een jaar lang een internetradio. muvid 715
3 weken geleden stopte hij ermee.
na router -reset, factory defaults etc.. toch maar eens bij de buren geprobeerd. die hebben KPN.
internet radio werkte daar gelijk. conclusie, apparaat en configuratie/presets server werken prima.
netwerk sniffer ertussen gehangen.
radio verzend continue SSDP (Simple discovery protocol) udp multicast pakketjes naar 239.255.255.250 poort 1900 maar krijgt van tele2 niets retour.

Tele2 helpdesk kon mij niet helpen. ook konden ze mij niet in verbinding brengen met een techneut die wel zou kunnen helpen. ??????

wie zou mij kunnen helpen of weet de juiste kanalen binnen tele2 die mij wel verder kunnen helpen.
Gewijzigd door cornfed op 10 juni 2010, 20:39
 
cornfed
De enige die je kunnen helpen zitten hier op het forum.

Heb je de poorten geopend in de router?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
ppserne
ik heb vanaf het begin niets veranderd aan de tele2 router.
en zonder iets verder in te stellen heeft de internetradio het bijna een jaar vlekkeloos gedaan, tot 3 weken geleden.

ik denk dat er een aantal weken geleden eea update binnen tele2 is geweest die eea heeft uitschakeld.

uit de tele2 router is op zich ook weinig info te halen betreffende pakketten die geblokkeerd worden of zo.

welke poorten zou ik moeten openzetten ?
 
cornfed
De radio heeft een eigen internet aansluiting, neem ik aan?
Als dat het geval is moet je ontdekken welk ip adres je radio krijgt of beter nog, zelf een statisch ip adres uitkiezen en dat aan de radio toekennen.
De handleiding van de radio zal dat vast ophelderen hoe dat moet.

Stel dan je internet radio in de DMZ Host van de router.
Gebruik daarbij het ip adres van de internet radio.
Dan moet alles weer werken.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
ppserne
ok,
ja ip van radio ken ik , trek ik overigens uit de dhcp least tabel van mijn router.

ps, achter de tele2 router heb ik nog een asus-router + wireless staan.
zal als 1e het asus-router-address als dmz host invullen, nl al het verkeer richting richting tele2 router heeft source-ip=asus-router.

overigens heb ik ook al gebrobeerd mijn internetradio direct op het tele2 router aan te sluiten, maar dat gaf ook geen resultaat.

als ik het voor elkaar krijg om het tele2 ding alle verkeer transparant door te sluizen naar mijn asus-router, dan ben ik al een heel eind, eerst mar eea uitproberen.

in ieder geval bedankt, ik laat het wel even weten of het gelukt is of niet .

Peter-Paul
 
ppserne
helaas nog geen effect.
ik zie met wireshark wel dat er volop verkeer naar buiten gaat.
voornamelijk ssdp pakketjes (udp multicast) maar niets terug komt (dat wat er terug komt komt van mijn asus-router, bijv de timeservice)
ik denk dat ik strakt weer naar de buren ga (daar werkt hij nl wel!!) en wat netwerk verkeer ga loggen, dan weet ik in ieder geval wat hij terug verwacht maar bij mij niet krijgt.
misschien geeft dat een verdere clue.
balen.....:-(
 
cornfed
Dat je een extra router in je netwerk hebt is wel van belang.
Als je niet alles precies uitlegt, kan ik je niet helpen.

Hoe heb je de extra router geconfigureerd in je netwerk?
Werk je met dubbel NAT?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
ppserne
mijn asus-router had ik al voor dat ik naar tele2 overgestapt ben. (staat in een andere kamer, komt ook goed uit met de netwerkbekabeling )


adsl <-> [tele2Router] <-192.168.1.*-> [asus] <-192.168.128.*>

alle pc's de internet radio & netwerkprinter zitten achter de asus,
de WAN poort van de asus is als enige gebruiker aangesloten op de tele2 router.

het ip-address van de asus (192.168.1.8) heb ik als DMZ host ingesteld op de tele2router, waardoor dus alles richting asus gaat.
( heb ook geprobeerd het adress van mijn ipradio 192.168.128.53 als DMZ geprobeerd , maar ook zonder succes. )

alhoewel ik dit niet expliciet in de asus heb ingesteld denk ik wel dat hij een soort dynamische nat doet voor de diverse source ip's van de diverse aparaten.

maar alles heeft tot voor kort gewerkt, dat is het rare.
 
cornfed
Je werkt dus met dubbel NAT.

Dat hoeft ook geen probleem te zijn mits alles zeer precies staat ingesteld.
Als je de Asus in de DMZ Host stelt op de Davolink moet het ip adres van de Asus statisch zijn.
De internetradio moet je ook in de DMZ Host zetten bij de Asus.
Gebruik als het even kan daar ook een statisch ip adres voor de internet radio.
Bij dynamische ip adressen kan het gebeuren dat de poort regel of DMZ Host niet meer werkt.

Vergeet niet na het configureren om alles opnieuw op te starten.
Gewijzigd door cornfed op 10 juni 2010, 20:39
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
ppserne
dat is inderdaad zoals ik het momenteel heb ingesteld, maar helaas, het werkt nog steeds niet.

ik ga eerst nog eens bij de buren meten.
ben bang dat er toch een aantal pakket-types plots door tele2 niet meer worden doorgelaten.
wordt vervolgd....
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'internet radio werkt niet meer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
kinderen veilig en beschermd het internet op te laten gaan Tele2 Internet beveiligingspakket : 2 22 nov 2018
vaste telefonie niet meer kunnen bellen Tele2 vaste telefonie (analoog) : 3 11 jun 2017
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 Algemeen : 5 11 feb 2017
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer Algemeen : 1 01 jan 2017
Welk radio of televisie station wil je er nog bij hebben? TV diensten : 73 31 dec 2016
Advertentie