obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Tele 2 levert de volgende Settop boxen met HDTV kwaliteit: VisonBox, Amino Communications type A132 en type A532
 Onderwerp afdrukken
Zenders blijven op zwart, TV gids werkt wel.
Spherix
Na in totaal al enkele uren aan de helpdesk gehangen te hebben en weken verder zijn sinds de installatie van het 3 in 1 pakket hier, staan de zenders nog altijd op zwart, wel kan ik gewoon door de TV gids browsen, en als ik zap zie ik welke zender het zou moeten zijn en wat er zoal voor programma's op dat moment zijn, verder blijft het zwart.

Na vandaag weer aan de helpdesk gehangen hebben word ik het een beetje zat. De problemen begonnen met het feit dat Tele2 vergeten was nummerbehoud toe te passen met de KPN lijn, waar weer 10 dagen over heen ging om de boel in orde te maken. Nadat dit gebeurd is ging ik aan de slag om de rest aan te sluiten, waar ik er al snel achter kwam dat de voeding van het modem/router dead on arrival was. Afijn, snel kwam er een vervangend exemplaar (Van een dv 201 amr naar een DV-2020 gegaan). Die problemen zijn echter mijn zorg niet, en werden ook netjes en snel afgehandeld.

Het probleem wat ik in de eerste zin al beschrijf speelt nu al enkele weken en elke helpdeskmedewerker verteld me weer een ander verhaal. In het begin zou het liggen aan de verbindingssnelheid, omdat de aansluiting hier een aantal meters van het ISRA punt af zit, helaas kunnen wij dit niet anders aansluiten omdat dat punt bij de buren binnenkomt. Nadat ik op mijn laptop toch een goede 10-14mbit verbindingssnelheid kon krijgen en er voor IPTV minstens 6 nodig was, werd deze oorzaak van de hand gewezen. Omdat de persoon aan de lijn zo snel geen oplossing wist werd er overlegd met een collega, die het vervolgens ook niet wist en ik zou met 24 uur teruggebeld worden erover.

Daar gingen zoals verwacht enkele werkdagen overheen waarna ik zelf maar weer met de helpdesk ben gaan bellen, die mij vertelde dat ik niet was teruggebeld omdat het ticket nog open stond, iets wat ik niet echt netjes vind wanneer je de belofte maakt om terug te bellen binnen 24 uur.

Afijn, deze helpdeskmedewerker het probleem nogmaals uitgelegd en na overleg met z'n supervisor kwam er uit dat het een probleem was dat vaker gemeld bleek te zijn, en aan een software update zou moeten liggen. Wel werd verteld dat het slechts een klein aantal mensen betrof die er last van hebben. Ik zou moeten wachten op de software update waarvan ze niet wisten wanneer die klaar zou zijn.

Een week later weer gebeld hoe het ermee stond en gevraagd of we niet een ouder type decoder opgestuurd konden krijgen gezien het blijkbaar lag aan het type decoder. 'Dat ging zomaar niet', plus dat mij door een medewerker in een later gesprek verteld werd dat dit niet eens zou kunnen met de abbonementsvorm.

Vandaag maar weer eens gebeld met Tele2 hoe het ermee staat, we hebben het pakket namelijk besteld voor een jongerensoos annex kroeg, en kunnen nu het WK niet via de TV uitzenden wat buiten de misgelopen inkomsten gewoonweg jammer is. Gezien er nog geen bekende oplossing aanwezig was meldde ik de helpdeskmedewerker dat ik niet zou ophangen voor ik een oplossing zou hebben gezien ik het wel erg lang vond duren allemaal. De persoon overlegde met z'n supervisor en zei dat er niets anders op zat dan wachten. Toen ik vertelde dat ik alsnog niet zou ophangen en het spreken met zijn supervisor voor mij een tijdelijke oplossing zou zijn ging hij nogmaals overleggen en vertelde me vervolgens dat ik niet met hem zou kunnen spreken, en dat er niets anders op zat dan wachten. Hoe lang ik moest wachten kon hij geen antwoord op geven.

Kortom, ondanks dat alles goed aangesloten is, er voldoende verbindingssnelheid is, ik het met de twee modem/routers geprobeerd heb enzovoort is er geen oplossing. Een van de medewerkers aan de lijn zei zelfs dat er aardig wat dataverkeer heen en weer ging hoewel ik buiten de TV gids geen bewegend beeld op het scherm getoverd krijg.

De vraag is dan ook, wat nu?
 
cornfed
Er zijn geen oplossingen voor je. Tele2 is de enige die je probleem kan oplossen.
Als je niet meer bereid bent om te wachten op Tele2, moet je het contract opzeggen.
Daar zijn procedures voor dus je zit er niet aan vast.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Spherix
Bedankt voor je snelle antwoord, maar kan ik daar uit opmaken dat Tele2 bewust producten verkoopt die niet werken?
 
cornfed
Dat valt mee, denk ik.
Alleen duurt bij Tele2 het erg lang voor de problemen opgelost zijn.
Je ondervindt zelf al hoe hulpeloos men is om een probleem op te lossen.
Dat zie te vaak bij Tele2, helaas.
Daarom moet je niet 'te braaf' afwachten.
Gewoon eisen stellen. Je betaalt er ten slotte voor.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
breuk74
heb je wat gegevens van je aansluiting? username, postcode oid, wie weet kan ik even kjken wat er daadwerkelijk aan de hand is.
 
Spherix
Ik neem voor het gemak maar even aan dat je een tele2 medewerker bent, username is d_duiventil als 't goed is
 
breuk74
ik zie dat eea niet aanstaat op het moment, zou je eea (hoeft niet nu natuurlijk :-)) eens kunnen aanzetten en aan kunnen laten staan terwijl je op een zender bent afgestemd? Zie verder dat je eea op een beamer aan wou/wil sluiten, heb je (puur om te kijken of het geen hdmi incomp. issue oid is) al eens geprobeerd het op een 'gewoon' toestel aan te sluiten, werkt het met scart wel (indien je een scartaansluiting hebt natuurlijk).
 
Spherix
Als het een hdmi compatibilty issue zou zijn lijkt het me dat de tvgids ook niet weergegeven zou kunnen worden. Verder heb al eens eerder met succes een laptop met hdmi (>dvi) aangeslotdn, en is er geen ander toestel aanwezig. Verder ga ik morgen op vakantie dus het aanzetten van de boel moet even wachten Wink

Zat overigens even te denken over het geheel, zou het kunnen dat het probleem ligt bij de router waar bijvoorbeeld standaard de benodigde dicht staat waardoor hij wel de tvgids kan aflezen maar niet de tv beelden zelf? Geen idee hoe het iptv concept bij tele2 in elkaar steekt, maar het leek me geen gekke oorzaak
 
Spherix
Benodigde poort that is, iphone werkt niet zo lekker met dit forum Smile
 
breuk74
Het feit dat je beamer het op een laptop wel doet biedt (zo te zien :-)) helaas geen garantie voor succes op de stb. Ik kan me voorstellen dat de stb niet helemaal lekker omgaat met de hdmi standaard die door je beamer wordt gehanteerd. Aan de Davolink zal het niet liggen als je denkt aan portjes die dicht staan oid, de epg (tvgids) wordt als een aparte stream het netwerk in gestuurd (los van de tv streams). Beide streams worden vervolgens uit lanport 1 en 2 'gestuurd' op je iad. Het zou kunnen dat deze wel aankomt maar eigenlijke tv stream niet, maar de kans daarop is minimaal. De mensen om je heen hebben wel gewoon beide streams iig. Eea zou nog mis kunnen gaan op jouw speficieke portje, maar dat is eigenlijk alleen goed te zien als je eea aanzet dus dat komt dan na je vakantie wel :-). Veel plezier op vakantie en hopelijk is je issue op te lossen als je terug bent.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zenders blijven op zwart, TV gids werkt wel.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 Algemeen : 5 11 feb 2017
Router in DMZ werkt niet Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 11 11 sep 2014
Geen andere zenders kijken als ik aan het opnemen ben ! TV diensten : 5 09 jun 2014
HP iPaq en Versatel POP3 werkt niet Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 8 28 apr 2013
Meer HD zenders Welke zender wil je er nog bij hebben? : 18 26 mrt 2013
Advertentie