obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
DNS probleem
henk_p
Hallo. Ik heb sinds enige maanden het probleem dat websites soms niet laden. Na herhaaldelijk proberen (soms 2x, soms 10x) kan ik de pagina dan uiteindelijk wel bekijken, maar dat vind ik zon gedoe elke keer. Nou dacht ik zelf dat dit een DNS probleem was, maar aangezien ik daar verder zelf niets aan kan doen heb ik de Tele2 helpdesk ingeschakeld (via die fijne virtuele assistent).

De volgende dag had ik al een reactie ontvangen. Ik zou kunnen proberen om de tele2 DNS adressen bij mijn netwerkkaart in Windows handmatig in te vullen. Dus dat heb ik gedaan en dan lijkt het probleem uit de wereld. Ik vind dit alleen niet zon goeie oplossing. In de tele2 modems (ik heb 2 keer een DV2020, eentje op het 2e aderpaar, op beide verbindingen hetzelfde probleem) zijn toch ook de IPs van de DNS ingevuld? Waarom werkt dat dan niet?

Mijn eigen voorzichtige conclusie is dat de DNS adressen in de DV2020 op de een of andere manier niet altijd perfect werken. Ik heb het bij 2 DV2020 dus een defect lijkt mij onwaarschijnlijk. Ik denk zelf dat er enkele maanden geleden vanuit Tele2 een firmware update is gedaan in de DV2020 waarin deze 'bug' zit. Kan iemand dit bevestigen? Heeft iemand meer informatie of zijn er soortgelijke gevallen bekend?
 
cornfed
Waarom vindt je handmatig de DNS server aanpassen in je OS geen goede oplossing?
Ik zelf heb ook alles handmatig ingesteld en heb daarom ook nooit DNS problemen.
De DNS server van providers hebben wel vaker probleempjes.

Als je nu de DNS server van OpenDNS invult in je OS, dan kan je zelfs gebruik maken van extra diensten.
Hier een link hierover: [TIP!] Gebruik OpenDNS als je pagina's niet kan openen!
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
henk_p

Quote

cornfed schreef:
Waarom vindt je handmatig de DNS server aanpassen in je OS geen goede oplossing?

Omdat ik dat dan elke dag moet aanpassen op de laptop die ik zowel thuis als op het werk gebruik. Bovendien vind ik dat Tele2 gewoon moet zorgen dat aan hun kant alles goed werkt. Daar betaal ik toch ook voor.

Kan je meegaan in mijn conclusie over de modem firmware? Of zit ik er helemaal naast?
 
cornfed
Aangezien de bypass via het OS de DNS geen problemen meer geeft, kan alleen de router zelf het probleem veroorzaken.
Je hebt immers twee keer hetzelfde fenomeen.

De Davolinks zijn nu al oude beestjes aan het worden en bij Tele2 is het bug vrij maken van de firmware van ondergeschikt belang.
Tele2 wil geen geld meer investeren in apparatuur dat hoogst waarschijnlijk de komende jaren wordt afgeschreven.

Voor je netwerk aanpas probleem is er een oplossing: NetStatMan => http://www.netsetman.com/
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
henk_p

Quote

Voor je netwerk aanpas probleem is er een oplossing: NetStatMan => http://www.netsetman.com/
Dat is niet gratis als ik het op de laptop van mn werk wil gebruiken Wink

Om het verhaal nog even af te maken:
Ik heb tot grote ergernis gecommuniceerd met de virtuele assistent van Tele2 en ben hierover teruggebeld (ondanks dat ik geen nummer had doorgegeven!). De mevrouw van de technische dienst had nog nooit van het probleem gehoord. Na enkele overduidelijke oorzaken te hebben uitgesloten - nee het ligt echt niet aan de netwerkkaart als er ineens 7 computer op twee verschillende verbindingen hetzelfde probleem hebben - wist zij het ook niet meer. Toen heb ik haar per ongeluk verteld dat ik een eigen router achter het Tele2 modem heb gehangen, en dat gaf haar een uitweg: "dat wordt niet ondersteund". Verdere discussie was niet mogelijk en ik moest eerst dat modem maar ertussenuit halen.
Ik ben dat niet van plan. Het probleem zit overduidelijk in de Tele2 modems, en ik heb geen zin om nog vaker hierover met de helpdesk aan de lijn te zitten. Er zal uiteindelijk toch wel geen oplossing komen. Wat ik inmiddels wel doe is uitkijken naar een andere provider. Ik dacht zelf aan Telfort of XS4ALL. Suggesties zijn welkom.

Dit was voor mij de druppel die de emmer deed overlopen. Tele2 is best goedkoop, maar waar je niet voor betaald krijg je ook niet: klantenservice/klantvriendelijkheid.

Oh en voorlopig gebruik ik OpenDNS. Eenvoudig in te stellen op mijn eigen router waarop ik wel alle rechten heb Grin. Dank voor de tip Smile
Gewijzigd door henk_p op 04 augustus 2010, 22:18
 
cornfed
Maar dan moet ik Tele2 wel gelijk geven.
Hier heb je ook niet vermeld dat je extra router in je netwerk had.
En dan had ik ook gevraagd om een pc direct op de Davolink aan te sluiten.

Je hebt wel een probleem, maar als er aan een oplossing gewerkt moet worden, weet je het wel beter.
En dan Tele2 de schuld geven waarom er niets opgelost wordt.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Remcokappers
klopt niet helemaal wat er gezegd word heb 3 weken geleden contact opgenomen dat de dns 3 weken achterliep (kunnen checken ) omdat ik vaak een website bezocht en die toen andere server te pakken had/host en nieuw ip


en ik moet continue de IP intikken anders kwam ik op de oude ip terecht en tele 2 heeft bekent gemaakt aan mij dat dit probleem bekend bij ze was maar niks aan konden doen
 
Bill
In je router kun je ook de dns servers instellen. Dat lost je probleem vermoedelijk op.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
cornfed
@ Remcokappers

Daarom gebruik ook geen DNS server van mijn provider.
Ben altijd up-to-date met OpenDNS.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Remcokappers
ach ik heb er een router Achter de davolink draaien metm upnp en de davolink dmz naar die router (niet het veiligst) maar in die router die ik als dns heb aan geduid heb ik google gebruik werkt prima

8.8.8.8
5.5.8.8

kan je ook proberen

daarna alleen in command (CMD) ipconfig /flushdns

doe je dit moet alles goed zijn zo niet heb je een ander probleem


p.s die dns ip kan je ook instellen in je adapter instellingen
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'DNS probleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
probleem VPN connectie Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 4 04 nov 2015
Comtrend Tele2 modem Probleem Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 2 01 dec 2012
amino home cinema probleem! Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 6 18 okt 2012
Probleem met tele2 + sitecom router Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 2 20 sep 2012
Abo bestellen - probleem met nummerbehoud: huidige provider staat niet in lijst Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 7 23 apr 2012
Advertentie