Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
UDP 500 VPN
Bertje73
Ik werk voor een bedrijf met een laptop waarmee ik niet veel kan ivm het ontbreken van admin rechten.
Nu kan ik via een VPN (opgezet door software van het bedrijf zelf) contact leggen met het hoofdkantoor vanaf elke willekeurige locatie (Wifi of ADSL).
Hiervoor heb ik nodig een VPN op UDP 500 poort.
Via een KPN account is dit zo gefixed. Even instellen in de experia box en ... hup het werkt in eene male. Loop ik dan terug van de buren naar mijn eigen huis....
Voor Tele2, davolink2 modem, kan ik wel een port trigger aanmaken voor UDP/TCP 500, maar er gaat nog geen bitje doorheen.

De helpdesk kan me niet verder helpen, en ook collega's lachen me uit... zij allen hebben KPN. Maar mijn goede oude Tele2 gaat me hier toch niet in de steek laten?
Wie heeft er een vergelijkbaar probleem (zag er wel een op het Forum van dhr Cools, maar die oplossing is me niet helemaal duidelijk, 'beetje knoeien met services op de pc'Wink.

Wie weet raad
Alvast dank voor jullie reactie.

gr
Bert
Gewijzigd door Bertje73 op 27 July 2010, 20:03

cornfed
Geen gebruik maken van port trigger.
Virtual servers is beter.
En vergeet niet alles eens te herstarten na alle instellingen.

Als laatste redmiddel is nog DMZ Host. Maar dat eist wel een actieve firewall op de laptop.
Gewijzigd door cornfed op 27 July 2010, 22:45

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'UDP 500 VPN', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie