Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
E-mail problemen 29-07-2010 / 08:05 uur
Bill
Mocht u problemen ondervinden met het verzenden van uw e-mail en maakt u gebruik van een e-mail adres eindigend op @tele2.nl kijkt u dan voor instructies op onze klantenservice pagina.

Bron Tele2
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wro1ha
speed-testing
 
dumblonde
Heb ik allemaal al gedaan voor dat ik een bericht postte dat ik niet kon mailen..... geen oplossing gevonden en ook geen foutmelding heb een melding achtergelatenmaar ben nog steeds niet door tele2 teruggebeld


hiet de foutmelding : Er is een onbekende fout opgetreden. Account: 'pop.tele2.nl', Server: 'smtp.tele2.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '421 Cannot connect to SMTP server 212.247.156.14 (212.247.156.14:25), connect error 10060', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 421, Foutnummer: 0x800CCC67
Gewijzigd door dumblonde op 31 July 2010, 12:57
 
gamemuis
Doordat ik niet vaak mails verstuur kwam ik er nu pas achter dat de poort is veranderd.
Deze heb ik aangepast maar ik blijf een error krijgen en kan dus niks versturen (wel ontvangen)

Er is een onbekende fout opgetreden.

Onderwerp 'test'
Serverfout: 421
Reactie van server: 421 Cannot connect to SMTP server 212.247.156.14 (212.247.156.14:25), connect error 10060
Server: 'smtp.tele2.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC67
Protocol: SMTP
Poort: 587
Beveiligd(SSL): Nee

heeft iemand nog tips voor mij? Ik gebruik windows7 en windows live mail
 
kobus1960
Indien je via smtp.tele2.nl laat verzenden door Live.
Heb je bij de instellingen een vinkje gezet bij??

Quote

Altijd een beveiligde verbinding (SSL) gebruiken wanneer je e-mail verzendt

Bij smtp.versatel.nl en smtp.zonnet.nl is dat niet nodig.

Edit; Vanmorgen zijn de Tele2 servers gruwelijk traag, storing of onderhoud.
Gewijzigd door kobus1960 op 11 August 2010, 09:44
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
Poort 25 is voor smtp.
 
gamemuis
Dat vinkje had ik daar niet staan (ook nooit gehad), heb hem geplaatst maar maakt geen verschil.
Ik wacht wel even af tot morgen (misschien een storing) en dan bel ik wel even.
 
kobus1960
Cornfed schreef nog na mij;

Quote

Poort 25 is voor smtp.

Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
gamemuis
die poort is toch geblokkeerd door tele2. Iedereen met een @tele2.nl adres moet nu toch voor uitgaande mails 587 gebruiken?
 
cornfed
Alle mailservers behalve die van Tele2 zijn geblokkeerd op poort 25.
 
gamemuis
Op de site van tele2 staat juist het tegenovergestelde


Standaard SMTP poort 25 gewijzigd

Verstuur je e-mail via de SMTP server smtp.tele2.nl?

* Wijzig dan het poortnummer voor uitgaande e-mail naar poortnummer 587
* Ga hiervoor in je e-mailprogramma naar je e-mailaccount instellingen (in het e-mail menu meestal onder Extra > Acountinstellingen of Tools > Account Settings)
* Vul daar bij uitgaande e-mail (SMTP) het poortnummer 587 in.

Let op! Dit geldt niet voor e-mail versturen via smtp.versatel.nl

Ik geef het op. welke poort ik ook probeer hij blijft zeggen dat hij geen verbinding kan krijgen met de smtp server.
Ik kijk morgen wel verder.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'E-mail problemen 29-07-2010 / 08:05 uur', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
E-Mail account geblokkeerd Klacht over Tele2 : 3 17 Oct 2019
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 Jun 2017
Problemen met het verkrijgen van een IP adres Algemeen : 9 02 Nov 2016
storing mail Algemeen : 2 09 Feb 2016
mail - retourzending van geadresseerde Algemeen : 3 27 Mar 2015
Advertentie