obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
vpn perikelen
frank999
ik heb een davolink 2020 modem met daarachter een zyxel 2 wg router. de zyxel ondersteunt hardware matig ipsec connecties.
nu wil ik vanaf een andere lokatie een vpn opzetten zodat ik op het netwerk achter de zyxel router kan komen.
op één of andere manier lukt het niet om door de davolink 2020 te komenSad
vpn instellingen (ipsec) op zyxel en client staan goed(op client wordt greenbow client gebruikt,als ik nl via de 2e lan poort op de davolink een vpn probeer op te zetten dan werkt dat prima.
het openzetten van poorten 500, 4500, en 10000 udp in de davolink biedt geen oplossing

iemand ervaringen met het opzetten van een ipsec vpn?
 
cornfed
Werk je met dubbel NAT?

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
frank999
ja, in de davolink zet ik de ipsec poorten open naar 192.168.1.x = wan van de 2wg. achter de 2wg is 192.168.2.x in gebruik. in de 2wg moet ik echter het echte wan ip adres opgeven. het lijkt er dus op dat de davolink geen ipsec passtrough kent.
 
cornfed
Heb je Zyxel in de DMZ Host gezet van de Davolink?

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
frank999
nee, zal ik vanavond eens proberen kan ik morgen pas testen Smile
 
frank999
soms duurt t ff maar dan heb je watSmile
de truuk is om idd de zywall in dmz van de davolink te zetten
poort 500 en 4500 hoeven niet apart geopend te worden.
bedankt voor de tip!
 
cornfed
Ik dacht al dat je het had opgegeven..Smile
Bedankt voor de feedback..
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'vpn perikelen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen zeer lage snelheid en Tele2 service perikelen Snelheid : 1 29 apr 2009
Advertentie