obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over Tele2? Post hier je Tele2 klacht over b.v. een storing met internet, telefonie, televisie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
Wie weet raad?!
DrClavan
Het zit zo.
Ik ben klant bij Tele2. Ik zag een goede aanbieding bij Online.nl. En heb deze afgesloten.
Nu krijg ik dus 14-08-2010 een brief van Tele2 dat ik €239,- afkoop moet betalen dit wist ik uiteraard niet en dat had ik ook niet verwacht. Ik dacht dat ik gewoon elke maand kon opzeggen of per 26-11-2010 omdat ik ook per 26-11-2007 bij Tele2 ben gekomen.

Mijn contract loopt blijkbaar af op 26-05-2011 hierover is ook niet naar mijn gecommuniceerd.
  • 12-08-2010 krijg ik deze mail:
  • Beste Onlangs hebben wij het bericht ontvangen dat u ervoor gekozen hebt uw Tele2 ADSL verbinding over te zetten naar een andere Internet Service Provider (ISP). Via deze weg willen wij u er op wijzen dat u binnen 7 werkdagen terug kunt komen op uw besluit en alsnog voor Tele2 kunt kiezen.
  • Met vriendelijke groet,
  • Tele2 Nederland
  • Iwar de Caluwe
  • Marketing Manager

14-08 heb ik dus gebeld dat ik de opzegging ongedaan wil maken.
Ook heb ik Online laten weten ervan af te willen zien. Alleen kreeg ik van Online een mail dat de order niet meer stop gezet kan worden omdat de 7 dagen verstreken zijn.

Wat nu?
Ik neem aan dat als Tele2 de omzetting stopzet ik niet ook nog bij Online.nl kan zijn. 2 providers op 1 lijn dat gaat toch niet?!
Gewijzigd door DrClavan op 17 augustus 2010, 15:02
 
kobus1960
Nee dat gaat niet óf Tele2 heeft de lijn in beheer, óf Online.
De vraag is, heb je in de tussentijd een keer per telefoon of mail je contract
verlengt???? Dat kun je even checken bij overstapservice, links onder bij mijnTele2.
http://tele2.gebruikers.eu/klantenservice/sta...tele2.html
Heb je dat gedaan, heb je een contract van een jaar of 2 jaar afgesloten.........., moet
je dat contract uitzingen of afkopen.
Heb je dat nooit gedaan, dan heb je een wettelijke maximale opzegtermijn van een maand.
Wat je wel kan doen is Online in kennis stellen en dat contract in laten gaan op het moment
dat je Tele2 contract afloopt.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
Je weet toch wanneer je welke contracten afsluit? En ook wat de looptijd is?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
kobus1960
Dat zou je denken..........Grin
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
kobus1960
Je gaat het toch niet al te makkelijk maken hé??
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
DrClavan

Quote

kobus1960 schreef:
Nee dat gaat niet óf Tele2 heeft de lijn in beheer, óf Online.
De vraag is, heb je in de tussentijd een keer per telefoon of mail je contract
verlengt???? Dat kun je even checken bij overstapservice, links onder bij mijnTele2.
http://tele2.gebruikers.eu/klantenservice/sta...tele2.html
Heb je dat gedaan, heb je een contract van een jaar of 2 jaar afgesloten.........., moet
je dat contract uitzingen of afkopen.
Heb je dat nooit gedaan, dan heb je een wettelijke maximale opzegtermijn van een maand.
Wat je wel kan doen is Online in kennis stellen en dat contract in laten gaan op het moment
dat je Tele2 contract afloopt.


Huidige dienstaanbieder: Tele2
Product(en):
Internet
Telefonie
Telefoonnr(s):
Einddatum contract: 26 mei 2011
Opzegtermijn: 1 maand
Afkoop: Ja
Afkoopbedrag als u nu overstapt: € 239,60
Apparatuur in bruikleen/huur: Ja

Dit wist ik dus niet. Ik kan me niet herinneren dat ik het contract verlengd heb. En heb ook niets ontvangen waaruit dat blijkt. Sowieso is 18 maanden verlenging ook al raar.
Ik ging ervan uit dat ik per maand weg kon of i.i.g. per 26-11-2010.
 
kobus1960
Soms met een actie meegedaan? Paar jaar geleden werden er Acer Laptops
uitgedeeld aan nieuwe klanten, die betaal je echt zelf.
Geen telefoontje van Tele2 door jou of een huisgenoot bevestigend beantwoord?
Tele2 kan dit bewijzen (mocht dit zo zijn) aan de hand van bewaarde gesprekken.
Let dus goed op als je actie gaat ondernemen. Kost nog meer geld. Frown
Gewijzigd door kobus1960 op 18 augustus 2010, 16:53
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
Informeer eens bij Tele2.
Zij moeten ook het bewijs hebben dat je een contract aangegaan bent.
Als zij dat niet kunnen leveren, was er ook geen contract en dan kan je per maand vertrekken.

Het is trouwens goed mogelijk om twee ADSL aanbieders tegelijk te hebben.
Als in je woning beschikking is over twee aderparen, kan men twee ADSL signalen naar je woning sturen.
Gewijzigd door cornfed op 18 augustus 2010, 17:18
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
blubber
Als je inlogt bij MIJN TELE2 kun je je internet product klikken en dan abonnements historie kiezen.
Dan zie je precies wanneer en wat Tele2 voor aanvragen/installaties van jou heeft behandeld.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wie weet raad?!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Hoe weet ik dat er antwoord op mijn post is? Wat ontbreekt er op dit forum? : 1 20 okt 2006
Advertentie