Onderwerp bekijken
Internet tot 50 Mbit/s via VDSL, voorheen Fiberspeed via VDSL tot 60 Mb/s
Te verwachten snelheid en modem in bridge-modus
|
|
mtp |
Geplaatst op 17 August 2010, 22:34
|
Activiteit Berichten: 1 Lid sinds: 17 Aug 2010 |
Ik heb op dit moment een ADSL2+ verbinding bij Telfort, en haal daar 19.5 Mb/s downstream. De afstand tot de nummercentrale is ongeveer 900 meter. Tot voor kort was fiberspeed van Tele2 niet beschikbaar, maar toen ik vandaag de postcodecheck deed kreeg ik de melding dat ik het kan bestellen. Voordat ik dit doe heb ik een tweetal vragen: - Verwachten jullie dat Tele2 VDSL-apparatuur in (mijn geval) in een straatkast heeft geplaatst, of in de nummercentrale? De afgelopen weken is de straat hier opengeweest voor het plaatsen van ducts, maar dat hoeft natuurlijk niets met Tele2 te maken te hebben. Wat voor snelheid kan ik in beide situaties verwachten? - Ik heb mijn huidige ADSL2+ modem in bridge-modus staan, waarbij het router achter mijn modem het publieke IP-adres krijgt. Is dit ook mogelijk bij het VDSL-modem van Tele2? Ik kan mij herinneren dat Tele2 gebruik maakt van PPPoE. Is dit nog steeds het geval? En zoja, kan ik bij het bridgen van de verbinding de PPPoE-verbinding opzetten op mijn eigen router? Hopelijk is er hier iemand die meer duidelijkheid kan verschaffen. Mvgr., Maarten Gewijzigd door mtp op 17 August 2010, 22:36 |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 17 August 2010, 23:21
|
Superbeheerder Berichten: 5398 Lid sinds: 04 Aug 2008 |
Tele2 werkt met VDSL uitsluitend vanuit de nummercentrale. Het modem/router kan niet in bridge modus. Over de snelheid moet je wachten tot onze VDSL expert Kobus gaat reageren. Gewijzigd door cornfed op 17 August 2010, 23:21 |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 18 August 2010, 00:44
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951 » Linksys E3000 + ICIDU 707533 Berichten: 2894 Lid sinds: 29 Aug 2009 |
VDSL (Fiber) is tot max. 1200 meter vanaf de wijkcentrale te leveren. Vanaf dat punt (zegt Tele2) dat men de 50 % niet kan garanderen, dit is het minmale wat Tele2 wil leveren met Fiber. Op 900 meter zul je (mijn inschatting) tot hooguit 35/38 Mb halen. Dat is voor Tele2 dus acceptabel. Ex Tele2, nu Ziggo ...
|
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Te verwachten snelheid en modem in bridge-modus', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router | Algemeen | : 23 | 06 Jun 2017 |
wekkergeluid uit modem | Installatie en aansluit problemen Tele2 modems | : 1 | 29 Aug 2016 |
Tele2 met eigen modem en eigen router | Algemeen | : 2 | 08 Aug 2016 |
Te verwachten snelheid | Internet tot 50 Mbit/s via VDSL | : 6 | 06 Jun 2016 |
Download snelheid | Algemeen | : 1 | 06 May 2016 |
Advertentie