Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
Nationale Providertest
Bill

Quote

De beoordeling van de providers bestaat uit verschillende onderdelen die allemaal even zwaar meetellen in het eindoordeel. De cijfers voor de onderdelen en de totaalscore vindt u terug in de tabel.

Downloadsnelheid
Het cijfer voor de downloadsnelheid bepalen we door de gemeten gemiddelde snelheid te delen door de beloofde downloadsnelheid. Nu beloven de meeste providers zwart op wit helemaal niets, ze houden de nodige slagen om de arm. Bij adsl-verbindingen is bijvoorbeeld de afstand van de aansluiting tot de telefooncentrale medebepalend voor de maximaal haalbare snelheid. Vooral bij de snellere adsl-varianten worden de beloofde adsl-snelheden bij lange na niet gehaald. Orange en Tele2 scoren hier slecht. Het ADSL Family abonnement van Orange haalt maar de helft van de 20 Mbit/s bij 925 gebruikers. Kabelaar Casema scoort daarentegen voorbeeldig.

Functionaliteit
Het cijfer voor de functionaliteit bepalen we aan de hand van het aantal pop-mailboxen, het aantal aliassen, de maximale grootte van de website, de maximale grootte van pop-mailboxen en de aanwezigheid van een spamfilter. Casema laat het hier afweten: weinig mailboxen, en weinig MB’s voor mailbox en website.

Helpdesk
Het cijfer voor de helpdesk is samengesteld uit een cijfer van het panel voor de helpdesk, het telefoontarief van de helpdesk en het totaal aantal openingsuren per week. Hoewel de hoge helpdeskscore van XS4ALL het keurig verbloemt, is XS4ALL in het weekend dagelijks slechts 5 uur open en op werkdagen slechts 11 uur. De helpdesk van ‘moeder’ KPN is elke dag, ook in het weekend, 14 uur open. Het panel waardeert de helpdesk van KPN met slechts een 5,7. De kwaliteit van de helpdesk weegt in deze test echter veel zwaarder mee dan de openingsuren. Klik hier voor een overzicht van de openingsuren.

Prijs/kwaliteit
Het lezerspanel heeft ook cijfers gegeven voor de prijs/kwaliteit van de eigen provider. Speedlinq scoort daar erg hoog. Op de vraag ‘welk rapportcijfer geeft u uw provider’ krijgen Multikabel en XS4ALL de hoogste cijfers, respectievelijk een 8,1 en 8,5.

Provider
Het lezerspanel heeft een cijfer gegeven voor de eigen provider.


Er is onderzoek gedaan door de tijdschriften PCM en Computer Idee, in samenwerking met iPing en Internetten.nl naar bovenstaande aspecten

De resultaten zijn op onderstaande website gepubliceerd.

Bron: Nationale Provider Test
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wro1ha
speed-testing
 
crossfreak
Het totaalcijfer verbaast me niks!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nationale Providertest', te verwijzen!
BBcode:
HTML: