obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met bellen via internet voip telefonie.
 Onderwerp afdrukken
extra bel werkt niet meer.
rene ter haar
Hallo,

bij mijn schoonouders werkt na het overstappen van KPN naar Tele2, de extra bel niet meer.
Aansluiting was via rode en blauwe kabeltje (bovenste 2 aansluitpennen in aansluitdoos) naar extra aansluiting, waar de extra bel in zat.

Als ik in die extra aansluiting een telefoon stop, dan doet het geluid van beide telefoons het bijna niet meer. Ze rinkelen maar 1x kort, en dan niets meer.
Als ik de aansluitingen afzonderlijk van elkaar gebruik, dan werkt alles wel gewoon.

Wie weet raad, ik heb bij mijzelf alles ook zo aangesloten, en daar werkt het wel...

Grtz,

René
 
Bill
Het probleem is denk ik dat de extra bel rinkelt door de pulse op de lijn. Echter nu je met VOIP werkt is de techniek iets anders. Je werkt nu met toontjes in plaats van met pulsjes.

Daardoor werkt de exta bel niet meer. Frown
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
rene ter haar
Bedankt Bill,

maar helaas, er is NIETS veranderd. Alleen het abbo van de vaste lijn van KPN naar TELE2 overgezet. Daarna deed de extra bel het niet meer. Nieuwe bel gekocht, maar ja, die deed het dus ook niet.
Mijn ouders hebben ook hun abbo van KPN naar TELE2 over gezet, en daar doet alles het nog gewoon als vanouds( 3 telefoons en 1 extra bel)
Het lijkt erop dat bij mijn schoonouders te weinig spanning op de telefoonlijn komt om beide telefoons te laten rinkelen. 1 telefoon doet het, op eender welk aansluitpunt. 2 telefoons samen.......tja.....hele korte rinkel en dan niets meer.....

Als nog iemand een idee heeft....graag......

Grtz,

Rene
 
Bill
Ik snap het even niet meer! Als je van KPN naar Tele2 gaat, dan krijg je een modem. Op dat modem sluit je internet en je telefooninstallatie aan. Een bel (en eventueel telefoon) ervoor zetten kan met een extra splitter, maar is niet aan te bevelen.

Maar zoals je schreef, misschien heeft iemand anders nog een idee.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
rene ter haar
Bill,

er is echt geen modem tussen gekomen. Alle aansluitingen zijn gebleven zoals ze waren. Alleen het abbo voor de vaste lijn is van KPN overgegaan naar TELE2. Alleen bellen via vaste lijn dus......

Grtz,

Rene
 
Bill
Heb je dan Tele2 als carrier select?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
rene ter haar
Bill,

"carrier select" is toch alleen als je een andere provider hebt. Mar TELE2 is nu de leverende provider van analoge telefoon over de oude KPN-lijn, zonder aanpassingen in aansluitingen...

René
 
Bill

Quote

rene ter haar schreef:
Bill,

"carrier select" is toch alleen als je een andere provider hebt. Mar TELE2 is nu de leverende provider van analoge telefoon over de oude KPN-lijn, zonder aanpassingen in aansluitingen...

René

Wat voel ik me dom/stom! Ik moet nodig wat kennis bijspijkeren! En dat laatste heb ik getracht te doen door op de tele2 website te zoekene. Maar kan niets vinden over overname van de koperlijntjes van KPN door Tele2.

Kun jij me op de goede weg helpen?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'extra bel werkt niet meer.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zelf extra decoder kopen teogestaan? Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 1 30 jun 2017
vaste telefonie niet meer kunnen bellen Tele2 vaste telefonie (analoog) : 3 11 jun 2017
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 Algemeen : 5 11 feb 2017
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer Algemeen : 1 01 jan 2017
zonnet email verzenden gaat niet meer Algemene computer vragen. : 16 06 sep 2016
Advertentie