obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
internetverbinding vaak niet beschikbaar
voorburg
eerst al vanaf vaste pc Windows XP zonder wireless kaart maar verbinding met hub via usb slechte verbinding met draadloos modem dat beneden staat. Nu nieuwe pc Windows 7 met wireless kaart en nog steeds de melding dat er alleen lokale verbinding mogelijk is en geen internet. Heb nieuw modem van tele2 gekregen maar nog steeds het zelfde probleem. Tele2 zegt dat het ligt aan het beton van beneden naar bovenverdieping, maar een tijd terug was er iets betere verbinding dan nu, toen viel de verbinding af en toe weg maar nu lukt het niet eens. Van alles geprobeerd, beveiliging uit, Avast ingeruild voor Avira. Kan ook liggen aan iemand in de buurt die sterk accesspoint heeft, maar ik ben daar ook niet meegeholpen. Kan ik een router bv Linksys aan modem toevoegen en zou dat kunnen helpen? of moet ik andere instellingen intoetsen bij windows7??? overigens heb ik met laptop met Vista beneden wel lokaal en internet met 5 streepjes staan, draadloos of met kabel, maar ook nu heel soms de melding alleen lokaal als ik draadloos wil internetten. is toch tele2 verbinding de boosdoener en kan ik beter overgaan naar XS4all?
 
kobus1960
Van het eerste deel van het verhaal, de XP pc, kan ik qua aansluiting, met alle respect,
niets maken. Alleen lokale verbinding houdt denk ik in, je krijgt geen IP adres toegewezen.
Dus brakke verbinding, of fout ingestelde router. Werkt de laptop bedraad op de router wel?
Zo ja, zou een foute instelling kunnen zijn, óf beton met spandraad erin, da's funest voor
WiFi verbindingen, dan heeft zelfs een linksys een probleem.
Waar staat je modem? Wat is de afstand tussen ISRA punt en modem? Hoeveel vloeren
en/of muren tussen je modem en je pc?

Met andere woorden, het kan zoveel zijn....................., en maar de vraag of XS4all wel
goed werkt.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
Kijk een naar dit topic en vooral het stukje van het wegdrukken van andere netwerken.
Problemen oplossen van WLAN netwerk
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
voorburg
ik heb ten einde raad Tele2 weer gebeld, maar die zeiden dat wireless niet door hun wordt ondersteund en dat als ik geen streepjes zie, het trappetje rechts onder zal ik maar zeggen, er iets met de computer moest zijn. gek is dat ik via mijn oude asus hub op usb poort wel een onbeveiligd modem van tele2 dat al tijden hier ergens in de buurt van iemand is, 2 streepjes verbinding kon maken, dat was altijd al zo, maar dat wil je natuurlijk niet. Toen gebeld met Medion, waar ik de pc van heb gekocht. Prima hulp op afstand moet ik zeggen, allerlei dingen doorgelopen. Moest eerst via apparaatbeheer adapter van Asus verwijderen. Daar zat ook een Wifi of zoiets adapter in die er niet hoorde, ik vermoed dat die van de Sitecom router was die ik geprobeerd had aan de modem te sluiten. Dat moest via de c:, ik werd helemaal telefonisch hierdoor geleid. Toen had ik nog geen streepjes, maar volgens de klantenservice ligt dat de realtec adapter, die kennelijk niet meer werkt, dat kan wel kloppen want die staat in het netwerkcentrum op uitgeschakeld en ik krijg dat niet meer terug. zal zelf wel iets hebben zitten klooien in mijn wanhoop. Advies was: back up maken van bestanden en foto's, via F11 bij opstarten de computer herinstalleren en dan moet alles het weer gaan doen. Ik moet dus dan toch ook al mijn programma's weer opnieuw gaan installeren??!! zie het niet meer zitten en heb een bedrijf gebeld die ooit al eerder mij heeft geholpen. die komt nu kijken, zei dat het waarschijnlijk niet zo rigoreus hoeft, en dat ze dan de router ook aansluiten.
vraag: helpt die router dan wel? mijn modem zit in de muur beg gr in ongeveer het midden van het huis, boven aan de voorzijde staat de pc. ja, beton, maar wat is dan wel een oplossing?
vraag: als de klantenservice adviseert opnieuw te installeren via F11, kan je dat dan toch ook niet beter doen of zou je inderdaad op een andere manier je Realtec adapter weer aan de praat kunnen krijgen???
dank voor jullie hulp!
 
cornfed
Je zal wel ergens te veel of net te weinig op geklikt hebben.
Als je maar goed genoeg je best doet, kan ja altijd je Windows om zeep helpen. Wink

Wat nu precies aan de hand is, weet ik niet. Je verhaal is te onsamenhangend voor mij.

Je hebt het steeds over een USB hub en dat je daarmee verbonden bent met de router.
Werk je niet met de netwerkkaart van je pc? Of met beide tegelijk?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
kobus1960
Het bedrijf wat je al eerder geholpen heeft komt langs.
We gaan ervan uit dat alles goed komt op die manier, da's ook het beste zo.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
Ben al wat verder op de hoogte gebracht door ons lid Voorburg..Wink

Heb je de verbinding met de USB hub nog steeds actief?
Er kan maar één verbinding actief zijn in Windows.
Dus alles uitschakelen en ontkoppelen wat niet meer nodig is.

De WIFI kaart staat uit? Kan je hem niet inschakelen in het Netwerkcentrum?
Wat zegt Apparaatbeheer over je WIFI kaart? Er mag geen uitroepteken achter staan.
Er is dan een driver probleem.

En heb je wel administrator rechten op je Windows account?
Die zijn nodig als je wilt ingrijpen in je systeem.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
voorburg
ik heb de asus hub er maar uit gelaten, omdat ik dan alleen in een ander zijn onbeveiligd netwerk kan. die wifi adapter die bij apparaatbeheer stond, hoorde daar niet volgens de klantenservice Medion, en die moest ik via een programmaatje dat via de c prompt in het zwarte scherm zal ik maar zeggen, verwijderd moest worden. ik denk dat dat de adapter was van de router die wij hadden geprobeerd te installeren. maar als ik kijk onder netwerkcentrum is de ene real tec adapter, die wel in het rijtje bij apparaatbeheer staat, grijs en staat er uitgeschakeld bij. ik kan hem niet inschakelen, dan blijft het blauwe rondje eindeloos draaien. ik denk dat ik daar iets fout heb gedaan en dat daarom het advies van Medion is om te herinstalleren. volgens het bedrijf dat nu komt kijken zou dat niet nodig zijn, dus ik hoor het wel. als zij alles gaan resetten voor mij wordt het prijzig, maar ik wil nu eens van die ellende af!!! en ik lees op jullie forum dat internet van tele2 dus heel vaak er uit valt, dat had ik ook maar ik dacht dat het aan mijn oude pc lag.
vr.gr.
 
cornfed
Probeer die Realtec? netwerkadapter te verwijderen in Apparaatbeheer.
En doe dan de pc herstarten.
Als het goed is wordt je netwerkadapter opnieuw geïnstalleerd.
En dan moet je hem weer eens aanzetten.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
kobus1960
Is het niet zo dat er een progje hoort te draaien die de boel overschakeld van LAN naar WLAN?
Dus netwerkkabel eruit WLAN ingeschakeld LAN uit, netwerkkabel er weer in WLAN uitgeschakeld LAN in?
Zo werkt het bv. bij Toshiba en Asus laptops. Zonder dat progje blijft bv. een Toshiba hangen bij omschakelen.
Is maar een idee, verder laat ik dit aan de expert over. Wink
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'internetverbinding vaak niet beschikbaar', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
vaste telefonie niet meer kunnen bellen Tele2 vaste telefonie (analoog) : 3 11 jun 2017
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 Algemeen : 5 11 feb 2017
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer Algemeen : 1 01 jan 2017
zonnet email verzenden gaat niet meer Algemene computer vragen. : 16 06 sep 2016
Fox Sports vanaf 13 september niet meer te zien bij Tele2 TV diensten : 2 21 aug 2016
Advertentie