Onderwerp bekijken
Tele 2 levert de volgende Settop boxen met HDTV kwaliteit: VisonBox, Amino Communications type A132 en type A532
Verzameltopic Decoder Problemen Deel 2
|
|
Robert10 |
Geplaatst op 07 December 2010, 08:58
|
Activiteit Berichten: 1 Lid sinds: 30 Nov 2010 |
Sinds een kleine maand tele2 in gebruik (all-in-one). Zoals medegebruikers op het forum, hebben wij ook het 'probleem' dat de infobalk in beeld blijft staan, en dus niet na 8 (of hoelang dan ook) seconden vanzelf weggaat. Nu heb ik (volgens mij) wel ontdekt wanneer de fout ontstaat. Zodra je op een zender komt die niet actief is; dus wanneer dat zwarte vlak met deze melding in beeld komt, dan gaat deze melding bij ons niet vanzelf weg. Hierna gaat de infobalk met zenderinformatie ook niet meer vanzelf weg. Verder hebben we op TMF vaak een soort storing in het geluid. Volgens mij bij bepaalde tonen. Mogelijk is dit ook bij andere zenders, maar daar valt dit niet zo op. Nu weet ik niet of dit een probleem door Tele2 is, of dat het signaal van TMF gewoon al slecht is. Mvg, Robert |
|
|
wavestrider |
Geplaatst op 07 December 2010, 09:48
|
Activiteit » Bleiswijk Berichten: 80 Lid sinds: 24 Mar 2010 |
Een goede vriendin is (op mijn aanraden) pasgeleden overgestapt op Tele2-TV maar begint er zo langzamerhand behoorlijk spijt van te krijgen. Ze baalt enorm van de beeldkwaliteit: ze heeft een groene zweem over het beeld, die overdag nog veel erger is. Er is dan nauwelijks nog naar te kijken. Heeft iemand op het forum hier ook last van (gehad)?, Een paar weken terug dacht ik het ongemak verholpen te hebben. Op het SCART-plugje van het modem raakten twee pennetjes elkaar en dat is natuurlijk vragen om moeilijkheden. Maar dat was toch niet het totale probleem. Na "overleg" met de HD heeft ze de standaard resets gedaan, maar zonder resultaat. Op de TV heb ik de kleurintensiteit al eens verminderd. Dat hielp wel een beetje, maar niet denderend. Ze heeft ook een LCD-TV en daarop zijn beeld en geluid prima. Zo blijft spelen met apparatuur altijd spannend en vol verrassingen. Edit MOD; verplaatst naar juiste topic. Gewijzigd door kobus1960 op 07 December 2010, 09:47 Listen! There's music in the air
|
|
|
wavestrider |
Geplaatst op 07 December 2010, 10:07
|
Activiteit » Bleiswijk Berichten: 80 Lid sinds: 24 Mar 2010 |
Even voor de goede orde (was weggevallen bij verplaatsen bericht): het gaat hier om ontvangst op een beeldbuisTV.
Listen! There's music in the air
|
|
|
KL643 |
Geplaatst op 09 December 2010, 23:05
|
Activiteit Berichten: 66 Lid sinds: 16 Nov 2010 |
Naast de bekende problemen (haperingen, niet van Radio naar TV, zappen werkt niet altijd meer, P+/P- TT werkt niet) heb ik nu ook het probleem dat de Animo niet meer aan wil. Nu moet eerst de stekker eruit voordat ik hem weer aan kan zetten....Over ruim een week krijg ik een monteur en een nieuwe Animo. Hoop dat dit verbeteringen op gaat leveren. |
|
|
biesw02 |
Geplaatst op 21 December 2010, 21:50
|
Activiteit Berichten: 1 Lid sinds: 21 Dec 2010 |
Al geruime tijd heb veel last van storing op de tv (beeld bevroren, haperingen 5x per minuut).Ik ben via verschillende wegen bezig dat dit zsm opgelost wordt door tele2 maar het blijft erg stil, sinds19 dec zijn de klachten steeds erger aan het worden en slaat het modem spontaan op ROOD, resetten dan maar weer.gisteren en eergisteren kon ik na ongeveer 23.00 uur helemaal geen televisie meer kijken ook resetten hielp niet. De volgende morgen maar weer opnieuw proberen(resetten) en ja hij deed het weer wel met veel verstoringen bij het tv kijken. Ook tijdens het internetten valt de snelheid plotseling weg minder dan 2mb. Monteur is in oktober langs geweest om eea te komen testen omdat ik toen ook geen telefoon had en het draadloos internet niet naar behoren functioneerde.Er zijn toen nieuwe aansluitpunten aangebracht en het advies was om een router te instaleren deze heb ik toen aangeschaft en het draadloos internetten was perfect.(De router die ik aangeschaft heb is door tele2 vergoed) Ik hoop dan ook dat dit probleem zo snel mogelijk opgelost wordt anders zie ik mij genoodzaak om voor de toekomst een andere provider zoeken! Edit MOD; post verplaatst naar juiste topic Gewijzigd door kobus1960 op 21 December 2010, 21:50 |
|
|
KL643 |
Geplaatst op 21 December 2010, 21:56
|
Afgelopen maandag is er een monteur geweest van Tele2. Mijn Animo A532 is preventief vervangen...verder kon de monteur niets voor mij betekenen wat betreft de haperingen. Alles was goed aangesloten. Wat ik eventueel nog kan doen als de haperingen blijven bestaan (en helaas nog steeds af en toe een hapering) is de switch er tussen uit halen. Dit heb ik net gedaan maar de eerste hapering is net weer geweest. Nu heb ik de 10 meter utp kabel van Tele2 gebruikt om de Animo rechtstreeks aan te sluiten op de Comtrend (i.p.v. de Cat 5E in mijn huis). Ik ben bang dat dit het ook niet gaat worden... In ieder geval is het probleem van het niet meer aankrijgen van de Animo niet opgelost....nog steeds moet ik soms de stekker er eerst uithalen om hem opnieuw te starten....erg vervelend!! Mochten de haperingen blijven..dan neem ik weer contact op met Tele2 om de lijn onder de grond maar eens te laten doormeten...en bij deze ga ik dat ook doen want tijdens het schrijven weer een hapering |
|
|
jpt |
Geplaatst op 22 December 2010, 07:22
|
Activiteit » Amsterdam Berichten: 188 Lid sinds: 19 Aug 2010 |
het lijkt(weet ik wel zeker)dat alle genoemde problemen gewoon aan de animo (software)liggen. vrienden van mij (2 stellen) hadden ook het alles in een pakket met de nodige problemen bij de tv ontvangst. 1 had er de hd versie deze viel zo vaak weg dat ze op advies van mij de oude samsung een tijd geplaatst hebben. en tot onze verbazing totaal geen storingen meer? terwijl de samsung meer bandbreedte gebruikt(woorden klanten(service)dan de animo. het zelfde dus ook geprobeerd op het andere adres met hetzelfde resultaat. meerdere malen gebeld met tele2 deze gaven alleen de bekende oplossingen welke tot niets leiden! monteurs over de vloer gehad daarna weer dezelfde problemen en ook weer dezelfde aangedragen oplossingen. uiteindelijk moe van het niet normaal tv kunnen kijken en de gegeven antwoorden van klanten(service) tele2 in gebreke gesteld. 1heeft alles opgezegd de ander alleen tv allebij wel via een andere weg dan klanten(service) wat geen problemen opleverde (na de juiste druk)met oog op afkoopsommen van het contract. grts kleine foutjes worden gezamelijk een grote berg
waar je gewoon tegenop kijkt! |
|
|
KL643 |
Geplaatst op 22 December 2010, 09:30
|
Quote Tele2 mag hier zeker over aangesproken worden! Tele2 heeft de keuze gemaakt voor de Animo en is dus ook verantwoordelijk voor een goed werkend product. Dat is de huidige Animo nog zeker niet gezien de O.P. nog veel mankementen op gebruikers vlak (vastlopers etc) en haperingen in het beeld. De laatste update van de firmware is al weer 4 maanden geleden....en zelfs die heeft dus veel problemen NIET verholpen. Het zou Tele2 sieren om wat meer open te zijn over de huidige problemen...Ik begrijp dat een goede firmware maken tijd vergt maar gezien de huidige problemen zou ik er wat meer vaart achter zetten! |
|
|
KL643 |
Geplaatst op 22 December 2010, 11:31
|
Je moet ook niet aandringen...maar met de vuist op tafel slaan |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 22 December 2010, 12:50
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951 » Linksys E3000 + ICIDU 707533 Berichten: 2894 Lid sinds: 29 Aug 2009 |
De ellende is dat de helpdeskmedewerkers niet goed op de hoogte zijn van ALLE problemen, of zich op de vlakte moeten houden. Zij krijgen alles over zich heen. Daar zijn ze voor ingehuurd, maar om wat verder te komen, blijf hoffelijk tegen die mensen. Boos worden werkt averechts. Ze doen wat ze doen kunnen, maar ook zij lopen tegen interne communicatieproblemen aan. Helaas, Helaas. Het probleem zit m hoger in de organisatie. Ex Tele2, nu Ziggo ...
|
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verzameltopic Decoder Problemen Deel 2', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Zelf extra decoder kopen teogestaan? | Settop boxen / digitale ontvangers IPTV | : 1 | 30 Jun 2017 |
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router | Algemeen | : 23 | 06 Jun 2017 |
Problemen met het verkrijgen van een IP adres | Algemeen | : 9 | 02 Nov 2016 |
code voor tele2 amino / aminet decoder te besturen via philips Goeiedag, ik heb zojuist een philips | Installatie en aansluit problemen Tele2 modems | : 1 | 01 Aug 2014 |
Bestaande Tele2 modem aanluiten op nieuwe decoder | Installatie en aansluit problemen Tele2 modems | : 4 | 05 May 2014 |
Advertentie