obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL
 Onderwerp afdrukken
hoge ping
johnny
Sinds ik Tele2 adsl-super 20mb (zonder telefonie en tv) heb, heb ik een dramatisch hoge ping. In Nederland tussen de 50 en 80! en op een Engelse server waar ik veel zit 130/150.
Met mijn vorige adsl-abonnement van HetNet, 3000/512, haalde ik een ping van 10/15 in Nederland en 20/30 in Engeland.

Met mijn down/upload snelheid van 12750/700kb/s www.speedtest.net, www2.tele2.nl/100mb.bin met 1565KB/s, valt het nog mee als ik het gemiddelde download en upload snelheid zie op dit forum.

Toch vind ik dat het veel beter moet kunnen in mijn situatie.

- Afstand tot centrale 203m
http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm
- PC, splitter en modem staan bij de inkomende telefoonlijn.
- Alle kabels max. 2m (van installatiepakket).
- 1 PC aangesloten op poort 3 (draad).
- Draadloos netwerk staat uit.
- geen verschil snelheid met virusscan/firewall uit.
- XP MCE 2005.

Ik heb al TCP optimizer geinstalleerd. De snelheid is iets omhoog gegaan maar nauweliijks merkbaar.
 
t2day
Hey Johnny,

Ten eerste welkom op dit forum!
Je snelheid valt inderdaad niet tegen en je ping is denk ik ook wel vrij normaal.
Als ik m'n eigen ping zo test dan kom ik op ongeveer de zelfde waarden uit.
Meestal zo rond de 50 ms.

 
Albert38
Heb veel hogere waarden, meestal tussen 100-120

120417373
 
johnny

Quote

t2day schreef:
Hey Johnny,

Ten eerste welkom op dit forum!


Dank je wel.

Je schreef dat mijn ping normaal is, maar waarom had ik met Hetnet wel een lage ping.

Ik dacht altijd hoe sneller het abonnement hoe lager de ping. Ik ben er nu wel achter dat dat dus niet op gaat.

120626252[/URL]
 
johnny
Ik heb antwoord van tele2 klantenservice ontvangen.

Quote

Quote: Tele2

De 100mb.bin test die u heeft gedaan is, zo ik zie, conform het pakket. Hoewel u op een kleine 323 meter van de wijkcentrale woont, is het alleen theoretisch mogelijk om de 20000 kbps te halen.
Van die 20000kbps haalt u, volgens ons systeem 15324 kbps.
De downloadtest geeft de snelheid aan in bytes en niet in bits, zoals wij het aangeven. Vermenigvuldigt u de 1565 met 8 en u komt op de snelheid van het pakket.
U zult zien dat uw snelheid heel netjes is.

Quote

Quote: Tele2


Als ik die 1565 met 8 vermenigvuldig kom ik op 12520 uit en niet op 15324 of doe ik nou iets fout?

121143355

Mijn ping is vandaag wat lager maar nog steeds een stuk hoger dan bij mijn vorige ISP.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'hoge ping', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ping van gateway mislukt !!? Algemeen : 14 18 mei 2012
Zeer traag internet met absurd hoge ping Snelheid : 13 26 dec 2009
Advertentie