obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met bellen via internet voip telefonie.
 Onderwerp afdrukken
Kan niet bellen
Liesbeth
Sinds gisteren kan ik niet meer bellen met mijn vaste telefoonlijn. Voor de nummers verschijnen de letters IP. Vervolgens krijg ik de mededeling dat het nummer niet meer in gebruik is. Ik kan wel gebeld worden.
Ik heb al een bericht gestuurd via die vreselijk irritante virtuele assistent en heb bevestiging gehad dat ik binnen 48 uur bericht krijg. Vanochtend via mijn mobiel (pre-paid) te bellen (€1,30 p/m!!!) maar de wachttijd was zo lang (veel klachten neem ik aan) dat ik gestopt ben.
Ik heb al lang geen problemen meer gehad met Tele2, maar hier word ik erg treurig van.
Hoop op een snelle oplossing.
 
cornfed
Dus je belt via een modem?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Liesbeth
JA, ik bel via een modem
 
cornfed
Dan zet ik je in het juiste topic.

Heb je de router eens spanningsloos gemaakt?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Liesbeth
Ja, dat heb ik al 2x geprobeerd.
Ik kreeg een mail van Tele2 dat ik waarschijnlijk de splitter "nog" gebruikte. Die veroorzaakt veel storing. Nou heb ik nooit bericht gehad dat ik de splitter NIET meer moest gebruiken, maar het loste dus uiteraard ook het probleem niet op.
Nu maar wachten tot iemand zich verwaardigt om mij te bellen. Want wanneer je een dienst wilt bestellen hangen ze binnen een minuut aan de lijn, maar met problemen kun je als klant wachten tot je een ons weegt.
 
cornfed
Ja, de splitter is alleen nodig als je VOIP combineert met ouderwets analoog bellen.
Bij alleen VOIP kan hij weg gelaten worden.

Verschijnen die letters (ip) in de display van de telefoon?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Liesbeth
Ja, ip komt voor ieder nummer, voorgeselecteerd of ingetoetst. Met dan de melding dat het nummer niet meer in gebruik is. En ik heb geen VIOP, weet nog nauwelijks wat dat is.
 
Liesbeth
Of misschien heb ik wel VOIP, ik bel volgens mij via internet. Maar al die kreten zeggen me niet zoveel, sorry.
 
cornfed
Ja, je belt via VOIP. Wanneer je een modem/router gebruikt om te telefoneren, is dat altijd het geval.

De melding met ip + telefoonnummers erachter is mij onbekend.
Heb je ook een andere telefoon eens uitgeprobeerd?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Liesbeth
Nee, want ik heb geen andere telefoon helaas. Maar als het aan de telefoon zou liggen is het dan normaal dat ik wel gebeld kan worden?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Kan niet bellen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
vaste telefonie niet meer kunnen bellen Tele2 vaste telefonie (analoog) : 3 11 jun 2017
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 Algemeen : 5 11 feb 2017
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer Algemeen : 1 01 jan 2017
bellen vanaf mijn nummer Tele2 vaste telefonie (analoog) : 10 31 dec 2016
zonnet email verzenden gaat niet meer Algemene computer vragen. : 16 06 sep 2016
Advertentie