obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
Qnap itunes server werkt niet
sanderw
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een qnap sever TS210. Een super ding. Er is echter 1 probleem. Je kan een itunes server draaien op de NAS. Deze doet het uitstekend bedraad. Echter draadloos werkt hij bij mij niet op de tele2 router.
Ik zit in de zelfde subnetmask en domein. iemand enig idee wat het kan zijn? Als ik mijn apple airport aan de router hang en dan zoek naar de itunes server is hij er wel. de router lijkt dus iets te blockken op de wireless. DAs alleen niet de manier want wil mijn airport gebruiken om naar toe te streamen voor de stereo.

alvast dank!
 
cornfed
Is de signaalsterkte wel voldoende?
Je kan wel de server pingen als hij draadloos is aangesloten aan de Tele2 router?
 
sanderw
hoi cornfed. allereerst dank voor jouw reactie. Yep signaalsterkte is prima. Nas zit bedraad op het netwerk via een switch op de router. laptop is draadloos. maar pingen werkt prima. nas benaderen via mijn netwerklocaties werkt ook prima en stabiel. alleen de itunes server wil niet verschijnen. heb ook itunes 9 weer terug gezet. (had eerst 10) maar dat mocht ook niet baten.

Groet Sander
 
cornfed
Heb je internet nodig om de iTunes server te laten draaien of kan dat ook stand-alone?
Met een iTunes server ben ik persoonlijk niet bekend.
 
sanderw
werkt op het intranet (NAT)

zie ook:
http://www.qnap.com/pro_features_iTunes.asp

Groet Sander
 
cornfed
Als het wel werkt via netwerkkabel, maar niet via WIFI.
Als de Airport het WIFI signaal verzorgt, dan werkt het ook.
Correct samengevat?

Het mogelijk dat de Tele2 router iets tegenhoudt in het interne netwerk.
Helaas kan je daar niet veel aan doen. Tele2 beheert de router op afstand en jij krijgt geen admin gegevens van Tele2.
 
sanderw
klopt helemaal. De airport zit dan op een fysieke port op de router.
Jouw conclusie klopt. Dan koop ik wel een ander accespoint erbij en zet ik wifi in de tele2 router uit. Dan zou het moeten werken.

het gekke is alleen dat ik hiervoor een ander type qnap had. ts409pro en daar deed de itunes server het wel. Dat maakt het allemaal wat onbegrijpelijk.

Groet en dank,

Sander
 
cornfed
Laatste poging!

Is de firewall op je pc goed geconfigureerd om alle verkeer door te laten naar de server?
Misschien handig om hem te deactiveren voor testdoeleinden.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Qnap itunes server werkt niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
vaste telefonie niet meer kunnen bellen Tele2 vaste telefonie (analoog) : 3 11 jun 2017
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 Algemeen : 5 11 feb 2017
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer Algemeen : 1 01 jan 2017
zonnet email verzenden gaat niet meer Algemene computer vragen. : 16 06 sep 2016
Fox Sports vanaf 13 september niet meer te zien bij Tele2 TV diensten : 2 21 aug 2016
Advertentie