obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Software of hardware probleem? Misschien kunnen we je helpen. ;)
 Onderwerp afdrukken
laptop werkt niet meer en dvd recovery ook niet
marijke84
En helaas ben ik weer terug met een zeer vervelend probleem!
Mijn laptop deed nauwelijks iets meer. Opstartherstel uitgevoerd, en hij deed het 24 uur.
Nu is het helemaal klaar, hij loopt binnen 5 minuten vast en moet hem dan uitzetten door de powerknop ingedrukt te houden.
Dus ik heb de dvd recovery geprobeerd uit te voeren, maar helaas! Hij meldt dat D:\preload beschadigd is en dat ik een hulpprogramma uit moet voeren (iets als CHDSK). Dan druk je op ja en een blauw scherm is te zien, met enkel de muisaanwijzer....
Is mijn laptop definitief hersendood?
Ik heb een HP Pavillion dv6700 model # dv6920ed
Ik hoop dat iemand me kan helpen!
Liefs Marijke
 
marijke84
Ik probeer, tevergeefs natuurlijk, gewoon op te starten. Hij meldt dan:

status: 0xc00000e9
informatie: er is een onverwachte I/O-fout opgetreden
 
marijke84
Ik kan mijn posts niet bewerken dus doe het maar zo

Heb op advies van de computer windows memory diagnostics tool uitgevoerd maar er is niks gevonden

Modelnummer is dv6920ed
 
kobus1960
Het ziet er naar uit dat je een compleet nieuwe install moet doen.
Dus geen recovery, maar een nieuwe Windows erop.
Hierbij worden de schijven geformateerd, zeker als ook de D een beschadiging heeft.
Kan ook maar zo zijn dat je Hard Disk
Dat is hiet niet even zo uitgelegd, heb je iemend met wat kennis nodig.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
marijke84
Dat vrees ik ook ja, na lang googlen en BIOS aanpassingen :S (heb weer terugveranderd hoor)
Maar, je kan me niet helpen...?
 
cornfed
Ik vermoed dat systeembestanden beschadigd zijn en daarom Windows niet meer kan starten.
Kijk eens hier wat Microsoft zegt daarover: http://windows.microsoft.com/en-US/wi...rectly#EFF

Als alle oplossingen niet helpen, is het raadzaam te herinstalleren.

De vraag is waarom je zulke problemen hebt? Is misschien de harde schijf bezig met overlijden?
 
marijke84
Hoihoi

System restore is niet mogelijk, daar heel windows niet meer start, en herstelschijven worden niet gepakt

Memory Diagnostics Tool heeft gedraaid, zonder resultaat
Andere punten die ze noemen kan ik niet doen, daarvoor moet ik in windows geraken wat niet kan

Ik heb alle mogelijkheden van de link geprobeerd, die te proberen waren, maar niets werkt Sad

Hoe kan ik alles her installeren??

PS: De foutmelding die ik eerst zag, over de D schijf, heb ik niet meer gezien. Nu is het alleen nog de opstartherstel en die foutcode 0xc00000e9
 
marijke84
Net heb ik via neosmart een iso gedownload, voor als je geen dvd had gekregen bij je lappie. Na het inladen bleek deze corrupt :S Dus die actie werkt ook al niet
 
kobus1960
Zou je niet overwegen je lappie even bij een deskundige te parkeren?
Bedrijfjes genoeg, gewoon legaal, in elk dorp/stad wel te vinden die voor
een nette prijs de boel weer in orde brengen voor je.
Laat ze een prijsopgaaf doen, en als het je niet bevalt, haal je m kosteloos weer op.
Daar kunnen ze je Harddisk even demonteren en m op een externe manier beoordelen met
software. Daar kunnen ze je aan een nieuw besturingssysteem helpen (en dat is zeker niet altijd
de microsoft prijs) Drivers en dat soort dingen, data proberen te redden.
Zo kom je niet verder.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
marijke84
Ik dacht, weet je wat, toch weer de bios opstartvolgorde veranderen in eerst dvd.
Ik weet niet of het uit gemaakt heeft maar goed
Toen Hersteldvd 1 er in
Na een kwartier werd mijn zwarte scherm blauw
En weer niks te lezen
Dvd draaide ook niet meer
Ik probeerde, net zoals de vorige keren, de 2e dvd erin te doen, maar er gebeurde niks
Maar, nu drukte ik op ENTER, en de dvd begon te draaien
En guess what! Recoverymanager vraagt om welke taal ik wil!
En is nu bezig...
Ik was dus blij, maar nu geeft hij toch een foutmelding

Fout ox4001100200001005
Als dit probleem blijft bestaan, moet u contact opnemen met HP

:S
Gewijzigd door marijke84 op 21 september 2010, 16:18
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'laptop werkt niet meer en dvd recovery ook niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
vaste telefonie niet meer kunnen bellen Tele2 vaste telefonie (analoog) : 3 11 jun 2017
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 Algemeen : 5 11 feb 2017
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer Algemeen : 1 01 jan 2017
zonnet email verzenden gaat niet meer Algemene computer vragen. : 16 06 sep 2016
Fox Sports vanaf 13 september niet meer te zien bij Tele2 TV diensten : 2 21 aug 2016
Advertentie