obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier alles m.b.t. de TV diensten.
 Onderwerp afdrukken
Draadloze verbinding modem / decoder in Jip en Janneke taal
megamiep
Kan iemand mij in Jip en Janneke taal uitleggen hoe ik een draadloze verbinding maak tussen het modem en de decoder (beide van Tele2) ? De decoder staat op de slaapkamer en het modem in de kelderkast. Het lukt niet tussen deze twee een netwerkkabel aan te leggen. Tele 2 vertelde mij dat dit draadloos kan, maar heb er zo weinig verstand van dat ik niet weet waar ik moet beginnen. Wat heb ik nodig en hoe ga ik te werk?
Ik hoor het heeeeel graag !
Alvast bedankt ! Groet, Megamiep
 
cornfed
Kijk eerst maar eens naar dit filmpje: -> http://www2.tele2.nl/Customerservice_...cial_.html
Als er nog vragen erna zijn, schiet maar los.
 
jpt
niet op cornfed richten!
hij is nog nodig.!











GRTS
kleine foutjes worden gezamelijk een grote berg
waar je gewoon tegenop kijkt!
 
cornfed
Onder mijn pak draag ik altijd een kogelwerend vest!
 
Svubeqak
Modem en decoder kunnen samen niet draadloos.
 
jpt
wat onze kogelwerende vriend bedoelt is ook niet draadloos.
dat kan inderdaad niet of je zou een wifibridge moeten aanschaffen(vraag me af of dit wel kan met de beroerde wlan van de davolink.)

vraag me ook af of de door tele2 verkochte powerline ook op 1 fase moet zitten om te werken.



of topic ik heb cornfed gekiekt na een ontmoeting met tele2 terwijl hij naar zijn auto liep helaas krij ik de foto niet geupload.

GRTS
Gewijzigd door jpt op 08 oktober 2010, 11:14
kleine foutjes worden gezamelijk een grote berg
waar je gewoon tegenop kijkt!
 
megamiep
Wifibridge...davolink...powerline....??? Ik haak nu al af...Wink
Vind het erg merkwaardig dat iemand van Tele2 mij verteld dat dit wel mogelijk is. Slechte service zeg !
Het komt er dus op neer dat er geen mogelijkheden zijn. Onze televisiebedrading is via een pvc buis in de muur gefreesd. Het is niet meer mogelijk daar een bedrading bij te proppen. Dit heb ik voorgelegd bij Tele2 (in de tijd dat ik nog gebruik kon maken van mijn respijt termijn) maar ik hoefde echt niet op te zeggen, het was draadloos mogelijk. Ik moest maar even op de tele2 site kijken. Zot gewoon. En de hele mikmak terug sturen zal bij Tele2 ook wel geen optie zijn....
Iemand dit ook aan de hand gehad? Indien je ontevreden bent...of je er dan nog onderuit kunt komen?

In ieder geval dank voor jullie antwoord !

Groet, Megamiep
 
jpt
megamiep
ik snap het, als je op de link in cornfed zijn antwoord klikt krijg je een filmpje te zien hoe een powerplug werkt.

een powerplug bestaat uit 2 delen.(zie het als twee opladers van een telefoon bijvoorbeeld)
een van de twee steek je bij het modem(de davolink) in een gewoon stopcontact uit de adapter komt dan een (utp)kabel naar het modem (poort 1 of 2)
bij de tv decoder steek je de andere in het stopcontact en een (utp)kabel naar de tv decoder.

het signaal voor je televisie gaat dan gewoon over je stroomnet.(vraag me niet hoe )maar het werkt.

een wifibridge is ook een losse adpter maar wat ingewikkelder aan te sluiten (vergeten dus)

kijk op het filmpje dan wordt je denk ik een boel wijzer!

GRTS
kleine foutjes worden gezamelijk een grote berg
waar je gewoon tegenop kijkt!
 
cornfed
**off-topic

@ jpt

Ik upload altijd een plaatje naar imageshack of zo.
En dan doe ik de url van dat plaatje hier neerzetten en dan highlighten.
Klik dan op het postersymbooltje onderaan het antwoordvenster (helemaal rechts)
Dan gaat alles automatisch.

on-topic**

Echt compleet draadloos is wel mogelijk, maar daar kleven ook weer nadelen aan.
Powerplugs zijn wel ideaal en veel eenvoudiger te installeren.
Gewijzigd door cornfed op 08 oktober 2010, 13:41
 
jpt
of topic @cornfed
stress


is foto van jou na een zeer onspannende meeting met tele2
een gewone dag.




GRTS
Gewijzigd door jpt op 08 oktober 2010, 14:29
kleine foutjes worden gezamelijk een grote berg
waar je gewoon tegenop kijkt!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draadloze verbinding modem / decoder in Jip en Janneke taal', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Airport verbinding verbreekt steeds Algemeen : 1 13 apr 2020
Zelf extra decoder kopen teogestaan? Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 1 30 jun 2017
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
wekkergeluid uit modem Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 29 aug 2016
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 aug 2016
Advertentie