Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
Pagina 2 van 2: 12
|
mail werkt plots niet meer
|
|
gewoonmich |
Geplaatst op 14 November 2010, 10:53
|
Activiteit Berichten: 7 Lid sinds: 07 Nov 2010 |
Er is op veel vragen in mijn post geen antwoord gegeven. Bijvoorbeeld over de foutcode, of dat het wel/niet werkt op de webmail. Jammer. Krijg alleen melding dat mailservers niet gevonden wordt. geen foutcodes. Ook bij opnieuw aanmelden komt er een melding dat er niet ingelogd kan worden op POP- server "pop3.versatel.nl" Over de service van de internetproviders met betrekking tot e-mail; Het is inderdaad geen e-mail provider, maar een internet provider. Daarom krijg je ook maar magere 20 MB mailboxen, weinig tot geen ondersteuning met door jou aangekochte programma's, geen restitutie als het niet werkt etc. Is je e-mail je lief: Ga naar een professionele e-mail provider. (zelf persoonlijk NOOIT storing gehad met Gmail) Zo belangrijk is de privé mail nou ook weer niet. Maar zou het wel graag weer normaal werkend hebben en niet via gmail. Wat we nu trouwens maar wel even doen omdat ze anders steeds via webmail moet kijken, die dus ook gewoon werkt. |
|
|
gewoonmich |
Geplaatst op 14 November 2010, 10:58
|
Als het binnenhalen via Gmail wel werkt is de kans groot dat het probleem niet bij Tele2 ligt. Er is immers een manier om de informatie op te vragen en binnen te krijgen. De reden dat Mac niet wordt ondersteund is omdat de meeste klanten Windows gebruiken, hiervoor zijn dan ook volop screenshots aanwezig op de verschillende helpdesken, maar zelfs dit gaat maar tot op zekere hoogte; Wanneer er geen ondersteuning is betekend dat: Het kan wel werken, maar als het niet werkt heeft de ISP niet de informatie om je te ondersteunen in het oplossen. Weer geen foutcode gezien. onze post heeft elkaar gekruist Het maakt bij Tele2 niet uit of je het hoofdaccount of een extra account gebruikt. Deze zijn technisch en administratief gelijk aan elkaar. Waarom werkt mijn account dan wel en die van mijn vriendin plots niet meer. Instellingen zijn vergeleken met die van mijn. Zie geen verschil |
|
|
Multitasker |
Geplaatst op 14 November 2010, 11:05
|
Activiteit Berichten: 18 Lid sinds: 13 Nov 2010 |
Je kunt nog eens proberen de IP adressen te gebruiken ipv de domeinnamen. pop3.versatel.nl [62.58.50.236] (poort 110) smtp.versatel.nl [62.58.50.46] (poort 25) Maar begrijp ik het goed dat je met het ene versatel account (hoofdaccount) wel verbinding kunt maken en inloggen op pop3.versatel.nl en met die andere niet? Dan lijkt mij het probleem in het wachtwoord te zitten OF in een te groot bericht wat nog op de webmail staat oid. Gooi de webmail eens helemaal leeg. Waarom de een het wel doet en de ander niet kan aan het verhaal van de aanwezige berichten liggen, maar er zijn zoveel mogelijke oorzaken; dat is precies de reden waarom ISP's maar beperkt kunnen ondersteunen. Gewijzigd door Multitasker op 14 November 2010, 11:06 |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 14 November 2010, 11:07
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951 » Linksys E3000 + ICIDU 707533 Berichten: 2894 Lid sinds: 29 Aug 2009 |
Klinkt vreemd na zo'n lange discussie, maar staan je instellingen voor de poorten goed? pop3.versatel.nl poort 110 - smpt.versatel.nl poort 587 - verificatie aan ?? Dit is al even geleden veranderd, en bovendien, je hoeft bij Gmail én webmail deze instellingen niet te maken. Edit kruising met Multitasker, andere SMTP poort proberen Gewijzigd door kobus1960 op 14 November 2010, 11:08 Ex Tele2, nu Ziggo ...
|
|
|
Multitasker |
Geplaatst op 14 November 2010, 11:09
|
die verificatie op poort 587 werkt niet op de versatel en zonnet servers. Alleen op eindigend op @Tele2.nl (deze servers staan niet in Nederland, dus vandaar de extra authenticatie.) Zodra je een zonnet of versatel adres hebt gebruik je gewoon poort 25 zonder verificatie als je je Tele2 verbinding gebruikt. Bij Tele2 adressen poort 587 met verificatie (niet de SPA!) Gewijzigd door Multitasker op 14 November 2010, 11:11 |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 14 November 2010, 11:12
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951 » Linksys E3000 + ICIDU 707533 Berichten: 2894 Lid sinds: 29 Aug 2009 |
Da's snel en helemaal juist
Ex Tele2, nu Ziggo ...
|
|
|
gewoonmich |
Geplaatst op 14 November 2010, 11:46
|
Je kunt nog eens proberen de IP adressen te gebruiken ipv de domeinnamen. pop3.versatel.nl [62.58.50.236] (poort 110) Heb dit geprobeerd. Krijg melding dat certificaat niet geldig is. Wanneer ik dan verder kijk zie ik dat het certificaat verlopen is op 13 oktober. Waarschijnlijk zit hier dus het probleem. smtp.versatel.nl [62.58.50.46] (poort 25) Niet geprobeerd omdat ik al niet door pop3 heen kom. Maar begrijp ik het goed dat je met het ene versatel account (hoofdaccount) wel verbinding kunt maken en inloggen op pop3.versatel.nl en met die andere niet? Dan lijkt mij het probleem in het wachtwoord te zitten OF in een te groot bericht wat nog op de webmail staat oid. Gooi de webmail eens helemaal leeg. Webmail is leeg gemaakt.voordat ik het IP adres is ingevuld. Ook wachtwoord veranderd. Maar wachtwoord heeft altijd gewerkt. En het klopt inderdaad dat het ene (mijne) account wel verbinding maakt met pop3 en en smtp maar die van mijn vriendin niet Waarom de een het wel doet en de ander niet kan aan het verhaal van de aanwezige berichten liggen, maar er zijn zoveel mogelijke oorzaken; dat is precies de reden waarom ISP's maar beperkt kunnen ondersteunen. |
|
|
Multitasker |
Geplaatst op 14 November 2010, 12:16
|
Ik krijg op mijn e-mail van versatel helemaal geen problemen met de IP adressen en de instellingen zoals ik ze heb doorgegeven. Dit is echter in WinXP met Outlook Express 6. Weet je zeker dat alle overige verificatie uitstaat? Het lijkt er sterk op dat je SSL beveiliging aan hebt staan terwijl dit uit moet. Ik heb nog niet eerder gehoord van een certificaat voor de pop server van versatel. Als het dan al aan een verlopen certificaat ligt dan zou je eigen account het ook niet moeten doen. Toevoeging: Als ik SSL zelf aanzet in Outlook krijg ik een soortgelijke melding: The server you are connected to is using a certificate that could not be verified. A secure connection to the server could not be established. Account: '62.58.50.236', Server: '62.58.50.236', Protocol: POP3, Port: 995, Secure(SSL): Yes, Error Number: 0x800CCC1A Gewijzigd door Multitasker op 14 November 2010, 12:26 |
|
|
Multitasker |
Geplaatst op 15 November 2010, 16:55
|
@gewoonmich: Ik zie dat je vandaag (vanmiddag) online was, maar je hebt nog niet geantwoord over of het uitzetten van SSL het heeft opgelost. Bij geen bericht ga ik er vanuit dat dit het probleem heeft opgelost. Mvg Multitasker |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Pagina 2 van 2: 12
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'mail werkt plots niet meer', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
E-Mail account geblokkeerd | Klacht over Tele2 | : 3 | 17 Oct 2019 |
vaste telefonie niet meer kunnen bellen | Tele2 vaste telefonie (analoog) | : 3 | 11 Jun 2017 |
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 | Algemeen | : 5 | 11 Feb 2017 |
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer | Algemeen | : 1 | 01 Jan 2017 |
zonnet email verzenden gaat niet meer | Algemene computer vragen. | : 16 | 06 Sep 2016 |
Advertentie