obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
HP Mediasmart server
titanictom
Hallo,

Ik heb sinds vandaag een HP MediaSmart server, en deze werkt zoals het hoort , totdat het deel remote access hij zegt dat hij niet door de poorten heen komt terwijl deze wel openstaan , voorheen had ik di probleem ook met mijn vorige NAS , ik vermoed dat Tele2 de poorten heeft dichtgezet of geblokkeerd....

alsjeblieft help mij, ik wil graag de server buitenshuis ook kunnen gebruiken.
 
cornfed
Dan moeten we eerst weten wat je zoals geprobeerd hebt?
En hoe je de poorten uitgetest hebt?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
titanictom
Hallo ,

momenteel staan in de router van linksys (die achter de davolink zit) (waarop ook de HP Server zich bevind) de volgende poorten open:

TCP 80
TCP 443
TCP 443

deze poorten zouden genoeg moeten zijn volgens de handleiding om de server via remote (andere locatie) te kunnen banaderen....
Echter dit werkt niet , zoiets had ik ook al met mijn voormalige synology , en ik weet echt niet wat te doen verder
 
cornfed
Als de Linksys ook als router fungeert, dan moet je in beide routers de poorten openen.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
titanictom
Ik heb dit gedaan , alleen weer zonder suces.... ik heb via deze link : http://www.homeserverland.com/w/whs/linksys-wrt610n-router.aspx de handelingen gevolgd hij geeft nu ook aan dat hij geen UPNP service kan vinden terwijl dit wel staat ingeschakeld, als bijlage heb ik 2 afbeeldingen van de fouten bijgevoegd, want ik kom dr geen wijs meer uit....Sad
titanictom voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
titanictom
en de andere afbeelding
titanictom voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
cornfed
Als je de Mediaserver direct aansluit aan Davolink, zijn dan de poorten wel open?

Als ik jouw was zou ik de Linksys uitsluitend als switch/ap gebruiken in tegenstelling tot als router.
Dat versimpelt de boel enorm.
Gewijzigd door cornfed op 01 december 2010, 22:05
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
titanictom
Hallo,

Dit gaat helaas niet, dan krijgt de server geen ip meer :S terwijl de davolink de DHCP is:S , maar ik heb hem nu op een andere linksys aangesloten deze is iets simpelere qua instellen , ik ben nu op mijn werk maar als ik thuis ben ga ik dr eens mee verder , ik ben benieuwd.
 
cornfed
En heb je de router en de server ook herstart na het ompluggen? Dat is wel nodig.

Als meer wilt weten hoe je beste je tweede router als switch kan instellen, is dit topic interessant voor je: Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
titanictom
Ik heb nu de server aangesloten op de andere linksys die goed geconfigureerd achter de davolink zit (die andere heeft iets raars:S) , dit werkt nu wel hij komt nu wel door de UPNP instellingen door , maar hij geeft nu aan dat de ISP de poorten heeft geblocked , ik post ook een afbeelding met de fout melding , ik heb de poorten wel geforward in de linksysrouter ....
titanictom voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'HP Mediasmart server', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Virtuele server SMTP instellingen Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 15 nov 2013
geen verbinding met ftp.members.tele2.nl (server voor eigen homepage) Algemeen : 12 28 mrt 2013
Problemen port forwarding "Virtual Server Add Error" Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 4 02 feb 2012
Nieuws server Tele2 instellen FAQ-klad : 21 01 jan 2012
Storing DNS server? Helpdesk : 2 28 nov 2011
Advertentie