obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
leuk/niet leuk
jpt
bovenstaande doorhalen indien niet van toepassing.
al jaren dreambox kijker met de daarbij behorende internet aansluiting (lees facaliteiten)werkt prima!
afgelopen maandag een andere box aangeschaft ingeplugd en wala perfect hd kijken.
tot dinsdag morgen geen internet connectie na opstart uit slaapstand.
eerste gedachte ligt aan de box alles geprobeerd nieuwe firmware ander modem router geplaatst(weet inlog gegevens)
bekabeling nagekeken niets werkt box wordt niet op internet toegelaten!
restart modem geprobeert (fabrieks instellingen) nog geen resultaat.
oude dreambox er aan hangen(zelfde instellingen) en werken!(helaas geen hd)
bij een vriend andere isp de nieuwe box eraan gehangen en wala prachtig direct inloggen en prima hd kijken.
nog een tweede nieuwe box geprobeert met het zelfde resultaat weer aan tele2 gehangen(allebij om beurten) en nee geen internet aansluiting.
lijkt een beetje op andere verhalen met moderne tv s en of blue ray spelers die niet kunnen connecten!
ga niet eens meer bellen je krijgt toch te horen nee ondersteunen wij niet
in mijn geval nog maar een paar dagen tot ik overga op een andere isp
jammer dat alles maar dan ook alles dicht getimmerd zit bij tele2 zelfs via ander modem.
morgen de nieuwe box aan ziggo hangen kijken of dit werkt ik denk het wel en anders is Klanten(service) tot iets meer bereid.


GRTS
kleine foutjes worden gezamelijk een grote berg
waar je gewoon tegenop kijkt!
 
kobus1960
Ubee modem van Ziggo is open, daar een goeie router achter en je bent
van alle narigheid verlost, aansluiten, aanmelden en gaan zonder probleem.
Dus om je vraag te beantwoorden, vanaf morgen LEUK
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
jpt
@kobus
mijn eigen (prive)modem is ook open kan alles in te stellen alleen tele2 laat me niet connecten wat ik ook doe.
morgen hoop ik inderdaad bij mijn broer gewoon de box er aan te kunnen hangen.
zelf val ik helaas buiten het ziggo gebied
het vreemde vindt ik dat het een aantal uren wel werkte en de volgende morgen en daarna niet meer?
vandaag via een andere isp gewoon dus wel meteen inlog (nieuwe box)met twee boxen geprobeert
en met mijn oude box kan ik gewoon inloggen op tele2
al met al erg vaag
maar zoals gezegd by by tele2 nog even.

GRTS
kleine foutjes worden gezamelijk een grote berg
waar je gewoon tegenop kijkt!
 
cornfed
Maar heb je helemaal geen internet op de sat receiver of functioneren alleen bepaalde 'diensten' niet?
En is de sat receiver wel bereikbaar op je eigen netwerk?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
jpt
@kobus inderdaad leuk bij ziggo geen problemen met de box.

@cornfed
op een of andere vage wijze mag de box niet het internet op zodat ik dus bijna niets kan zien.(2 verschillende )
bij mij zit alles zo bij elkaar dat ik geen netwerk heb (alleen de davolink)maar als ik de box ping is deze gewoon bereikbaar.
mijn oude db er aan gehangen en hupla gewoon (zelfde instellingen) het internet op
heb ook al de davolink naar fabrieks instellingen terug gebracht mag helemaal niet helpen.(boxen ook)
tot 20-12 even geen hd kijken dan bij mijn nieuwe isp (online) kijken wat ze daar doen.



GRTS
kleine foutjes worden gezamelijk een grote berg
waar je gewoon tegenop kijkt!
 
cornfed
Moeilijke zaak.
Er zijn al meerdere topics hier met problemen met het aansluiten van randapparatuur.
Daar is steeds hetzelfde verhaal. Apparaat werkt niet (meer) met de Davolink, maar wel met andere verbindingen.
Ik kan me voorstellen dat Tele2 een firmware update heeft uitgevoerd en daarmee iets mis is.
De zondagnacht schijnt vaak gebruikt te worden voor updates.

Maar als ik je goed begrijp heb je internet nodig om te kunnen kijken.
Heb je ook de poorten geopend daarvoor?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
jpt
ja klopt helemaal (topics over aansluiten rand apparatuur)
vandaar dat ik ook deze even wou melden!
maandag middag de nieuwe(skybox) ontvanger er aan gehangen alles eerst even volgens het boekje nagelopen.
meteen connecten (ip adres) daarna de hele verdere middag en avond perfect beeld(genieten)
disnsdag morgen de box aan uit slaapstand alleen nog de vrije kanalen kunnen zien geen verbinding meer met het internet terwijl ik wel een ip adres had op de box.
pingen van mijn computer ging ook gewoon?
de box als dmz host ingevoerd mocht niet baten ,nieuwe firmware er in zelfde resultaat
de oude db er aan gewoon connecten en weer kijken.
met de nieuwe box terug naar verkoper je denkt defect of doe ik iets verkeerd?
alles was goed ingsteld en daar meteen connecten nog een tweede box meegenomen thuis nee je mag niet het internet op kreeg wel op allebij een ip adres.
gisteren bij mijn broer (ziggo) geen problemen meteen connecten en kijken.
ga vandaag de tweede skybox bij een kennis ook met tele2 er aan hangen kijken wat die daar doet!
zou er bij mij aan kunnen liggen(is maar een idee) dat men met mijn overstap bezig is?
deze is 20-12
al met al gewoon vreemd!


GRTS
kleine foutjes worden gezamelijk een grote berg
waar je gewoon tegenop kijkt!
 
jpt
nee het ligt toch aan tele2 ook bij vrienden met een tele2 aansluiting hetzelfde resultaat
wel een ip adres krijgen van de davolink
maar niet het net op mogen!!

alemaal heel erg vreemd





grts
kleine foutjes worden gezamelijk een grote berg
waar je gewoon tegenop kijkt!
 
cornfed
De kans is groot dat het puur aan de firmware van het modem ligt.
Aangezien Tele2 geen geld wil uitgeven aan het verwijderen van de bugs, heb je maar twee opties: of het probleem accepteren of weg gaan bij Tele2.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
jpt
wat het is weet ik niet.
weg gaan doe ik zowiezo al per 20-12 nog negen dagen.
alleen gaan er nu nog een paar mensen mee de dreambox connect gewoon netjes met de server op afstand om te kunnen kijken.
de skybox heeft als protocol arp dat mag schijnbaar niet van tele2!
vanmorgen toch nog even gebeld met jawel klanten(service)een vriendelijke knaap met waarschijnlijk nog het feestje van gisteren in zijn hoofd.(bleef maar goedenavond zeggen)
zag de skybox wel maar mocht niets voor mij doen.(is rand apparatuur)
hij bleef volhouden dat tele2 de box niet tegenhoudt!
bij xsm bij upc bij ziggo allemaal geen probleem box logt gewoon in(divers lijntjes geprobeert) jammer dat ik niet meer kennissen heb met andere providers binnen een redelijke straal (1068)om even te testen
20-12 weet ik of online dit aankan

@cornfed je weet toch wel wat een dreambox doet via internet?(aan jouw handtekening te zien.

GRTS
kleine foutjes worden gezamelijk een grote berg
waar je gewoon tegenop kijkt!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'leuk/niet leuk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
vaste telefonie niet meer kunnen bellen Tele2 vaste telefonie (analoog) : 3 11 jun 2017
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 Algemeen : 5 11 feb 2017
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer Algemeen : 1 01 jan 2017
zonnet email verzenden gaat niet meer Algemene computer vragen. : 16 06 sep 2016
Fox Sports vanaf 13 september niet meer te zien bij Tele2 TV diensten : 2 21 aug 2016
Advertentie