obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
Instellingen ports, vast oke wireless niet!!
albertla
Hallo ik heb een vraag over de davolink 201AMR
heb een fietstrainer en wil via internet ook als host fungeren voor het rijden met/tegen elkaar, maar krijg problemen met portforwarding
op de desktop pc met vaste verbinding heb ik de poorten 5000 tot 5005 tcp/udp open alleen udp 5003 geeft an dat hij waarschijnlijk wordt gebruikt.
Ik gebruik PFPortchecker. hij kan de router niet pingen(dat is ok) maar de poorten zijn open.
boven heb ik een laptop wireless verbonden en daar krijg ik de poorten niet open, wat moet of kan ik doen?
 
cornfed
Wil je tegen elkaar racen over je eigen netwerk of ook via het internet? Dat is mij niet duidelijk.

Overigens kan je een poort uitsluitend aan één enkel apparaat toekennen in Virtual Servers.
Dus je kan niet dezelfde poorten tegelijk toekennen aan je pc en aan je laptop.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
albertla
Hallo Cornfed,

Bedankt voor de reactie.
Dat je niet op dezelfde poorten op meer dan een PC kunt hebben is mijn nu duidelijk, dank je wel.
Het gaat om een internet verbinding.
Ik heb nu een statisch IP aangemaakt bij de laptop, het werkt nu uiteindelijk de poorten zijn nu open, maar nu is mijn router ook te pingen.
Is dit te voorkomen?
ik gebruik PFPortchecker en die geeft dat aan, liever heb ik niet dat de router te pingen is.
 
cornfed
Daar had ik vroeger ook last van. Zit al een tijdje niet meer bij Tele2.
Nee, jij kan dat niet uitzetten. Daarvoor moet je admin rechten hebben van de router.
En die geeft Tele2 niet vrij aan de klanten.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
albertla
Hallo Cornfed,

Dank je voor de snelle response. Nog wel een vraag:
Ik heb nog een laptop met de trainingsoftware er op, daar moeten dezelfde poorten open zijn om er mee op internet te kunnen rijden. Ze staan nooit gelijk met het programma aan. Kan het dan wel?

Groeten,

Albert
 
cornfed
Zeker. Dan moet je Port Triggering gebruiken.
Werkt hetzelfde als Virtual Servers, alleen zijn de poorten niet gebonden aan een specifiek ip adres.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Instellingen ports, vast oke wireless niet!!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Voip instellingen voor MediaAccess TG789bvn Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 1 10 jan 2018
vaste telefonie niet meer kunnen bellen Tele2 vaste telefonie (analoog) : 3 11 jun 2017
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 Algemeen : 5 11 feb 2017
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer Algemeen : 1 01 jan 2017
zonnet email verzenden gaat niet meer Algemene computer vragen. : 16 06 sep 2016
Advertentie