obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
Ervaring en Advies: Abonnement Fiberspeed Internet (50mb), Bellen en Televisie
viper
Beste landgenoten,

Internet, Bellen, en Televisie 50mb/s (Fiberspeed) besteld bij Tele2 in december. Helaas vandaag 1,5 week te laat opgeleverd. Reden: De lijn moest klaar gemaakt worden voor Fiberspeed internet werd mij verteld toen ik heb contact heb opgenomen met de klantenservice a 10 cent p/m (kassapingping in de wachtrij). Hieruit kun je dus concluderen dat niet elke medewerker van Tele2 goed op de hoogte is, want het werd me duidelijk verteld in december dat de opleverdatum van mijn abonnement uiterlijk 1,5 wk geleden had moeten plaatsvinden.

Hedenavond is als 'eerste' het internet opgeleverd (dus niet het volledige abonnement?......ja vind ik ook vreemd) en daarna volgt televisie en bellen. (per sms ben ik hierover geïnformeerd, wat wel handig is overigens) Erg benieuwd hoe Tele2 dit gaat factureren als diverse producten niet op dezelfde datum worden geactiveerd.

Ik heb kunnen constateren na het verbinding maken met het tele2 netwerk vanaf 3 verschillende computers zowel met LAN kabel als draadloos, 3 internet speedtest sites geraadpleegd dat ik op dit moment alleen nog internet tot 20mb heb. Erg jammer Tele2, maar helaas...

Had hiervoor internet en bellen van provider Online (4,5 jaar lang) en dit werkte subliem, letterlijk 'nooit' problemen gehad. Ja, ik zit ook dicht bij de wijkcentrale, dus dat helpt zeker. Reden van opzegging was dat ik interactieve televisie wilde met een redelijke beeldkwaliteit. Dit biedt Online niet aan, alleen KPN digitale televisie. Jammer....want ik was 100% tevreden.nl

Via de virtuele klantenservice heb ik al een klacht ingediend zo'n 15 min geleden, dus dat is de eerste melding die ik heb gedaan. Morgenochtend ga ik de klantenservice bellen en vraag ik ze naar de huidige stand van zaken.

Ik wil jullie hierbij graag op de hoogte houden hoe klantgericht Tele2 nu werkelijk is.

Vriendelijke groeten

VERVOLG VERVOLG VERVOLG lees hieronder

Beste Landgenoten,

Inmiddels heb ik zoals gezegd hedenochtend contact opgenomen met de Tele2 Klantenservice, moest 6 min wachten op tijdstip 08.25 u.

Werd vriendelijk door een medewerker te woord gestaan die mij daarna doorverbond met de VDSL afdeling.

Het blijkt dat vannacht mijn snelle VDSL-verbinding pas definitief is opgeleverd (mss een tip voor andere nieuwe klanten, heb nog even een dag geduld, maar meld het wel!) De telefoon werkt inmiddels ook al pico, alleen wordt mijn oude huisnummer straks overgenomen van mijn vorige provider Online.
Interactieve Televisie zou vanaf vanavond werkzaam zijn.

Het draadloze signaal van het standaard meegeleverde Tele2 modem is gewoon werkelijk waar een lachertje, krijg er niet meer dan 5 mbit uitgeperst. Schijnt normaal te zijn volgens de klantenservice? jaja, werd daarom ook geadviseerd om een fatsoenlijke router aan te schaffen. Aha ja.....dat hadden jullie wel even eerder kunnen zeggen!!?

Goed gezocht vanochtend en diverse sites geraadpleegd om wat reviews te bekijken en ben uitgekomen op de Sitecom W-351 v1 002 Router.
Ik heb deze router gekozen omdat ik in een appartement woon met twee verdiepingen waarbij de signaalsterkte dus een aandachtspunt is en deze op dit punt uitblinkt in z'n klasse met 3 ingebouwde 'High Performance' antennes (router ziet er ook netjes uit) en daarmee een zeer goed bereik realiseert, prijs 69,-
Ik was aan het twijfelen met een 5 Ghz router omdat dit nauwelijks storingsgevoelig is (hoe hoger de frequentie hoe minder storingsgevoelig zou je kunnen stellen) De gebruikelijke 2,4 Ghz draadloze netwerken van bv buren en overige apparatuur kunnen behoorlijk interfereren met jouw eigen draadloos signaal waardoor de signaalsterkte afneemt.

Het nadeel van 5 Ghz is dat het signaal naar mate de afstand groter wordt in tegenstelling tot 2,4 Ghz sneller afzwakt.
Prijs zou dan op ongeveer 129 euro uitkomen en zou ik tevens nog 2 extra adapters bij moeten kopen, want bijna geen enkele computer/laptop heeft ingebouwde 5 Ghz ondersteuning.

Kortom vind ik de Sitecom W-351 een goede optie en dat blijkt er zit namelijk nauwelijk verschil tussen draadloze verbinding of met LAN-bekabeld.

Alles aangesloten in een mum van tijd en gaan met die banaan. Zie hieronder de resultaten. 50 mb is het niet nee, maar ik zit ook niet IN de wijk centrale, maar er ongeveer 500 mtr vandaan.

1130057686 eerste verdieping (draadloos)
1130061634 eerste verdieping (LAN-kabel)

1130073059 tweede verdieping (draadloos)

Conclusie:
-Klantenservice: scoort in mijn geval een 7, dit omdat ik gewoonweg langer dan 5 min wachten te lang vindt voor 10 euro cent per minuut.
-Internetsnelheid: 50 mb haal je in de meeste gevallen niet, ivm afstand wijkcentrale, kwaliteit bekabeling, ruis etc etc. Daarom kom ik ook gemiddeld uit op zo'n 11 mb lager. Toch naar mijn tevredenheid, daar geef ik een 8,5 voor op dit moment. Kwaliteit van het modem geef ik een 4. Draadloos signaal zou 7 tot 8 keer beter moeten zijn. Consument wordt dus op kosten gejaagd om een router aan te schaffen.
-Bellen: ...werkt pico, kan ik verder weinig over zeggen. Helder signaal zoals bij vorige provider.
-Televisie: nog niet opgeleverd. Schrijf hier morgen een laatste review over als dat is aangesloten.

Doe met het bovenstaande je voordeel!


Groeten,

VDSL-klant Tele2 sinds 26 januari 2011
Gewijzigd door cornfed op 27 januari 2011, 16:38
 
cornfed
Ik heb je linkjes veranderd in zichtbare plaatjes. Is handiger voor de lezer.

Voor de rest een prima review.
De snelheden zijn niet top, maar wel redelijk.

Ik ben benieuwd naar je tv ervaringen.
Gewijzigd door cornfed op 27 januari 2011, 18:01
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
viper
Dank je. Televisie ervaringen volgen!

Groet
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ervaring en Advies: Abonnement Fiberspeed Internet (50mb), Bellen en Televisie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TV abonnement TV diensten : 2 19 feb 2021
kinderen veilig en beschermd het internet op te laten gaan Tele2 Internet beveiligingspakket : 2 22 nov 2018
vaste telefonie niet meer kunnen bellen Tele2 vaste telefonie (analoog) : 3 11 jun 2017
Welk radio of televisie station wil je er nog bij hebben? TV diensten : 73 31 dec 2016
bellen vanaf mijn nummer Tele2 vaste telefonie (analoog) : 10 31 dec 2016
Advertentie