Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
Xbox Live doet het niet meer!
|
|
Tele2 Webcare |
Geplaatst op 10 March 2011, 10:29
|
Official van Tele2 Berichten: 518 Lid sinds: 21 Jul 2008 |
Beste forumleden, Wat vervelend dat er meerdere forumleden problemen hebben met Xbox Live. Deze dienst is geen onderdeel van het Tele2 abonnement en wordt dus niet ondersteund bij de klantenservice. Omdat er echter in meerdere berichten aangegeven staat dat bij de Xbox klantenservice nog geen oplossing geboden is hebben wij dit onderzocht. We hebben een aantal testen uitgevoerd en hieruit is gebleken dat er geen problemen zijn wanneer we Xbox Live aansluiten op een 50 Mb /s verbinding (VDSL). Op een 20 Mb/s verbinding (ADSL) kunnen er wel problemen optreden. Het probleem met Xbox Live zou opgelost kunnen worden door port forwarding aan te zetten in het modem. Hiervoor kan je de stappen in onderstaande link volgen: Portforward Let hierbij op dat je in het modem (DV2020) de aanpassingen invoert onder virtual servers i.p.v. port triggering. De Xbox stel je als volgt in: Support XBOX Port 53 is DNS en port 80 is internet. Deze poorten staan al open en het is ook belangrijk dat deze open blijven staan zodat er verbinding gemaakt kan worden met internet vanuit je computer. Hopelijk lukt het om met deze informatie weer om op de XBox Live community te komen! Met vriendelijke groet, Danielle van Tele2 Edit MOD, niet werkende links werkende en klikbaar gemaaktl. Gewijzigd door kobus1960 op 10 March 2011, 11:55 |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 10 March 2011, 13:02
|
Superbeheerder Berichten: 5398 Lid sinds: 04 Aug 2008 |
Dit bewijst voor mij dat Tele2 zelf helemaal de weg kwijt is! Als een Internet Service Provider niet meer weet waar hij het over heeft, kan je beter de tent sluiten! Het zal best zo zijn dat sommige klanten met Xbox problemen gewoon hun instellingen verkeerd hebben staan in het netwerk of in de router. Maar wij hebben hier toch wel het een en ander al uitgeprobeerd. En dat bij meerdere klanten. Dat betekent dat wij het station "je moet de poorten openen" al hebben gepasseerd! Dus Danielle van Tele2: Weer terug naar de tekentafel..!!! En doe eens wat meer moeite voor je klanten!!! Je zet jezelf te kijk met zulke mededelingen..!!! |
|
|
Tele2 Webcare |
Geplaatst op 10 March 2011, 13:12
|
Official van Tele2 Berichten: 518 Lid sinds: 21 Jul 2008 |
Beste Cornfed, We hebben dit getest. Met behulp van de links hebben we hier de instellingen nagelopen voor een 20 Mb/s verbinding (ADSL). Hierbij was het geen probleem om op de XBox Live community te komen! Met vriendelijke groet, Danielle van Tele2 |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 10 March 2011, 13:29
|
Superbeheerder Berichten: 5398 Lid sinds: 04 Aug 2008 |
Niet iedere Davolink heeft problemen met Xbox Live. Dus begrijpelijk dat de 'testen' niets oplevert. Daarom moet je die testen ook uitvoeren met de Davolinks van de betroffen klanten. Is toch niet zo moeilijk voor de tech boys van Tele2? En dit is niet voor het eerst dat er problemen zijn met "aangesloten randapparatuur"!! Ik zal je herinneren aan de vele DSi WIFI verbindingsproblemen die hier gemeld zijn en de vele meldingen van internetradio's die plotseling niet meer werken. Daar hebben we vele tests mee gedaan om te achterhalen wat het probleem zou kunnen zijn. Allemaal op niets uitgelopen. Daar heb ik geen enkele reactie gelezen van Tele2 kant!!! Hoezo, klant staat op de eerste plaats? Het is dus veel vaker voorgekomen dat er problemen zijn met de Davolink of het Tele2 netwerk. |
|
|
baatje30 |
Geplaatst op 10 March 2011, 14:29
|
Activiteit » Hoevelaken Berichten: 279 Lid sinds: 31 Oct 2008 |
Misschien een domme opmerking van mijn kant. Bij welke type Davolink zijn de problemen bekend? Ik heb zelf de AMR 201. Ik begrijp dat er ook een DV 2020 is? Fear leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering....
|
|
|
bart |
Geplaatst op 10 March 2011, 16:41
|
Activiteit Berichten: 4 Lid sinds: 05 Mar 2011 |
heb net iemand van tele2 aan de lijn gehad, liet me 5 minuten wachten om iets te vragen aan haar collega, kwam toen met de oplossing om eens even op het forum te kijken, ze bieden geen ondersteuning voor dergelijke apparaten, dus de klantenservice kon mij niet verder helpen. Het nut van die klantenservice begin ik ernstig te betwijfelen, misschien is het meer voor Tele2 zelf, 10c per minuut extra! Als ik het voor het zeggen had zat ik al bij een andere provider!! Ik heb trouwens de poorten nog eens ge forwarded Daniëlle, helpt echt geen zak. Ik word steeds van het kastje naar de muur gestuurd, van tele2 naar xbox en weer eens terug, wat is deze klantenservice BAGGER! |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 10 March 2011, 18:14
|
Superbeheerder Berichten: 5398 Lid sinds: 04 Aug 2008 |
Ik denk dat bellen absoluut geen zin meer heeft. Dit is een andere, complexere zaak dan normaal. De helpdesk kan alleen op standaard problemen antwoord geven. Tele2 verlangt dat je hun eigen hardware gebruikt. Als daar wat loos mee is, moeten ze het ook maar oplossen. En nogmaals: Tele2 leest gewoon mee en ze weten wat er speelt. Daarom is het zo stuitend dat je geen fatsoenlijke antwoorden krijgt. Overal kan iets mis gaan met hardware of software. Dat is normaal, helaas. Maar dan moet je het wel oplossen als er verantwoordelijk ervoor bent. In plaats daarvan hult Tele2 zich in stilzwijgen. Tot op het vrij nutteloze reply van Danielle na dan. Misschien moeten jullie een zaak maken bij Radar of Kassa. Want als er een camera erbij is, gaan er bij Tele2 opeens alle deuren open. Zie: -> de Belbus Gewijzigd door cornfed op 10 March 2011, 18:47 |
|
|
baatje30 |
Geplaatst op 11 March 2011, 07:37
|
Activiteit » Hoevelaken Berichten: 279 Lid sinds: 31 Oct 2008 |
Succes bij Ziggo en je hebt verder helemaal gelijk. Tis onvoorstelbaar in 2011.
Fear leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering....
|
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 11 March 2011, 12:01
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951 » Linksys E3000 + ICIDU 707533 Berichten: 2894 Lid sinds: 29 Aug 2009 |
Ik sluit me aan bij Cornfed. Met als toevoeging een stokpaardje van ons beiden. Mensen, lees jezelf goed in voor het aanschaffen van een nieuw product, het kost je plm € 600 per jaar. Bij elke directe aanschaf ter waarde van dit bedrag wordt heel internet afgestruint op zoek naar info. Alleen bij overstap naar een andere ISP wordt direct uitgegaan van de prijs, met deze ellende als gevolg. Tele2 totaal pakket voor huis/tuin/keuken gebruik binnen 1 km van de wijkcedntrale zonder randapparatuur of andere zaken gaat prima. Het je andere zaken in huis die Tele2 nodig hebben, NIET DOEN. Lezen, lezen en lezen, na een uur weet je genoeg, google op Tele2 en je bent klaar. Nogmaals, simpel internetten en TV op 1 Km, prima, leuke prijs, wil je meer, andere ISP. Ex Tele2, nu Ziggo ...
|
|
|
cornfed |
Geplaatst op 12 March 2011, 13:00
|
Superbeheerder Berichten: 5398 Lid sinds: 04 Aug 2008 |
Veel plezier met gaming bij Ziggo! |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Xbox Live doet het niet meer!', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
vaste telefonie niet meer kunnen bellen | Tele2 vaste telefonie (analoog) | : 3 | 11 Jun 2017 |
Poorten openen voor de Xbox & Playstation | Helpdesk | : 76 | 22 Feb 2017 |
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 | Algemeen | : 5 | 11 Feb 2017 |
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer | Algemeen | : 1 | 01 Jan 2017 |
zonnet email verzenden gaat niet meer | Algemene computer vragen. | : 16 | 06 Sep 2016 |
Advertentie