obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
Xbox Live doet het niet meer!
Pdavey1
Hallo allemaal! Mijn naam is Davey en ben al enige tijd bij tele2 klant. Nu heb ik een probleem, sinds 2 weken heb ik een nieuwe xbox 360 gekocht om daarmee online te kunnen gamen. Ik heb een davolink2020 router die het tot nu toe naar behoren heeft gedaan. De eerste anderhalve week ging xboxlive perfect! Alleen sinds een paar dagen maakt hij wel connectie met het internet op mijn xbox, maar pakt hij xboxlive niet meer.

Het is overigens de allernieuwste versie van de 360, de slim 250 gb met internete wifi. Omdat hij het niet deed belde ik naar xboxsupport, die zeiden dat ik de router van de stroom moest halen en weer erop, dit hielp niet. Toen mocht ik poorten gaan openen in mijn router (3074 etc) hierna deed hij het nog niet, daarna nog het ipadres van de xbox nagekeken etc en alles stond volgens hem goed en hij had dus geen idee waar het aan lag. Hij had het nog wel over een UPNP functie maar die kan ik via de router niet zelf instellen dus of ik naar de klantenservice van tele2 daarvoor wilde bellen, geen probleem. Die begon erover dat randapparatuur niet ondersteunt wordt en dat zij alleen exact hetzelfde als mij konde instellen in de router, en van de UPNP functie wist hij niks van, oftewel ik kom zo niet verder.

Heeft iemand van jullie misschien een idee? Er is overigens niks meer veranderd in de router of in de xbox. Zoals ik al zei hij deed het anderhalve week perfect, had er in de middag nog mee online geweest en in de avond deed hij niet meer op live inloggen.


Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want wordt er zelf aardig gek van!

Mvg Davey
 
cornfed
Dan is dit interessant voor je: -> Poorten openen voor de Xbox & PS3
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Pdavey1
Heel erg bedankt voor je snelle reactie, heb dit net geprobeerd alleen helaas krijg ik nog steeds bij test connection een rood kruis tussen internet en xboxlive. Weet niet of je eventueel nog andere ideeën hebt? Het is ook gebeurd van de middag op de avond, eerst deed hij het wel en in de avond niet meer. Ik had eerst ook geen poorten geopend of een statisch ipadres en toch deed hij het anderhalve week. Iemand suggesties?

Alvast bedankt!

Davey
 
cornfed
Toch geen "omgebouwde" console?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Pdavey1
Nee absoluut niet, 2 weken geleden nieuw gekocht omdat ik online wilde gamen
 
cornfed
Moest even checken of je niet geband was..Wink

Welke ip adres heeft de Xbox?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Pdavey1
Mijn xbox heeft het ipadres 192.168.1.6 die hij automatisch krijgt toegewezen, deze deed het eerst ook gewoon.
 
cornfed
Daar is niets mis mee.

Het enige wat ik je nu kan adviseren is om de Xbox eens te testen op een andere verbinding.
Als de Xbox het daar wel doet, ligt de oorzaak bij de router of bij Tele2 zelf.

Er zijn al meerdere klagers op het andere "Tele2" forum.
Ik vermoed dat Tele2 weer een firmware update heeft uitgevoerd en dat daar iets mis mee is.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Pdavey1
Dat heb ik ook al gedaan, bij mijn broer werkt hij perfect, maar als ik naar tele2 bel krijg ik dus dat verhaal dat randapparatuur niet ondersteunt wordt en dat ze niks kunnen veranderen. Zou een andere router helpen? Of is mijn enige optie overgaan van provider?
 
cornfed
Dan kan je een probleem met de Xbox of met Xbox Live wel uitsluiten.

Tele2 is heel erg slecht in dit soort dingen.
Men verplicht de klant tot afname van hun eigen apparatuur met een gesloten firmware.
Maar als daar problemen mee zijn (die ze zelf veroorzaakt hebben), krijg je geen reactie van Tele2.
Het is dan altijd de schuld van de klant of randapparatuur wordt niet ondersteunt.

Als je niet telefoneert of tv kijkt via Tele2, is het mogelijk om de router te vervangen voor een eigen exemplaar.
Anders moet je gewoon wisselen van provider als dat contractueel mogelijk is.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Xbox Live doet het niet meer!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
vaste telefonie niet meer kunnen bellen Tele2 vaste telefonie (analoog) : 3 11 jun 2017
Poorten openen voor de Xbox & Playstation Helpdesk : 76 22 feb 2017
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 Algemeen : 5 11 feb 2017
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer Algemeen : 1 01 jan 2017
zonnet email verzenden gaat niet meer Algemene computer vragen. : 16 06 sep 2016
Advertentie