obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
SAN niet via wifi, wel via lan3
Johnadven
Ik kan een MyBook SAN wel benaderen via een vaste ethernetverbnding, maar niet via WIFI op de Tele2 router. Wat moet ik instellen om dat voor elkaar te krijgen?
 
cornfed
Je hoeft in de router daarvoor niets in te stellen.

Meestal is dat een kwestie van de juiste netwerkinstellingen en van de juiste instellingen van de firewall.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Johnadven
Wat moeten de netwerkinstellingen dan zijn?

Vanaf mijn Apple notebook vind ik via ethernet direct de NAS. Als ik dat via Wifi probeer wordt de NAS niet gevonden. Ook niet door het IP-adres van de NAS te gebruiken (in de browser waarmee de instellingen van dd NAS bereikt kunnen worden).

Hoop dat je kunt helpen.
 
cornfed
Kan je het ip adres van de NAS pingen vanaf de Apple?

Is het ip adres van de NAS verschillend over een WIFI of een LAN verbinding?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Johnadven
Wel via de vaste ethernet, niet via wifi.
Via wifi krjg ik:

ping is gestart…

ping: sendto: No route to host
ping: sendto: Host is down
ping: sendto: Host is down
 
cornfed
En vraag twee?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Johnadven
Het antwoord op je tweede vraag weet ik niet. Hoe kan ik dat zien?

Ik gebruik DHCP van de router voor uitgeven van een IP adres. Aangezien de SAN op een vaste poort zit op de router (geen andere apparaten er vast op aangesloten) is het IP adres toch hetzelfde?
 
cornfed
Hoe heb je dan kunnen pingen als je het ip adres van de NAS niet weet?

Normaal gesproken moet je in de netwerkinstellingen of zo, het actuele ip adres van je NAS kunnen aflezen.
Is het trouwens niet zo dat je met installatie cd van de NAS moet werken om de NAS in je netwerk in te binden?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Johnadven
Via ethernet kan ik het IP-adres van de NAS zien via de instellingenpagina in een browser (gebruikmakend van de NAS naam). Naar dat adres kan ik dan ook pingen. Wanneer ik de laptop via Wifi verbind met de Tele2 router kan ik die pagina in de browser niet oproepen. En kan ik ook niet meer pingen naar het IP-adres.

Voor het goede begrip. De NAS hangt dus in alle gevallen via ethernet aan de router.
 
cornfed
Op welke LAN poort zit de NAS aangesloten?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'SAN niet via wifi, wel via lan3', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
vaste telefonie niet meer kunnen bellen Tele2 vaste telefonie (analoog) : 3 11 jun 2017
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 Algemeen : 5 11 feb 2017
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer Algemeen : 1 01 jan 2017
zonnet email verzenden gaat niet meer Algemene computer vragen. : 16 06 sep 2016
Fox Sports vanaf 13 september niet meer te zien bij Tele2 TV diensten : 2 21 aug 2016
Advertentie