obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
server
roermond01
ik hoop echt dat iemand mij hier kan helpen
ik heb een sever gemaakt met filezilla. alles gedaan volgens het boekje als ik dan via de ftp inlog op de zelfde pc kom ik in de server log ik op een andere pc in lukt dat niet vele malen gebeld met tele 2 poort 21 open gezet helpt ook niet ik denk nog maar eens bellen nu krijg ik te horen tele 2 onder steund dat niet klopt dit of is er toch nog een mogelijkheid om de server wel aan de praat te krijgen ik hoop echt dat iemand mij kan helpen
 
kobus1960
Het klopt dat Tele2 geen ondersteunig geeft.
Verder moet je de server even proberen te benaderen vanaf een andere pc dan
eentje in je eigen netwerk. Bij de buren o.i.d., werk, familie. Binnen je eigen netwerk
kan je de server dus niet benaderen via poort 21 (naar ik meen) Misschien komt onze
netwerkgoeroe Cornfed nog langs om e.e.a. te bevestigen.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
roermond01
ook daar had ik aan gedacht via een ander netwerk doet die het ook niet nu heb ik mijn pc aangesloten bij de buren,internet van ziggo dan doet die het wel.
dus dan zou je je toch wel denken dat het aan tele 2 ligt wat ik wel jammer vind ben eraan het denken om dan maar naar een ander internet provider te gaan
vgr
 
kobus1960
Tele2 heeft niet de meest handige modem/router voor dat soort zaken,
daar zijn ze al ettelijke malen op aangesproken, echter men blijft die
Davolink of die Comtrend rommel leveren. Da's een reden waarom heel
veel forumlezers over zijn gestapt naar meer klantvriendelijke providers.

Ziggo zet een modem neer, zonder poespas, gewoon open. Alles daar-
achter is ook jouw verantwoording. Zet daar een beetje kwaltiteit router
bij en alles werkt top. Let alleen wel op de beveiliging. Ook die heb je
geheel in eigen hand. Nogmaals, Tele2 luistert niet naar dit soort tips.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
roermond01
ik heb net opgezegt bij tele 2, maar mijn contract loopt nog tot augutus. heb ik gevraagd als ik kon opzeggen zonder een boete. nee dat gaat niet zeggen ze. ik zeg jullie zijn de enige proveider die dat tegen houd die dat niet ondersteunen. dat kan ik niet weten staat ook niets in de voorwaarde. maar ze houden vol dat ik een boete moet gaan betalen.
echt vriendelijk zijn ze niet.
 
kobus1960
Dat contract ben je mee akkoord gegaan en het staat in idd niet in de voorwaarden.
Echter, er staat helemaal niets over ondersteuning aangaande randapparatuur, dus
feitelijk had je dat kunnen weten, óók v.w.b. de boete.
Met alle respect, en ik kan het niet vaak genoeg zeggen, LEZEN alvorens men tekent.
Inlezen voor men ergens aan begint is een taboe of zo in Nederland, dan krijg je dit.
Nogmaals met alle respect, Tele2 zit hier niet fout. En ja, qua klantvriendlijkheid en
communicatie is Tele2 niet best, de goedwillenden (die zijn er echt!!) uitgezonderd.
Het is zelfs zo dat de HD nog niet eens een poging mág wagen om je ondersteunen.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
Als je de FTP server op een machine hebt lopen met een actuele goede firewall,kan je ook die pc in de DMZ Host zetten van de router.
Dat is vaak het handigste. Zolang je maar een firewall daar actief hebt. Anders ben je zo lid van een Botnet.

De Tele2 router ondersteunt geen NAT loopback.
Je kan dus alleen testen op je eigen interne netwerk.
Via buitenom moet je een proxy gebruiken of vanaf een andere verbinding.

Maak anders eens een screenshotje van je router instellingen.
Een foto zegt soms meer dan duizend woorden...Cool
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'server', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Virtuele server SMTP instellingen Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 15 nov 2013
geen verbinding met ftp.members.tele2.nl (server voor eigen homepage) Algemeen : 12 28 mrt 2013
Problemen port forwarding "Virtual Server Add Error" Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 4 02 feb 2012
Nieuws server Tele2 instellen FAQ-klad : 21 01 jan 2012
Storing DNS server? Helpdesk : 2 28 nov 2011
Advertentie