obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
PORT FORWARDING
djjilis
Beste heren en dames,

ik heb sinds kort een Comtrend CT-6373 modem van Tele2 met het 50mbps abbo.
Nu had ik hiervoor de linksys WRT150N en was het voor spellen zoals Call of Duty en Counter Strike zeer gemakkelijk om Port Forwarding toe te passen.
Mijn doel is om een server te starten waarop mensen kunnen spelen.
Nu probeer ik dat voor het spel Minecraft. Minecraft gebruikt poort 25565.
Wat ik geprobeerd heb is om poort 25565 onder de TCP/UDP instelling in Virtual Server Setup op te slaan onder custom server en ip 192.168.1.10 (mijn modem ip).
De MC (Minecraft) server start en kan er via localhost in maar kan niet via mijn ip 82.xxx.xxx.xxx erin.

Kan iemand mij helpen om Port Forwarding toe te passen voor dit spel?

bvd djjilis
 
cornfed
Probeer of het wel lukt op een andere verbinding of via een internet proxy.

Vanaf je eigen verbinding kan je niet met je WAN ip adres de poorten testen.
Daarvoor moet de router NAT loopback ondersteunen en dat doet de Comtrend niet.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
djjilis
Bedankt voor de snelle reactie.
Ik heb echter geen idee hoe het gebruik van een andere verbinding of een proxy server in zijn werk gaat.
Ik hoop dat ik niet teveel vraag maar als je dit zou kunnen toelichten zou ik dat heel erg kunnen waarderen.

Mvg
Djjilis
 
cornfed
Een andere verbinding moet je letterlijk nemen.
Dus een andere internetaansluiting gebruiken die dan contact maakt met de server van het spel.

Omdat je een poort van een spel wilt testen, is het niet zo eenvoudig om een proxy in te stellen.
Je kan dan het beste Tor installeren.
Dat programma neemt dan de verbinding als het ware over en daarmee krijg je een ander WAN ip adres.
Of dat goed gaat werken met de server van het spel, weet ik niet.
Kwestie van uitproberen.
https://www.torproject.org

Het meest eenvoudige lijkt mij dat je de poort test op de pc van de buren, vrienden of familie.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'PORT FORWARDING', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Port Forwarding Helpdesk : 5 20 jan 2014
Port forwording Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 2 01 apr 2013
DV-2051 port forwarding Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 12 22 feb 2013
port forwarden in router Algemeen : 2 15 feb 2013
DV-2051 Port Forwarden Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 17 jan 2013
Advertentie