obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
Iomega StorCenter ix2-200 krijg ik niet werkend
camieldevries
ik heb een probleem. ik weet niet of dit probleem zich al vaker voor gedaan heeft hier. kon er weinig over terug vinden alleen lijkt het me iets dat veel meer mensen moeten hebben.

ik heb een nas en het voordeel van deze nas is dat je hem vanaf elke plek met internet moet kunnen benaderen. dit krijg ik niet voor elkaar, in het menu van de nas geeft hij aan dat er problemen zijn met upnp is. de nas is bedraad aangesloten op de davolink en alle computers zijn daar draadloos op aangesloten.

iedereen die mij wil helpen hartstikke bedankt!!
 
cornfed
Welnu, je NAS werkt uitstekend en is gewoon bereikbaar via internet.

Maar beveilig je NAS met een LOGIN!!!

Ik heb nu toegang tot je films, foto's en backup's!
Als ik een kwaadwillende hacker was, had ik kennis en controle over je hele leven gekregen!
Het is nu een kwestie van tijd voordat iemand bij je langs komt, die hiervan wilt profiteren!
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
camieldevries
Kan je mij vertellen op welke wijze je hem benaderd hebt. Want ik krijg alleen maar fout meldingen. Ook bedankt voort de tip van beveiliging. Ik zal het veranderen.
 
cornfed
Als ik je WAN ip adres intik in mijn browser, zie ik NAS verschijnen.
Dat kan jij niet, want als jij het WAN ip adres wilt gebruiken verschijnt alleen het inlogscherm van het modem.

Het beste is dat je op een andere verbinding je toegang test of via een internet proxy.

P.S.

Als beheerder kan ik je WAN ip adres zien.

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
camieldevries
cornfed hartstikke bedankt!

dit is in ieder geval al de eerste stap. ik heb inderdaad met een andere verbinding het getest en je hebt gelijk het werkt. toch is het nog niet helemaal wat ik wil want je schijnt ook via een personal cloud dingen te kunnen delen zo kun je met mensen met wie je werkt makkelijk dingen delen. hiervoor zou ik een upnp ondersteuning moeten hebben. zou jij mij hier ook nog verder mee kunnen helpen. volgens mij zou het probleem opgelost moeten worden door de juiste poorten open te zetten. alleen kom ik hier niet uit want als het goed is heb ik alle poorten uit de handleiding openstaan.

misschien kan jij die ook nog even testen voor mij want ik heb geprobeerd omdat programma te gebruiken van portfoarden.com alleen kon ik die niet installeren. dus ik heb niet alle poorten kunnen controleren.

de poorten die open moeten staan volgens de handleiding zijn:
20-21, 80, 443, 6881-6999

alvast bedankt
 
cornfed
UPnP kan je gerust uitzetten.
Het Tele2 modem/router ondersteunt die functie niet en dus blijft UPnP altijd zonder resultaat.

Heb je de NAS in de DMZ Host gezet van de router?

Deze poorten staan nu open:

21
80
111
548
628
631
783
840
873
1337
2049
3205
3260
3689
6881
9000
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
camieldevries
dit zijn de poorten die in het modem open staan op welke manier krijg ik dan de poorten open die ik volgens de handleiding open moet zetten. want deze lijst komt niet overeen met jou lijst.


en begrijp ik het goed uit jou verhaal dat wanneer ik alle poorten open krijg ik nog steeds de foutmelding hou dat upnp niet ondersteunt wordt waardoor ik niet alles uit de nas kan halen?

de nas heb ik in gesteld op het modem met DMZ

echt super bedankt voor je hulp!!!
[img]http://imageshack.us/photo/my-images/508/poort1.jpg/[/img]
[img]http://imageshack.us/photo/my-images/638/poort2.jpg/[/img]
 
cornfed
Wis alle instellingen in Virtual Servers.
Wis alle instellingen in Port Triggering.

Het enige wat je moet gebruiken is DMZ Host.
Aangezien alle poorten al zichtbaar zijn, werkt dat prima.
En ook daarmee is je cloud service geen strobreed in de weg gelegd.

UPnP service is niets anders dan een service die programma's, consoles of NAS in staat stelt zelfstandig de poorten te openen/sluiten in de router.
Het Tele2 modem ondersteunt die service niet en daarom zal je altijd een foutmelding krijgen.
Maar als je de DMZ Host gebruikt, zijn alle poorten altijd open.
Daarom is het van belang dat je werkt met een veilig systeem in combinatie met een login.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
camieldevries
sorry dat ik zo blijf door drammen hoor maar de nas kan ik nu inderdaad goed vinden. dat levert geen problemen op. maar een torrent downloaden moest ook kunnen alleen daar doet hij nu niks op. daarvoor zouden de poorten 6881 tot en met 6999 open moeten staan gaat hier dan wat fout of doe ik het gewoon op de nas niet goed.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: augustus 15 2011 01:03:24:
nogmaals super bedankt ik denk dat tele2 jou wel eens mag bedanken want jij hebt ten minste gewoon antwoord terwijl ze daar heel erg op de vlakte blijven en "doen"of misschien weten ze het wel echt niet maar ze houden zich in ieder geval wel dom.
Gewijzigd door camieldevries op 15 augustus 2011, 01:03
 
cornfed
Nu staat dit open:

21
80
111
783
802
840
873
1337
2049
3260
3689
9000

Dus helaas geen 6881.
Als alles hopeloos schijnt, kan je de moederoplossing aller computerproblemen proberen: Herstart!

De helpdesk is alleen voor problemen met je verbinding, administratie en dergelijke.
Voor alle overige zaken, kan je hier terecht. Wink
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Iomega StorCenter ix2-200 krijg ik niet werkend', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
vaste telefonie niet meer kunnen bellen Tele2 vaste telefonie (analoog) : 3 11 jun 2017
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 Algemeen : 5 11 feb 2017
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer Algemeen : 1 01 jan 2017
zonnet email verzenden gaat niet meer Algemene computer vragen. : 16 06 sep 2016
Fox Sports vanaf 13 september niet meer te zien bij Tele2 TV diensten : 2 21 aug 2016
Advertentie