obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
portforward davolink - linksys - NAS krijg ik niet werkend
christien100
Beste mensen,

Ben door de Helpdesk van Tele2 Zakelijk (!) hierheen gestuurd, aangezien ze daar zeggen geen kennis te hebben van hoe de portforward werkende te krijgen.
Ik heb zelf niet echt verstand van zaken, maar ik doe wel mijn best. Heb er iemand bij gehad die er wel alles van weet... maar die loopt ook vast op de portforward van het modem.

Feiten:
Heb een ZAKELIJKE (!) aan sluiting bij Tele2.
Heb een Davolink modem
Heb een Linksys daarachter (vast IP adres)
Heb een NAS daarachter (vast IP ades)
(Indien relevant: werk op een Mac)

Nu wil ik graag van buitenaf de NAS kunnen benaderen.

Heb er iemand bij gehad die er wel alles van weet.
Heeft de poorten 8080, 21 en 873 geforwarded van Linksys naar NAS.
Probleem is dat de portforward vanuit het modem naar het vaste IPadres van de Linksys niet werkt.
Als ik bij DMZ host het IP-adres invoer van de linksys, op apply klik, verdwijnt het ipadres. Dit schijnt te kloppen volgens de helpdesk van Tele2.
Alleen het werkt dus niet....

Heb ook geprobeerd via Virtual Service de poorten afzonderlijk te forwarden.
Bijvoorbeeld poort 8080. Als ik dan op apply klik krijg ik de mededeling > failed: Server 1.
Bij de helpdesk hebben ze geen idee waarom dat is en wat dat betekent.

Is er iemand die mij wel kan helpen? Liefst ook nog een beetje op Jip & Janneke niveau.
Het moet mij toch ook lukken dit voor elkaar te krijgen!?!?

Hoor graag van jullie.

Met groeten,
Christien

NB: is het heel gek dat ik het raar vind dat Tele2 Zakelijk mij hierheen verwijst?
 
joop hoop
Ik heb een Comtrend modem, maar wellicht hetzelfde probleem?
http://tele2.gebruikers.eu/forum/view...post_23391

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 12 2011 17:44:19:
[off topic] Serieus, ik heb echt geen verwijder/edit knop. [off topic]

de link die ik hierboven het geplaatst is probleem + oplossing.
En ik moet er even bij vermelden dat DMZ ook werkt, alleen wilde ik dat niet.
Het probleem zat hem in het ip-adres van de router wat bij mij niet klopte.
Gewijzigd door joop hoop op 12 oktober 2011, 17:44
 
christien100
Beste Joop,

Dank voor je bericht.
Ik had jouw probleem inderdaad al gelezen, heb alles geprobeerd te vertalen naar mijn probleem, maar kwam er niet mee uit.

Probleem zit m bij mij volgens mij dat ik geen DMZ host of Portforward kan instellen (hoe graag ik dit ook wil)...
Ik kan het ingeven, maar zodra ik 'apply' doe, krijg ik een failure.

Of zie ik gewoon iets helemaal verkeerd?

Groeten,
Christien

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 12 2011 17:56:07:

Quote

christien100 schreef:

Beste Joop,

Dank voor je bericht.
Ik had jouw verhaal inderdaad al gelezen, heb alles geprobeerd te vertalen naar mijn probleem, maar kwam er niet mee uit.

Probleem zit m bij mij volgens mij dat ik geen DMZ host of Portforward kan instellen (hoe graag ik dit ook wil)...
Ik kan het ingeven, maar zodra ik 'apply' doe, krijg ik een failure.

Of zie ik gewoon iets helemaal verkeerd?

Groeten,
Christien

Gewijzigd door christien100 op 12 oktober 2011, 17:56
 
joop hoop
Als de apply knop niet werkt dan is er iets mis in je modem.
Factory reset al geprobeerd?
Anders stekker eruit en tele2 bellen dat je internet het niet doet Pfft (werkt altijd)

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 12 2011 18:01:27:
Maar voordat je dat doet, is het wellicht ook nog verstandig om zeker te weten dat je modem de oorzaak is.
Dus bel eerst tele2 op en zeg dat je moedem niet goed werkt en dat je denkt dat het de firmware is.
Ik heb geen conencties met tele2, dus ik weet niet hoe ze te werk gaan, maar wellicht kunnen ze op afstand de firmware updaten/restoren en hopen dat dit een oplossing bied.
Zoniet dan kan je altijd nog mijn eerder genoegmde stekker eruit oplossing proberen, krijg je iig een andere modem Pfft
Gewijzigd door joop hoop op 12 oktober 2011, 18:01
 
christien100
oeps! excuus voor de rommelpost...

Ik ben (misschien begrijpelijk) nogal voorzichtig met een total reset.
Kan mij hier niet permiteren zonder internet te zitten...

Ik ga gewoon de zakelijke helpdesk telefonisch lastig vallen.
Vind het eigenlijk te gek voor woorden dat ik hierheen gestuurd wordt.

Wel een compliment voor dit forum!

Groeten,
Christien
 
joop hoop
Het is schandalig dat de helpdesk dit niet erkent als hun probleem maar je doorstuurt.
Dat ze je doorsturen voor portforward kwesties begrijp ik heel goed. Maar als jij hebt gemeld dat je errors krijgt als je op apply klikt, dan moet tele2 hier actie op ondernemen en je gewoon een nieuwe modem sturen. Dat is mijn mening, maar helaas zelfde de waarheid (bij geen één provider op xs4all na misschien).

Als internet zo kritisch is, raad ik zeker aan om een goedkoop kabel abbo er bij te nemen. just in case voor als internet van tele2 uitvalt of als er storing is of de modem gaat kapot.
Toch zou ik (mocht de helpdesk er niet uitkomen) de stekker uit de modem halen en de helpdesk opnieuw bellen. (op een tijdstip dat je internet even niet nodig hebt voor 20 minuten)
Zorg dat je ze laat zeggen dat je een nieuwe modem krijgt (even op luidspreker en opnemen kan in mijn ogen geen kwaad Wink)
Vervolgens steek je na het telefoon gesprek de stekker er weer in. En je kan weer internetten zoals je nu doet.
Als de nieuwe modem is gearriveerd kan je die mooi testen (en als ze een monteur langssturen is dat nog beter).

Ik hoop dat je er uit komt met de helpdesk.
Laat even weten als het werkt of wat hun reactie hierop is.
 
cornfed
Welke Linksys?
Welke ip adressen staan ingesteld in de Linksys en NAS?
Is de Linksys verbonden met de Davolink via de WAN/Internet poort?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
christien100
Heb net na doorduwen ('u had hier gisteren ook al over gebeld, niet waar?', 'nee, portforwarding ondersteunen wij niet', 'okee, ik wil het nog even aan mijn collega vragen...'Wink het meest eenvoudige antwoord gekregen: Zorg dat het ip-adres van de linksys boven de ..... . 1.6 staat.

..... . 1.9 van gemaakt en joehoe het werkt!

Dank Tele2 voor de moeite.

Jullie hartelijk bedankt voor het meedenken!
Ach, bijkomend voordeel is misschien dat de oplossing nu op dit forum staat en wie weet wie we hier nog eens blij mee kunnen maken!

Met groeten,
Christien
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'portforward davolink - linksys - NAS krijg ik niet werkend', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
vaste telefonie niet meer kunnen bellen Tele2 vaste telefonie (analoog) : 3 11 jun 2017
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 Algemeen : 5 11 feb 2017
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer Algemeen : 1 01 jan 2017
zonnet email verzenden gaat niet meer Algemene computer vragen. : 16 06 sep 2016
Fox Sports vanaf 13 september niet meer te zien bij Tele2 TV diensten : 2 21 aug 2016
Advertentie